Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget man kan tillade sig at tage i ekspeditions og leverings omkostninger?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Er der nogle der ved hvad balance cykel importørerne, tager i levering og ekspeditions omkostninger. Jeg har et tilsvarende produkt som jeg ønsker at sælge i Danmark (B2B) men er i tvivl om hvor meget man kan tillade sig at tage i ekspeditions og leverings omkostninger.

På forhånd tak for hjælpen!

Tina

Tilmeldt 2. Oct 09
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 10:57

Hej TinTina

Jeg kunne personlig aldrig drømme om at købe hos en virksomhed der kræver ekspeditionsgebyr for at betjene kunderne

mvh

Victor

Fra Vejen
Tilmeldt 9. Mar 08
Indlæg ialt: 511
Fra  Jacob Leander ApS Skrevet kl. 11:47

Ekspeditionsgebyret har du selvfølgelig medregnet i prisen, så dine kunder ikke bliver sure over at der lige pludselig kommer en mase gebyrer oven i Smile

Google optimering (SEO og Google Ads)

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 11:53

Ja, gebyret er i prisen men hvad med fragten? Hvad tager de andre?

Fra Frederikssund
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 11:54

Jeg ved ikke hvad cykel importørene tager - men generelt ville jeg aldrig handle med en virksomhed som vil kræve
gebyr for at ekspedere min ordre. Den slags omkostninger må være indregnet i det alm. dækningsbidrag. Derimod
kan en reel omkostning som fragt være rimelig - men kan også være en konkurrence parameter hvis man er grossist.
Normalt vil jeg sige at man ikke skal tjene på fragt - så man skal tage den faktiske omkostning.   Sælger man produkter
som kunderne (forhandlerne) kan købe hos andre grossister, så kan man med fordel tilbyde "gratis fragt" - f.eks. ved
køb over kr. 1.000,-
Jeg driver selv en grossist virksomhed (distibutør), og tager Post Danmark's takst i fragt - dog får større forhandlere
leveret fragtfrit.  Ekspiditionsgebyrer tager jeg naturligvis ikke.
Mvh
Leif

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 14:40

Men hvad med de lidt større produkter. Hvad betaler i hos jeres grossister?

Tina

Tilmeldt 10. May 08
Indlæg ialt: 413
Skrevet kl. 15:18

Hej Tina

Vi har kendskab til grossister som tager 150 kroner for ordrer under 2500 kroner på B2B. Men som de andre skriver, skal du nok være opmærksom på at det er en konkurrence parameter. Det afhænger vel lidt af om man er nystartet, eller en etableret grossist med et meget stor udvalg.

MVH Hans Poulsen - billigEmballage.dk / Pickandpack ApS

Salg af emballage www.billigEmballage.dk

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)