Jeg skal have 1 (evt. 2) nye skærme til min computer. Da jeg stadig er studerende, har jeg desværre ikke råd til at gå ud og give 5000kr pr. skærm. Jeg bruger mange timer dagligt foran skærmen og leder derfor efter en, der har et behageligt "skær". Derudover har jeg ikke så mange krav, andet end den skal vise farverne nogenlunde ordentligt og så gør det heller ikke noget, at designet er pænt.
Jeg aner ikke noget om skærme, men har kigget på en Syncmaster fra samsung. Hvad er jeres erfaring med disse skærme? Og hvilke andre skærme vil i anbefale? ... Og hvad med størrelsen? Jeg regner med at komme til at sidde på 2-3 skærme i størrelsen 19"-22". Bliver det for uoverskueligt?
Slutteligt skal det nævnes, at jeg også gerne køber en skærm brugt, hvis en af jer skulle ligge inde med en.
Jeg har en Samsung Syncmaster P2350 som jeg er rigtig glad for. Den er 23" og har efter min mening et rigtig godt billede og designet gør heller ikke ondt. Jeg sidder ved den minimum 12 timer dagligt.
har hørt HP har lavet en 27" som kan vise alle farver :-O men tror den koster 2700,-kr det var bare noge tjeg lige hørte så jeg er ikke helt sikker på prisen bed bare mærke i at den kunne vise ALLE FARVER :-O
hehe mvh Omar
rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig
Jeg aner ikke noget om skærme, men har kigget på en Syncmaster fra samsung. Hvad er jeres erfaring med disse skærme? Og hvilke andre skærme vil i anbefale? ... Og hvad med størrelsen? Jeg regner med at komme til at sidde på 2-3 skærme i størrelsen 19"-22". Bliver det for uoverskueligt?
Hej Rasmus,
Jeg har altid haft Samsung. Jeg sidder pt. ved to 21" 4:3 monitorer - og det er jeg rigtigt glad for.
De har et godt billede, og jeg bliver ikke træt i øjnene af at kigge på dem (jeg sidder vel foran dem ca. 8 timer om dagen). Jeg har heller aldrig haft en defekt Samsung-skærm på de systemer jeg har sat op de seneste 10 år. Jeg vil tro at jeg har sat 120-130 Samsungskærme op - og der har aldrig været fejl på en eneste af dem (dog havde en enkelt en stribe med 5 døde pixels). Dem jeg har skiftet ud er blevet skiftet ud udelukkende på grund af størrelsen.
mvh
Jan
P.S.
Jeg kan finde modelnumrene når jeg er tilbage på min pind, men du kan sansynligvis ikke få den model mere. Hovedbudskabet er at Samsungs skærme fungerer godt.