Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Landingsside til onlinemarketig.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 12. Jul 07
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer aminoer.

Nu har min buddy og jeg fået designet vores side (vi retter lidt til endnu ;- )).

Sagen er den, at vi har smidt lidt marketingskroner i Facebook for lige at få en føleing med online marketing. Fremgangsprocessen indtil nu har været følgende.

• Link direkte til forsiden, hvilket resulterede i et par sidevisninger pr. klik - intet andet.
  • Link til konkurrence 'landingsside' -> resultat 100% smutede efter at have læse vores fine konkurrence.
  • Rettelse til landingssiden med link til forsiden -> Resultat 16% klikkede vider og så på resten af siden.

Seneste tiltag...

Jeg har en formodning om, at vores konkurrence/landingsside var for tekstbaseret så nu har jeg lavet en lille konkurrenceannonce, fjernet overfødig tekst. Er lidt spændt på resultatet.

Mit spørgsmål er, hvad er jeres input til landingssiden og hvad har i af erfaringer med landingssider (Der er sikkert STOR forskel alt efter hvad målet er) - MEN der må være nogle generelle regler/principper man kan bruge/følge for at lave en god landingsside.

Den nye landingsside er: http://boligoasen.dk/sidemenu/konkurrence-boligmagasiner.html

Er spændt på at høre jeres tilbagemeldinger og skumme læringen af jeres erfaringer.

Alt vel

PS: Jeg kunne ikke finde en gruppe spørgsmålet passede i så tænkte den her kom tættes på.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 21:30

Hej Martin,

I justere kun på jeres landingspage - prøv at skrue på nogle af de andre parameter i forbindelse med jeres setup.

Når du har magasiner/blade på højkant, så er folk automatisk skeptiske - at der ikke pludselig står et eller andet med et "forsættende abonnement", der skal betales porto o.s.v.

Mit forslag er at i prøver med en anden præmie, og så ser om det giver bedre effekt. Rammer i den rigtige målgruppe på facebook?

Jeg kunne ikke engang få min far til at få information gratis i 4uger , selvom det er en avis han læser, ene og alene på grund af han så skulle huske på at framelde abonnementet igen, når de 4uger var gået - hvis han ikke ønskede at forsætte,

Med venlig hilsen
Casper Schneider

Tilmeldt 12. Jul 07
Skrevet kl. 22:23

Hej Casper.

Du kan måske have ret i det med, at blade kan være at afsætte.... Jeg prøver dog lige at lade 'annoncen' løbe i en uge for at sammenligne med vores tidligere tekstbasret 'løsning'.

PS: Hvem er Martin?

/Ian

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 22:31

Hej Ian,

Jeg ved ikke lige hvor det martin kom fra. Nu ved jeg ikke med jeres målgruppe og sådan, men hvis de allerede har abonnement på de blade, så er det endnu en ting der trækker fra konkurrencen.

Med venlig hilsen
Casper Schneider

Tilmeldt 12. Jul 07
Skrevet kl. 22:40

Vi har målgruppen kvinder fra 24-44 år i dk - så det er nok ikke utænkligt, at nogen af dem har abonnement på bladene. Der er vel ikke andet for det end at se på tallene næste søndag.

Hvad synes du i øvrigt om annoncen? Tror hurtigt det løber op hvis man skal have en prof til at lave dem hver gang.

Her er forresten den gl. landingsside: http://boligoasen.dk/sidemenu/konkurrence-100m-l%C3%B8b-i-indl%C3%A6g-deltag-nu.html

/Ian ;-)

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 22:47

I er låst af det er et wordpress system, og når man skal oprette en bruger kommer man hen til, tilsyneladende en hel anden hjemmeside. Det er synd, og jeg forstår i bund og grund godt hvorfor i ikke konventere særlig godt på det :-(.

