Hej Til vores (nystartede) webshop - www.ameliah.dk har jeg også købt www.ameliah.com, og peget den hen på .dk adressen, er det godt mht. SEO ? På forhånd tak
Kasper Bregenborg |
det kan du roligt gøre.
Hej Til vores (nystartede) webshop - www.ameliah.dk har jeg også købt www.ameliah.com, og peget den hen på .dk adressen, er det godt mht. SEO ? På forhånd tak
Kasper Bregenborg |
Ja det er der ikke noget problem med |
Du kan sagtens redirecte dit .com til .dk MEN: Lige nu melder ameliah.com 302, som betyder en midlertidig flytning. Søg her på amino så kan du sikkert finde en der kan hjælpe dig med at få lavet et rigtig redirect. Hvis du selv kan kode lidt er det forholdsvist simpelt bare søg på google efter "301 redirect php/asp" alt efter om du bruger php eller asp. |
Lars Bo har ret i, at du bør bruge et 301 redirect, men hvis det er noget, der ville tage mere end 10 minutter for dig at ændre, så ville jeg ikke bruge tid på det. Der er masser af andre og langt mere betydningsfulde ting du kan gøre for at få mere traffik fra søgemaskiner f.eks. arbejde mere med dine title tags og tilføje mere tekst til siden. |
Tak for jeres info, ved lejlighed vil jeg få den redirect ændret, men mht. title tags, kan du give mig et konkret eksempel fra siden ? SEO er ret nyt for mig, jeg er begyndt at oprette forskellige sider med faktuelt indhold, sider med unikke navne, f.eks: "økologi" - "parabener" osv. Men url'en hedder selvfølgelig: http://www.ameliah.dk/shop/cms-17.html, og ikke økologi... Derudover handler det om at skrive gode, relevante og fyldige unikke tekster til hver kategori, vare osv, som jeg forstår det.
tak
//Kasper Bregenborg |
Til at starte med ville jeg ændre forsidens title tag til noget, som beskriver hvad det er folk kan på siden. Lige nu er det "ameliah.dk", hvilket ikke fortæller det helt store om siden. Jeg ved stort set intet om make up og hudpleje produkter, så det er ikke sikkert, at jeg rammer plet med hensyn til målgruppen. <title>Økologisk hudpleje - Køb naturlig hudpleje og makeup</title> Det vil også være en god ide at tilføje en "meta description" på hver side. Den skal "bare" indeholde en generel beskrivelse af hvad der er på siden. Hvis du gerne vil vide mere om hvordan du skriver din tekst, så den får folk til at besøge din side, så tag et kig på http://www.copyblogger.com/magnetic-headlines/ . Guiden handler om overskrifter, men metoden er præcis den samme. Kig også på titles og descriptions på artiklerne på siden, mange af dem er rigtig gode. Hvis du gerne vil se nogle danske eksempler kan du tage et kig på http://www.wordpressthemes.dk og se hvordan jeg har skrevet mine. Siden er langt fra "perfekt", men jeg har desværre ikke lavet andre nævneværdige sider på dansk. ----- Google viser title og description for den enkelte side i søgeresultaterne, og det er derfor vigtigt at du har keywords i din title og description, og samtidig skriver den, så du "lokker" dine fremtidige kunder ind på siden. Hvis dine kunder søger efter "økologisk hudpleje", så skal din title og description være noget som de har lyst til at trykke på. Hvis du kombinerer de to ting med masser af unikke tekster (som folk har lyst til at læse), og samtidig får et par gode links til din side, så er du rigtig godt kørende rent SEO-mæssigt. |
Hej JakobP
Rigtig mange tak for simplificere SEO omkring vores webshop. Det er virkeligt noget jeg kan bruge. Jeg er faktisk begyndt at ændre title tags for siderne, dog har jeg et problem med at finde stedet jeg ændrer title tag for selve forsiden...
Endnu engang mange tak
//Kasper |