Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp !

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Svendborg
Tilmeldt 5. Aug 08
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære amino'er

Jeg hedder Nikolaj og er 16 år gammel. Jeg har længe haft den drøm at blive iværksætter. Jeg har læst mange bøger og fulgt flittigt med her på amino. Jeg ved jo der er en magisk grænse ved de 18 år da man først kan oprette en virksomhed der. Men jeg brænder virkelig for at komme i gang så er der ikke en eller anden måde jeg kan komme i gang på eller skal jeg bare vente utålmodigt til jeg fylder 18 år?

Med venlig hilsen  

Nikolaj   

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 13:50

Du må jo tjene op til 50.000 kr. om året, inden du skal momsregistreres. Det mener jeg også at du må selvom du endnu ikke er fyldt 18 år, så det er da en start Smile

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 13:55

Nicolaj:

Du må jo tjene op til 50.000 kr. om året, inden du skal momsregistreres. Det mener jeg også at du må selvom du endnu ikke er fyldt 18 år, så det er da en start Smile

Forkert!

Du må OMSÆTTE for max 50.000kr i en 12 mdr periode. Ikke tjene og heller ikke pr år. Kommer du over 50.000 kr i omsætning skal du moms registreres.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 14:06

En nem løsning er jo at oprette firmaet i dine forældres navn.

Mvh

Jesper

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 14:23

Kristian Konradsen:

Nicolaj:

Forkert!

Du må OMSÆTTE for max 50.000kr i en 12 mdr periode. Ikke tjene og heller ikke pr år. Kommer du over 50.000 kr i omsætning skal du moms registreres.

Så blev jeg da lidt klogere i dag Big Smile Jeg har jo hyret en 16 årig pige til at opdatere mine mobilsider og det fungerer på den måde at hun sender mig en regning hver måned, uden moms selvfølgelig. Men hun kan jo godt tjene 50.000 kr., da hun ikke har nogen udgifter forbundet med arbejdet. Det skulle da lige være, hvis hun valgte at købe en arbejds PC.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Hillerød
Tilmeldt 17. Sep 07
Indlæg ialt: 134
Fra  DANOSOFT aps Skrevet kl. 14:31

Hej Nikolaj.

Næste gang du skriver et indlæg så prøv at finde en beskrivende titel så man har en ide om hvad indlægget drejer sig om, i stedet for bare at skrive "Hjælp !".

SALDI Regnskab for iværksættere

Fra Svendborg
Tilmeldt 5. Aug 08
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 20:13

Det skal jeg  nok huske :) sorry

Fra Hørsholm
Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 451
Fra  NoTanShop.com Skrevet kl. 20:17

Som jeg husker det, så kan du godt få oprettet et firma i dit eget navn, dog med dine forældres accept og underskrift indtil du bliver 18.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)