Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback-funktion på websites

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Jun 09
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har lagt mærke til, at flere websites har en feedback-funktion.
Se eksempler her:
www.Ordbogen.com  Her er det en talebobbel i bunden af siden.
www.Seek4fitness.net  Her står der "Feedback" ved siden af scroll-baren.

Er det en del af en slags brugerdrevet innovation?
Har i erfaring med det?
Hvordan tilbyder man, at brugerne kan komme med spørgsmål og kommentarer uden at virke usikker på sin kvalitet?
Kan i henvise til nogle gode artikler eller bøger om emnet at inddrage brugerne i udviklingen af websites på denne måde?

Ser frem til en udbytterig debat.

Big Smile

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 16:41

Der er efterhånden rigtig mange der bruger det. Man giver brugerne magten ved hurtigt at kunne komme med feedback til virksomheden. Denne feedback er typisk offentlig hvorfor virksomheder der bruger dette, selvfølgelig bør følge op på det for ikke at virke useriøse.

Seek4fitness.net bruger http://uservoice.com/, men også et site som http://getsatisfaction.com/ bliver brugt af rigtigt mange. Tendensen er selvfølgelig hovedsageligt blandt internet virksomheder.

Tilmeldt 10. Jun 09
Skrevet kl. 18:07

Tak for svaret.

Er det realistisk, at brugerne vil investere deres tid i at forsøge at forbedre webitet?

Jeg har en idé om at gøre det så enkelt som muligt. F.eks. et felt i bunden af siden, hvorover der står "Feedback eller spørgsmål:". Hvordan trodu du/i, at det vil fungere?

Fra Helsingør
Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 19:19

Jeg har erfaring med at hvis der er nogle fejl eller ting som slet ikke fungere, så vil brugerne godt bruge tid for at fortælle det. Men ellers ikke, man skal ikke regne med at få mange henvendelser....

Men det er jo altid en god service at brugerne kan give en kommentar.... Wink

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 20:00

Spændende tråd - vil lige kommentere ganske kort. Meget fint at inddrage brugerne, men husk på at det ikke må gå ud over oplevelsen på siden. Det hele afhænger naturligvis af situationen, men jeg vil sige at langt det bedste altid er at analysere i det skjulte. Husk at det er jeres job at levere den bedst muligt optimerede side, og mulighederne er mange. Der findes derudover rigtig mange fancy scripts til feedback, men mine oplevelser er at de fleste bliver langt for tekniske og tit et forstyrrende element.

Brugen af feedback på Ordbogen.com er dog rigtig god, tager ikke for meget fokus og lader brugeren kommentere ganske let uden oprettelse og andet indviklet. Helt sikkert en god idé, specielt i deres situation hvor de leverer en service.

// Jesper Skov

Tilmeldt 10. Jun 09
Skrevet kl. 17:19

Gode idéer.

Fra Holstebro
Tilmeldt 26. Mar 08
Indlæg ialt: 124
Fra  Last Touch Skrevet kl. 18:55

Hej InspirationNow123

Jeg indsatte for kort tid lignende funktionalitet på vores webshop, og jeg er temmelig overrasket over, hvor mange der faktisk benytter feedback muligheden.

Vi benytter Kampyle, som er super simpelt at implementere og giver gode muligheder for personlig tilpasning. Derudover kan jeg godt lide deres diskrete ikon, som man også selv kan bestemme placeringen på.

Jeg har slet ikke været i gang med tilpasning endnu, men benytter blot Kampyle’s standardopsætning, hvilket som sagt allerede har givet masser af brugbar feedback.

Tilmeldt 10. Jun 09
Skrevet kl. 13:48

Last Touch:

Hej InspirationNow123

Jeg indsatte for kort tid lignende funktionalitet på vores webshop, og jeg er temmelig overrasket over, hvor mange der faktisk benytter feedback muligheden.

Vi benytter Kampyle, som er super simpelt at implementere og giver gode muligheder for personlig tilpasning. Derudover kan jeg godt lide deres diskrete ikon, som man også selv kan bestemme placeringen på.

Jeg har slet ikke været i gang med tilpasning endnu, men benytter blot Kampyle’s standardopsætning, hvilket som sagt allerede har givet masser af brugbar feedback.

Det er det bedste, jeg har set indtil nu. Det mest let tilgængelige.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)