Der bliver skam ikke grinet. Basal viden skal man jo også først lære :-)
Korrekt, du kan godt se det som en overskrift. Vær opmærksom på, at sidens titelnæsten altid der den tekst, der bliver brugt som link. Derfor, er denne tekst som det nævnes, den vigtigste for dig.
Det er dog vigtigt, bl.a. for at tilfredsstille katalog-ejerne, at det ikke er en opremning af søgeord, men at det indgår i en sammenhæng.
"I gamle dage" skulle titlen hos Jubii (og derfor hos stort set alle andre i Danmark) være firmanavnet. Sådan er det heldigvis ikke længere.
Her er et eksempel:
Du sælger lys/lamper såvidt jeg kan se. Så du skal indkredse måske en håndfuld meget vigtige søgeord og en masse sekundære. Desuden skal du gerne finde ud af, i hvilken sammenhæng dine kunder søger. Måske søger de ikke så meget på lamper alene men måske på "Udendørs lamper", lampebutik osv. Forstår du hvad jeg mener?
Dine titler kunne så måske se sådan ud.
Udendørs lamper og væglamper (indeholder "udendørs lamper", "lamper" og "Væglamper")
Billige lamper til haven & pendler til køkken (indeholder "billige lamper", "lamper til haven", "Pendler" og "pendler til køkken")
Lys & lampe butik - Alt i lamper, glødepærer & lysstofrør
Brug også dine søgeord i beskrivelse af websitet når du laver dine links.
Under søgeord skriver du f.eks. lamper, gadelys, lysstofrør, pærer, glødepærer osv.
Jeg håber at du blev lidt klogere. Jeg er selv blot "rutineret seo amatør", så en "ægte ekspert" vil sikkert kunne gøre det endnu bedre :-)