Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Filnavne på billeder

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Jul 09
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens

Jeg tænkte på om der har nogen SEO mæssig betydning hvilket navn man giver sine billedfiler, eller er det ligegyldigt om man eksempelvis bare kalder dem img1, img2 osv?

Mvh Mikael

Billig hjemmeside hos www.AzureX.dk

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 09:59

Hej Mikael

Jeg vil under alle omstændigheder altid vælge et eller andet logisk navn til uploade billeder.  Det kommer igen meget an på, hvordan billederne benyttes på siden.  Hvis de er 100% indlejret som del af side eller eksisterende grafik, mener jeg ikke det har nogen betydning.  Alt andet end lige ville jeg mene, at det gavner den generelle søgbarhed om de hed noget der relaterede til den aktuelle side.

Eks: www.hundeartikler.dk   (fiktiv side)

Grafik:  hundesele_Hunter_str4_black.jpg

God vind

Ole Høvids Møller

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 10:03

Mikael Hostrup:

Jeg tænkte på om der har nogen SEO mæssig betydning hvilket navn man giver sine billedfiler, eller er det ligegyldigt om man eksempelvis bare kalder dem img1, img2 osv?

Jeg er ikke helt klar over selve filnavnene, men det skader i hvert fald ikke at give dem sigende navne. Det der derimod helt sikkert betyder noget er du husker at give dine billede tags "alt" parametren med en fornuftig beskrivelse af billedet. Det bliver rent faktisk brugt.

Tilmeldt 20. Jul 09
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 10:08

Har ikke nogen idé om det, men tror også bestemt det kun er ALT-taggene google går efter.. Og nej, det skader bestemt ikke med navne der henviser til billedet.. Har dog den metode, at jeg smider et timestamp foran for at undgå at der kommer flere billeder der hedder det samme..

Fra Århus
Tilmeldt 30. Sep 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:40

Jeg vil nu heller ikke mene det skader, at give sine billeder/produkter navn på. For billeder er vel et produkt du gerne vil sælge. 

Jeg tænker således: at det vil være en fin løsning at sætte navn på produktbilleder.
Brugere som f.eks søger på en ting f.eks. ”nokia6700” i billeder http://images.google.dk/imghp?hl=da&tab=wi hvis man slår nokia op, for der kan man også se hvilken hjemmeside billedet/produktet kommer fra. Jeg går nogengange ind på hjemmesider hvor der er godt produktbillede og går videre derfra, hvor købet så evt. vil ske.
Derudover skulle "ALT" på billederne også være en god ide.
...og det tager jo kun 5 sek. og jeg gør det altid Cool

Fra København
Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 175
Fra  visual-id Skrevet kl. 11:09

I forbindelse med produktsøgning er det vigtigt at amn via billedevisning i f.eks Google kan finde produkter man leder efter.

f.eks: hundesele

http://images.google.com/images?hl=en&client=safari&rls=en&resnum=0&q=hundesele&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi

derved fik jeg en masse billeder og kan således bestemme hvilken side jeg skal indpå - istedet for først at søge:

hundetilbehørsbutik f.eks..

du kan evnt skrive i dit billede: hundesele_www.minhund.dk

hvis din side hedder f.eks: minhund.dk

Så er du da SEO.. men .....det gælder om at have unike produkter som der efterspørges efter - og det er - syntes jeg  - vigtigere end alt andet. - så vil din SEO være super god

visual-id.dk / Branding / Design / AD'er / Markedsføring / Produktudvikling / Produktion inden for Sko, Lædervarer og Tekstilvarer / Tlf: +45-5334 7904

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Feb 09
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 11:26

Sidst jeg undersøgte det, så havde filnavnet kun en lille betydning i henhold til SEO hvor alt og titel tag er langt vigtigere. Det er dog ikke uden betydning og jeg vil da anbefale at du fremadrettet bruger filenavne som indeholder de nøgleord du vil optimere på. Det tager jo ikke mere end et par sekunder at ændre filnavnet, og jeg vil mene at det er tiden værd. (dog ikke på dine måske 1000 nuværende billeder).

Se min side med gratis spil for børn og unge. Feedback er velkommen.

Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 11:39

Billiednavne har betydning for SEO, hvor meget kan diskuteres.

Giv dem et navn som du alligevel gerne vil findes på, det kan være den lille forskel der giver dig en placering bedreBig Smile

Fra København
Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 175
Fra  visual-id Skrevet kl. 11:54

Korrekt Anders - en lille betydning. men så taler vi derudover "bruger venlig søgning". prøv at søge nogle produkter - på dansk og se hvor lidt billedemateriale der duker op - måske hænger det sammen med dårlig web diciplin ( manglende navngivelse af billeder)

så jeg siger som jeg plejer - navngiv dine billeder korrekt - så er der jo en gevindst også  - nemere ved projekt arbejde at finde sine billeder.

P.s så søger jeg selv ofte i Google billede databasen - hvilket ofte er hurtigere - jeg finder præcist det produkt jeg leder efter ( altså hvis der er billeder af denne)

Så husk endelig at navngiv billeder

hej hej

visual-id.dk / Branding / Design / AD'er / Markedsføring / Produktudvikling / Produktion inden for Sko, Lædervarer og Tekstilvarer / Tlf: +45-5334 7904

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:08

Alle de små ting der giver lidt, bliver jo stort når der er nok af dem ;-)

Har du 1 kr 100 gange er det jo lige så godt som 1 stk 100 kr seddel ;-)

Mikkel

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)