|
Tak for dit gode og ærlige indlæg Kenneth.Ham Sokrates kan jeg godt lide. Jeg fik faktisk smidt disse ideer om den sløve unge generation af iværksættere i hovedet. Nu har jeg altså kontakt til både din generation og den imellem, så har et rimeligt netværk. Jeg har fået ideerne smidt i hovedet mere end én gang, og nu ville jeg så teste dem på Amino. Du kan godt kalde mig gammel, Kenneth, men sur er jeg aldrig. Jeg er en glad millionær, som har en tosset idé om at hjælpe andre. Flemming |
Hej Flemming
Nu tænker jeg ikke på hverken rådgivning eller uddannelse, men økonomisk støtte (som der engang var). Penge, som kan skubbe iværksætteren i gang og give ham en vis tryghed, selvom han har optaget et eller flere lån. En støtte, der mindsker risikoen for, at han skal leve af vand og brød resten af livet. At skatterne først bliver et problem, når man begynder at tjene penge, er vel en selvfølge. Og hvis det er rimeligt begrænset med indtjeningen de første år, er det endnu mere frustrerende, at man skal sætte så meget af til staten, når man har knoklet røven ud af bukserne, og de ikke engang vil belønne ens initiativ med lidt Iværksætter-støtte. Og hvis indtjeningen er meget begrænset i lang tid, så hjælper en hær af rådgivere vel næppe. Enten er der penge i kassen, eller også er der ikke.
PS! Ikke ment som en hård kritik af dit indlæg, men mere som en forståelse for de knapt så højtflyvende ambitioner her i Danmark.
Thomas
Bliv gratis medlem