Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Saglig kritik af MLM - måske konstruktivt

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Magnus, Claus, PR Tryk mf.:

Nu har vi så taget en rigtig spændende og afklarende tur på ”Network Marketing” og da jeg forstår at I ikke har givet jer selv den gave, at studere et rimeligt samlet sæt af dokumenter på JOMA Compny´s site – ja så har jeg her nu hjulpet jer alle lidt mere på vej i en afklaring af nedenstående problemstillinger.

God fornøjelse og såfremt I skulle ønske yderligere – ja så må I enten studere videre selv eller også anmode om en tlf. Kvalificeringssamtale for at afklare om der er grundlag for at vi afholder et møde i JOMA Company med det formål:

-          at drøfte forretningspræsentation

-          at I og vi kan vurdere om dette er noget vi troer på er en god ide at samarbejde om

Citat:

Problem nr. 1:
Markedsføringslovens §6a - den med uopfordret henvendelse til private personer med salg for øje. Stort set alle de MLM-koncepter der har været oppe at vende her på siden mener jeg har et noget ''lummert'' forhold til den. Nuvel, den er ikke blevet prøvet ved en retssag mig bekendt - og hvis den gjorde ville det være en enkelt repræsentant og ikke MLM-firmaet, der kom til at hænge på den.

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 18:59
Da jeg skrev, at der ikke er noget galt med gentagelser, så var det altså ikke i dette omfang, jeg mente :-P

Anyway... Jeg forstår stadig ikke helt.. Jeg har, før jeg skrev min egen tråd, været inde og læse på dit link og fulgt det mange steder hen. Men prøv lige et øjeblik at antage at jeg er komplet idiot og skal have ting skåret ud i pap. Eller forsøg at sammenfat dine pointer i forhold til den verden, som jeg sidder i: Selvstændig erhvervsdrivende med en salgbar service+produkt.

HVOR mange sælgere kan der være i et netværk, hvis hver sælger skal "forbuge"  til sig selv og et par af de nærmeste?
HVOR mange sælgere kan et komplet MLM-netværk bære?
HVORFOR er der ingen anerkendt dokumentation af mange MLM-firmaers produkter?
HVORFOR er er så høj fokus på det økonomiske fremfor produktet?

Jeg har ikke lige tid til mere nu.. men jeg har 1000 andre spørgsmål - kommer nok senere..

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 22:10
Hej PR tryk!

Nedenstående var faktisk min afsluttende bemærkning.

Citat:

God fornøjelse og såfremt I skulle ønske yderligere – ja så må I enten studere videre selv eller også anmode om en tlf. Kvalificeringssamtale for at afklare om der er grundlag for at vi afholder et møde i JOMA Company med det formål:
-at drøfte forretningspræsentation
-at I og vi kan vurdere om dette er noget vi troer på er en god ide at samarbejde om

Hilsen

John Sommer 

mvh john sommer

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 22:21
Ja, så må jeg vel afvente at en anden vil løfte sløret for MLM''s uendelige gåder. Synd, at du ikke er villig til at give den information, som efterspørges. Men det er dit valg. Og jeg lever sandsynligvis fint med ikke at få mine svar - omend jeg nok fortsat vil irriteres over de konstant indkommende og pinagtigt balancerende på kanten af loven nye indlæg, der dukker op i "Indlæg i dag"-siden.

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Tilmeldt 15. Aug 05
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 23:59
-          i
øvrigt er det ifølge denne § ikke forbudt at fortælle sin omgangskreds
om en god forretningsmulighed – det kender vi alle til ikke – anbefaler
I aldrig en god mulighed?

Forskellen er at du tjener på det. Det gør jeg ikke, når jeg videregiver ''et godt tilbud'' - derfor er din måde en overtrædelse af §6a, da du er forretningsdrivende. Den er blevet debateret til hudløshed i en anden tråd. Men som sagt er jeg sikker på at man vil kunne kanalisere den ud på internettet, så man undgår uopfordrede salgstaler.

Og
som det fremgår er det jo ikke kanabalisering af din egen forretning
”salget af dine vare” når du jo bevidst arbejder på at udbygge din
forretning med flere forhandlere – som du ser får man jo en % andel af
producenten for det salg der sker i din organisation.

Kannibalisering af ens eget marked, er når man ikke stopper med at hente forhandlere ind til et begrænset marked. Forestil dig at der er to ''grene'' af FLP - din gren og en anden gren, som du ikke får provision af. Når den anden gren hverver sælgere i den del af befolkningen du henvender dig til, tager han effektivt en bid af dit marked. Dvs. at FLP''s sælgere sagtens kan komme i direkte konkurrence mod hinanden. Det bruger man forfærdelig lang tid på at sikre sig ikke sker i langt de fleste virksomheder. Det kan kompensationsplanen ikke tage højde får, når den kun gælder din egen downline.

Her
er gode råd ikke alle punkter er medtaget men, som ved alle andre
indgåelse af kontrakter skal man være analytisk og undersøge til bunds.
Det er ikke nyt – tænk på når nu din virksomhed går konkurs havd så ?

Som sagt har jeg ikke set en MLM-forhandler kontrakt, hvor MLM-firmaet ikke forbeholder sig ret til at ''fyre'' en repræsentant i en gummi-paragraf, hvor det er nok at repræsentanten er under mistanke for at gøre noget forkert.
Derudover at de kan ændre kompensationsplanen uden varsel. Hvis det er anderledes i FLP''s (som jeg ikke har kunnet skaffe mig adgang til), jamen, så er det jo perfekt.

