Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny økonomi med Open Source

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 9. Oct 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 08:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Udnytter du styrken i open source software i din organisation kan du nulstille udgifterne til informationsteknologi. Man kan som en tommelfingerregel sige at , modne open source-produkter ofte giver 80% af de funktioner på 10% af omkostningerne som ved de traditionelle lukkede, proprietære løsninger. De fleste af open source software distributionerne er gratis, lette at installere, kan i høj grad tilpasses, og let integreres med den hardware og software som de fleste selskaber har nu. Derudover omfatter Open Source mange af de features der findes på leverandørejet software. Og open source-service og support koster virksomhederne langt mindre end kontrakter med leverandører af proprietære programmer. Mange af de virksomheder der bruger open source i dag, får bedre muligheder på markedet da de kan sænke deres it-omkostninger. Har du lyst til at høre mere er du meget velkommen til at kontakte os på info@feldthusenit.dk eller kigge ind på vores site www.FeldthusenIT,dk


Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Torben

Det kunne være at du skulle overveje at poste i "Jeg har et godt tilbud til dig". Dit indlæg minder til forveksling dit sidste her http://www.amino.dk/forums/t/72096.aspx.

Eller også fint at holde det på en blog:

http://www.amino.dk/blogs/torbencrm/archive/2009/10/12/lidt-om-open-source.aspx

Teksten virker underlig lille hvilket for mig til at tro at du bare "copy/pastet" den ind et sted fra. Alternativt kunne du jo prøve at vinkle oplægget lidt så det lægger op til debat, eller lægge et spørgsmål ind et sted.

Tilmeldt 9. Oct 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Rasmus

Jamen jeg er selvfølgelig ked af hvis du ikke har forstået indlægget, min pointe har blot været i langt større grad at

lægge vægt på det økonomiske aspekt ved Open Source, som jeg synes, kan selvfølgelig tage fejl, gik tabt i den anden

diskussion. 

Når begrebet Open Source bliver nævnt har det desværre en tendens  til at blive en meget teknisk diskussion og ikke så meget hvilke fordele det kan give.

Vedrørende copy pastet jamen teksten er skrevet i OpenOffice og derefter kopieret over.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Torben

Jeg tror er sikker på, at Rasmus har forstået dit indlæg fuldstændigt. Det han prøver at sige til dig, at der her på Amino findes en gruppe der hedder jeg har et godt tilbud til dig, hvor man kan lægge indlæg, der åbenlyst er ude på at sælge konsulent ydelser. I denne sektion, er der typisk en mere ukritisk debat, da det lidt betragtes som dårlig stil for konkurranter, at skrive kritisk i tråden.

Hvis du derimod ønsker en kritisk diskussion omkring Open Source, så resten af Amino helt åben for dig. Men så er det selvfølgeligt lidt dårlig stil, bare at starte en ny tråd, fordi der er nogle der ikke er enige der skriver i den gamle.

 

Tilmeldt 9. Oct 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lundsby

Tak for dit indlæg, vil lige blot nævne at jeg absolut ikke er ked af at folk er uenige, tværtimod. Det er noget man lærer af.

Men som før nævnt ønsker  jeg blot en større diskussion vedr de økonomiske fordele ved Open Source som jeg ikke mener kom tilstrækkeligt  frem før.

Vil selvfølgelig tage det til efterretning hvis det opfattes som dårlig stil.

Fra Virum
Tilmeldt 21. Sep 08
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved jeg da at der findes OpenOffice men hvilken andre open source programmer findes der som er til fordel for firmaere ?

Tilmeldt 9. Oct 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej PLL DESIGN

Tak for dit indlæg, kan ikke lige se umidelbart hvilken branche du er i, hvis du er lidt mere specifik, skal jeg meget gerne hjælpe dig med oplysninger.

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

PLL DESIGN:

Nu ved jeg da at der findes OpenOffice men hvilken andre open source programmer findes der som er til fordel for firmaere ?

Der findes f.eks Joomla og Wordpress, til firmaer, der ikke har råd (eller lyst) til at betale en formue for at få et website op at køre. Istedet for at få programmeret et site fra bunden, kan de så betale en "opsætter" for sætte siden op. 

 

Fra Hillerød
Tilmeldt 17. Sep 07
Indlæg ialt: 134
Fra  DANOSOFT aps Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

PLL DESIGN:
Nu ved jeg da at der findes OpenOffice men hvilken andre open source programmer findes der som er til fordel for firmaere ?

Saldi er et oplagt eksempel på open source software for virksomheder.

SALDI Regnskab for iværksættere

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Rude:

Saldi er et oplagt eksempel på open source software for virksomheder.

Hvor kan jeg hente kildekoden til SALDI?

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)