Det optimale ville være, at man fra landingpage, kunne få korte informationer hvad jeres side kunne byde på, og så nogle felter så man kunne komme i gang med første step af tilmeldingen (landingpage skal heller ikke være fyldt med input felter). Der er alt for meget klikkeri, og mærkelige sider for at nå jeres mål - i gør det bestemt ikke nemt for brugerne :-)

Med venlig hilsen
Casper Schneider

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:36

Hej Ian

Efter min mening er der for megen information på jeres landingpage.
Den burde komme op i et vindue for sig og udelukkende med ét klart budskab, der harmonerer med det, som man er stillet i udsigt på Facebook annoncen.
Som jeres tekst er lige nu, kan jeg ikke finde ud af, om jeg rent faktisk får tre blade ved at skrive en artikel, eller om jeg får chancen for at vinde tre blade ved at skrive en artikel. Det gør mig utryg, og jeg gider ikke bruge tid på at finde svaret.
Desuden ville jeg nok hellere have noget mere værdifuldt - f.eks. noget design. Måske kunne I forsøge med en 10 gange så dyr gevinst, hvor kun hver 10. vinder.

I er godt med, hvad sproget angår. Læs alligevel mit blogindlæg om sprog på netop den slags sider: http://www.amino.dk/blogs/kjersogdin/archive/2009/08/05/brug-bydeform-abesprog-virker.aspx
Måske er der inspiration at hente.

mvh Hans

Tilmeldt 12. Jul 07
Skrevet kl. 12:46

Tak for begge jeres input.

Må indrømme, at det er spændende at arbejde med.

Jeg har nu tilrettet lidt i landingssiden efter jeres input: http://www.amino.dk/forums/p/72409/454646.aspx#454646

Jeg kan desværre ikke gøre noget ved oprettelse af brugeren så det må jeg leve med. Men nu er der lidt info om hvad siden handler om og hvad de kan få ud af siden - samt at siden åbner i nyt vindue.

'Annoncen' er tilrettet så der står 'FÅ' og ikke 'VIND' - håber at det skaber mere klarhed over 'konkurrencen'

Siden i går var der 23 inde på landingssiden - ingen oprettede sig, 17% læste videre på siden.

Er spændt på læse tallene i morgen.

Go søndag.

/Ian

PS: Hvad sker der for Amino?? Halvdelen af siden er gråt... virker underligt.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 12:54

Kan du ikke prøve at lave en grafisk guide der viser hvad brugerne skal gøre, ved hvert skærmbillede. Jeg tror stadigvæk de bliver totalt forvirret af den der wordpress oprettelse, men hvis du viser på landingpage - med skærmbilleder - hvordan de opretter sig, hurtigt og nemt, kunne det måske hjælpe.

Held og lykke med det!

Med venlig hilsen
Casper Schneider

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 14:24

Hej Ian

Lige et par tips herfra:

Vil du gøre landing siden mere overskuelig, skal du nok have fjernet en masse fra sidebaren - evt det hele - og også fra bunden osv. Du kan den her skærmvideo for at blive klogere på hvordan du styrer den slags lettest i Wordpress: http://www.saugstrup.org/v1/

Hans og jeg har et par projekter kørende hvor vi også gerne vil have folk til at oprette sig og skrive et indlæg eller ti i Wordpress og vi har brugt to triks til at få folk til at oprette sig: 1) Der er en lille video (som skal forbedres snart!) som viser hvordan man gør. Se fx http://frysere.net og 2) Vi lader brugerne vælge deres eget password så de kan logge ind med det samme. Det sker via dette plugin: http://wordpress.org/extend/plugins/register-plus/

Når alt det er sagt, så tror jeg det er en svær proces at få folk igennem at få dem til at registrere sig, skrive et indlæg og så sende en email - alt sammen for at få et par magasiner tilsendt. Folk er jo vandt til bare at skulle svare på om månen er en grøn ost og skrive deres email nedenunder for at vinde den slags præmier. (og godkende betingelser som indebærer at de bliver skrevet op til alle mulige nyhedsbreve)

Mvh Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)