Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det let at sælge en Webshop ? -Hvad skal der til ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Aug 07
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 04:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvor efterspurgte er webshops og hvad skal der til for at de er attraktive. Lad os forudsætte at økonomien ser fornuftig ud; hvornår er det helt præcist at man let kan få solgt sin e-business og hvad skyldes det?

Er det når man når op på en vis omsætning, et vist antal besøgende eller noget helt tredje?

Tilmeldt 2. Oct 09
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 07:36

God morgen Importer

Det er svært at sige hvor let det er at sælge en webshop. Det afhænger helt af produkterne - men også den udbudte pris skal

svare til omsætningen - antal besøg og ikke mindst indtjening. Det er også meget vigtigt, at produkterne som sælges har levetid på markedet fremover.

Men det ser ud til at det er sælgers marked - har selv lagt billet ind på en web-shop for en uge siden og har stadig ikke hørt en lyd.

Hvis du sætter din shop til salg så behandl køberemnerne ordentligt, så tror såmænd ikke det vil være så svært at sælge en velkørende forretning.

Man kan jo bare sende mail med teksten - Tak for din henvendelse - vi arbejde lige nu med en interesseret køber og vil vende tilbage til dig når dette er afklaret.

Det sidste halvsure opstød skal egentlige bare betyde, at du skal behandle køberemner som var de kunder i din butik.

Mvh

Victor

Tilmeldt 13. Aug 08
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 08:14

Jeg har selv en webshop til salg, og har haft en del interesserede købere. Desværre er de sprunget fra igen, pga manglende erfaring med de produkter jeg sælger.

Derfor er stedet / forum du sætter din webshop til salg også en vigtig faktor.

Hilsen fra Hanne

NetMama.dk

Fra Thisted
Tilmeldt 11. Jul 07
Indlæg ialt: 79
Fra  Apps4all ApS Skrevet kl. 08:18

villeberg:

Men det ser ud til at det er sælgers marked - har selv lagt billet ind på en web-shop for en uge siden og har stadig ikke hørt en lyd.

Jeg tror ikke du kan på baggrund af den manglende respons på din henvendelse, kan uddrage at det er "sælgers marked" - For det er det ikke, slet ikke! Hvorfor? Der er flere grunde, men her er et par. Generel økonomisk afmatning, hvilket kan have betydning for omsætning i sælgers butik, men endnu større betydning for køber hvis man skal låne til at købe eks. en webshop.

Situationen gør selvfølgelig også at flere sælgere kan have økonomiske problemer, der tvinger dem til at sælge. - Kig blot på stigningen i antal virksomheder der er til salg på Aminos virksomhedsbørs og kig dernæst på hvor mange der er "Ekstra nedsat", det giver lidt en indikation på markedet.

Når det så er sagt vil jeg give dig ret i de andre ting du skriver. Dertil vil jeg sige at man skal have orden i regnskabet og mulighed for at fremvise det.

Har oplevet en del der ikke aner hvad resultatopgørelse og en balance er, det skaber altså utryghed hos en seriøs køber.

Redegør for:

Omsætning, udgifter, antal besøgende - både unikke og genbesøg, konverteringsgraden, dækningsgraden, nettoresultater i shoppens levetid - aftaler der følger med, såsom leverandører, kunder osv.

Derudover vil det være en fordel hvis du kan visualisere evt. fremtidige muligheder for køberen, altså kort sagt - sætte ideer i hovedet på køber, der gør et køb mere "spændende"

Tilbyd køber at "følge med" i en periode hvis han/hun ønsker det, så overdragelsen af shoppen og opgaverne heri kan ske løbende.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:42

Hej - umiddelbart virker det ikke, som om det er helt nemt at sælge sin webshop, når man kigger på hvor mange ,der bliver sat til salg på Amino - og hvor få der umiddelbart bliver solgt, Jeg har fulgt meget med i, hvad der er til salg - da jeg på et tidspunkt gerne ville have en shop til - men syntes ofte, at priserne var helt ude af trit med webshoppernes omsætning og levetid. Masser af webshops med "potentiale" som sælgerne skriver - men jeg giver altså ikke 250.000 for en webshop med potentiale og intet overskud eller noget særlig omsætning - så kan jeg selv få lavet en selv.  Men jeg tror faktisk , der er rigtig mange, som gerne vil have en webshop - så hvis regnskabet er fornuftigt og prisen er realistisk, tror jeg ikke - det ser helt umuligt ud. Een anden ting der dog gør det svært at handle virksomhed idag, er at det er blevet meget svært at låne penge i bankerne. Men igen, er der et ordenligt regnskab i webshoppen, gør det sagen meget nemmere for en potentiel køber, hvis vedkommende skal i banken efter pengene. Held og lykke, mvh Pernille

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)