Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er fordelen ved at et holdingselskab køber en ejendom?

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 14. Mar 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan se det er en gammel tråd, men håber alligevel der er nogen der kan hjælpe mig.

Vi står nemlig i den situation, at vi ønsker at flytte og har fundet et hus i en anden by ( vi har dog ikke købt det endnu), men vi har ikke fået solgt vores nuværende hus.

Mine spørgsmål er så, kan vi få holdingselskabet til at købe huset til os først, og evt. Leje det ud indtil vi har solgt vores nuværende hus? For derefter at købe det af selskabet? Og hvad med beskatning og lign. Ved sådan en overtagelse?

Et andet scenarie er at Holding køber det og at vi lejer os ind, men Hvordan er reglerne så med hensyn til beskatning?

Håber nogen kan hjælpe.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46613
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:52

fat i en revisor når I har det konkrete.- Der er dels aspektet med at få kreditforeningslån i jeres holding - de vil givet kræve sikkerhed med mindre holding har alle pengene selv - dels at salg fra selskab til jer har skatteasspekt når den tid kommer.

Eje det i holding og bo der som hovedaktionær er normalt meget dyrt skattemæssigt da husleje beregnes efter hårde regler - men igen - få en konkret vurdering

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Mar 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:26

Tak John!

Holding har pengene til at stå, så de er til rådighed.

Men du har nok ret, jeg bør nok kontakte vores revisor og drøfte med ham, det koster jo bare kassen hver gang de er inde over😉

Men tak fordi du tog dig tid til at svare 😊

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)