|
Jeg blev iværksætter, fordi jeg ikke kan lade være! Jeg arbejder hele tiden, elsker det og er vild med at udtænke nye idéer og føre dem ud i livet, nogengange med god succes, og andre gange ikke så meget... Faktum er, at det kan godt være, det er trenden at skrue ned for arbejde og op for oplevelserne, men det er slet ikke noget for mig. Jeg har rejst over hele verden som yngre og har boet i udlandet, og kan da kun anbefale det, da det også har gjort mig til den person, jeg er idag - og jeg rejser da stadig til udlandet et par uger hvert år - men da arbejder jeg også altid, ubevidst, kigger efter muligheder, får nye ideer osv :-) Så jeg arbejder mere end fuldtid og lever også mere end fuldtid (synes jeg selv), og ville ikke bytte for de der trendye halvtids projekter :-) Mvh Pernille |
snc:Jeg blev iværksætter, fordi jeg ikke kan lade være! Jeg arbejder hele tiden, elsker det og er vild med at udtænke nye idéer og føre dem ud i livet, nogengange med god succes, og andre gange ikke så meget... Faktum er, at det kan godt være, det er trenden at skrue ned for arbejde og op for oplevelserne, men det er slet ikke noget for mig. Jeg har rejst over hele verden som yngre og har boet i udlandet, og kan da kun anbefale det, da det også har gjort mig til den person, jeg er idag - og jeg rejser da stadig til udlandet et par uger hvert år - men da arbejder jeg også altid, ubevidst, kigger efter muligheder, får nye ideer osv :-) Så jeg arbejder mere end fuldtid og lever også mere end fuldtid (synes jeg selv), og ville ikke bytte for de der trendye halvtids projekter :-) Mvh Pernille
Super kommentar. Pernille.
Vi er alle forskellige, og nogle stræber (som vi kan læse i de forangående indlæg) efter at arbejde halvtid, eller tjene så meget at de kan gå rigtig tidlig på rigtig - rigtig meget førtid - førtidspension
- Og det er der jo ikke noget galt i. Vi har jo alle vores motiver og prioriteringer.
Jeg fik bare en tanke da jeg læste indlægene igennem - hvorfor er det "man" (os her på amino), gerne vil være selvstændige, starte et firma, tumle med udfordringer 24 timer i døgnet osv?? Er det for at tjene en masse penge, og så kunne trække sig tilbage, eller er det fordi vi er født med et cvr nummer og derfor ikke kan lade være? Bevæggrundene er jo selvfølgelig lige så forskellige, som vi er. - Men tanken svævede bare lidt rundt i hovedet på mig i aftes - hvorfor gør JEG det?
Jeg har for et par år siden prøvet at sælge mit "livsværk" (et firma som jeg havde startet fra bunden og haft i 10-12 år). Jeg fik en fornuftig sum penge for det - ikke så jeg kunne leve resten af livet - men dog en håndfuld år. Det var sjovt, afslappende, sundt og jeg fik overskud til at se og tænke nye tanker, efter jeg var blevet "arbejdsløs". Men jeg kan da bare se her 2½-3 år efter, at jeg er da allerede igang igen med forskellige projketer. Altså - jeg kan ikke lade være, jeg skal åbenbart være "entreprenør".
.
Uanset din prioritering - så held og lykke med den.
Birger
Bliv gratis medlem