Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Landingsside til onlinemarketig.

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ian

Nu faldt jeg lige over dit indlæg og jeg har faktisk lige svaret på det i et andet indlæg, hehe. Derfor tillader jeg mig den frækhed, at kopiere noget af teksten for at give dig en ide om, hvad der kan give dig en bedre landingspage. Jeg har ændret det lidt, så det passer til dine ydelser. Bruger du denne tankegang, vil det give dig en bedre score på landingspagen.

Søgeordet skal indgå på landingspagen

Det giver sig selv, søger personen efter en ydelse hvorefter han klikker ind på din hjemmeside, skal du have den ydelse han søger efter. Jeg ved ikke hvor mange der søger efter at blive skribenter, men hvis der nogle der gør, så skal de smides direkte ind på din hjemmeside angående "hvordan bliver man skribent". Hans søgeord skal helst indgå på din hjemmeside for at få en god score, men ikke livsnødvendigt - men jo tættere på jo bedre.

Call to action
Det er også vigtigt at der ikke er for meget støj på landingspagen, da den besøgende ellers forsvinder med det samme. Derfor er det vigtigt du giver den besøgende den information han skal have og direkte mulighed for at koble sig på som skribent. Gerne med en stor fed knap! Keep it simpel er vist tankegangen bag dette. Vil den besøgene læse mere, så kan han trykke på et link for at gå mere i dybden.

Kort tekst
En landingspage behøver ikke at have en masse tekst. Den besøgende skal ikke bombaderes med alle mulige informationer, før han er klar til det. Derfor fokuser på at give den besøgende et klart budskab om, hvad du har at tilbyde. Husk det gælder om at holde på den besøgende indenfor få sekunder, ellers er han væk fra din side.

Test test test
Der kan være forskel på om din landingpages er direkte på din forside, underliggender sider eller direkte på konkurrencen. Test for gud skyld, sæt forskellige annoncetekster op med forskellige link til landingpagen. Så kan du se hvad der giver bedst, hvis du har opsat en kode der kan tracke det enkelte klik. Hermed markedsfører du dig ikke i blinde.

Blondine testen
Tænk på du er en blondine der klikker ind på din hjemmeside. Hun elsker boligmode og vil gerne være skribent. Derfor er det vigtigt du præsentere hende direkte til, hvordan bliver man skribent, hvad det kræves, hvad får man ud af det, hvordan man kommer i kontakt med dig etc.

Der er et hav af andre ting der også kan sikre en bedre landingspage, men sørg for at have disse i tankerne, når du laver Google Adwords. Jeg håber mit svar kunne bruges og ellers pøj pøj med projektet. Google Adwords er en videnskab, men utroligt fedt - hvis man er til så noget Cool

Tilmeldt 12. Jul 07
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 10:39

Hej med jer.

Tak for jeres super input. Jeg vil kigge på muligheden for at gøre wordpress mere CMS og muligheden for at lave en video, der viser brugeren hvordan man opretter sig.

Det jeg umiddelbart tænker er, at brugerne ikke gider bruge tid på at se en video for at 'lære' hvordan de opretter sig - men det må vi test ;-)

Så tror jeg, at jeg vil genoverveje strategien med, at få brugerne til at oprette sig som bruger - det er måske et eller 2 skridt for langt i processen? Måske, email og den vej igennem holde dem ajour med BoligOasen.dk og siden.

Alt vel og tak for de gode input.

Ian

PS: Det er en gó idé at fortælle ens makker, at man har lavet en ny landingsside så han kan ændre linket på annoncen ;-)

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 11:04

Hej Ian. 

Jeg tror i skal give hele jeres måde at vise jeres tilbud på endnu en tænke-overhaling. Det er meget normalt som ejer af en sådan portal at man har en tendens til at se det lidt med egne øjne. Det er en kritisk fejl der koster størstedelen af den potentielle fremgang i kunne have. 

Det handler om indhold og det handler om engagement. 

Sådan som tilbudet er i dag, kan man få et abonnement på et boligblad - BLOT man opretter sig - BLOT man skriver et indlæg. Denne vinkel er i mine øjne helt forkert. Når man er i en branche der lever af folks engagement, nytter det ikke noget at man stiller krav til dette engagement.

At man skal oprette sig, tror jeg alle kan forstå, men det skal ene og alene være vinklet som et krav fordi ellers kan i jo ikke sende "gaven" 

Der hvor filmen knækker er i kravet om at man skal have skrevet et indlæg. Det giver mening fra en meget skrabet forretningsmodel's side, fordi man selvfølgelig ikke bare vil give dette tilbud til alle og enhver, man vil selvfølgelig gerne have engangement fra brugerens side... det er dog ikke noget man kan stille krav til, og gør man det, må du stå tilbage med det spørgsmål:

Hvis du sætter et sådant krav... hvordan kan du så tro at det indhold du vil få, vil være relevant for dine andre læsere?

Du kan have nok så meget fokus på hvordan du lettest får folk til at signe op - men hvis dit INDHOLD ikke er godt nok, så vil du aldrig kunne få folk til at klikke der hvor du gerne vil...

-Karsten

Tilmeldt 1. May 07
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 14:19

Nu har en masse aminoer allerede kommet med en masse gode råd om marketing og salgstekster, så jeg har kun lige en enkel ting at påpeje.

Jeres sky baggrundsbillede er ikke helt bred nok til at fylde hele skærmen hos mig, så jeg vil foreslå at I fader ud i den blå baggrundfarve i begge sider af baggrundsbilledet, så der bliver en pænere overgang fra billede til farve.

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)