Hvis den virksomhed jeg arbejder for gik konkurs, ville jeg stadig have opbygget et fantastisk netværk til de kunder jeg arbejder med samt en række certificeringer. Samtidig har vi en række partnere indenfor C5 som skriger efter arbejdskraft. Mht. min løn kunne jeg få den fra garantifonden.

[QUOTE]
Hvis
du tænker på at en Kvalificering af de der anbefales vil udelukke mange
personer så er jeg sikker på du tager ganske fejl – Det team i Danmark
der har den største omsætning omsætter for 200 mio. kr/år.

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 00:23
Hej Magnus!

Tak for dit svar og dine synspunkter Magnus - men nedenstående var faktisk min afsluttende bemærkning.

Citat:

God fornøjelse og såfremt I skulle ønske yderligere – ja så må I enten studere videre selv eller også anmode om en tlf. kvalificeringssamtale for at afklare om der er grundlag for at vi afholder et møde i JOMA Company med det formål:
-at drøfte forretningspræsentation
-at I og vi kan vurdere om dette er noget vi troer på er en god ide at samarbejde om

Hilsen

John Sommer 

mvh john sommer

Fra Rødovre
Tilmeldt 18. Sep 06
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 10:30
Kære Alle,

Jeg har være på en miniferie, og derfor ikke kunne komme med indlæg og svarer på kommentarer til mit indlæg. Jeg kan se jeg er blevet citeret.  Men jeg må sige der har være en livlig debat. Og det syntes jeg faktisk er godt. Vi skal jo ikke være enige om alting.

Selv om denne tråd er blevet godt og grundig "tæsket" igennem, vil jeg godt rette en mindre misforståelse på mit indlæs, samt komme med en afsluttende kommentar fra min side.

Med hensyn til min påstand om 5 eller 6 sælgere i 7 led var ud fra min mening mange sælgere i et marked som Danmark. Derfor Men igen det afhænger af øjnene der ser.

Jeg vil da give en af debatørerne ret i at MLM betyder marketing,og derfor ikke har fokus på salg. Den påstand er jo rigtig, selvom jeg personligt syntes der bliver fokuseret mere på mulighederne (Indtjening/Coaching/udvikling osv) end på produktet hos hovedparten af MLM organisationer.

Tro ikke jeg vil komme med yderligere kommentar til denne tråd. Tak for debatten. Vi har jo alle et standpunkt til vi tage et nyt.

Mit hobbyprojekt www.babygadget.dk

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 00:04
Hej Magnus med flere !

Her giver jeg dig den service at du herunder finder alle mine site under emneoverskriften i indhold:

ØKONOMI.
Det fremgår af jeres spørgsmål at I ikke har være rundet jeg syntes nu ikke det er så meget at se på 8 sites under dette emne. Men nu vil jeg så håbe I finder noget mere af det I leder efter.

Og så syntes jeg I skulle investere i bogen beskrevet nedenstående link om Network Marketing den er stærk anbefalelsesværdig læsning både for Networkere såvel som for andre virksomhedsledere og ansatte.

Bemærk afsnittet om

"Dit job er i fare hvad vil du gøre ......"

Er omtalt her på dette link:

Bogen omtale se her:

Bill Gates startede i sin garage ... Læs mere her

Nu du er på denne site så læs også dette limk:

Vigtige kvalifikationer.. .....
Læse mere her

Økonomi.

Hvad du får ved start er ........ læs mere her

Se i h. bar:
Økonomidannelsen i Team Marketing har udgangspunkt i.....

læs mere her

Site-2: http://home1.stofanet.dk/joma-company/oekonomi-2.html
Se i h. bar:
Forskellige kompensationsplaner...
læs om dem her

Se i h. bar:

Matrix kompensationsplan .....
læs mere her

Matrix – ”Bryde fra” og Unilevel
kompensationsplan
...
læs mere her

Binær og trappe kompensationsplan....
læs mere her

Se links h. bar:

Matrix – ”Bryde fra” - og Unilevel kompensationsplan...
læs mere her

mvh john sommer

Tilmeldt 15. Aug 05
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 22:11
Tak for svar. Det var ikke svar på hvad jeg spurgte om - men ok, lidt information var der da i det.

Dine svar bliver ved med at gå tilbage til kompensationsplanen som løsning på de fleste af de punkter, jeg opstillede. Jeg mener ikke man kan løse organisatoriske problemer på den måde.

Vedr. kompetencer for sælgere - jeg mener at man som repræsentant skal kunne stå inde for firmaets ry og rygte. Det ville jeg have svært ved, når jeg ser på nogle af de repræsentanter, som triller rundt. Det jeg mener er problematikken er, at man ikke selv har nogen indvirkning på alle dem, der ikke tilfældigvis er i ens egen downline. Dvs. at reaktionstiden er uforholdsmæssig meget længere end den ville være i en ''almindelig'' konstruktion.

Som en sidebemærkning:
I øvrigt, at Bill Gates'' måde at blive rig på forstår jeg ikke man bruger som eksempel i MLM - han gjorde hvad alle andre ikke gjorde. I MLM bliver du jo netop opfordret til at  gøre nøjagtig som alle dine forgængere har gjort. Og at han så heller ikke blev rig på MLM gør det bare endnu mere underligt. Og det at kalde MLM den ''nye'' måde at gøre forretning på, når den har eksisteret siden 70''erne forstår jeg lige så lidt. Tallene fra 2004 mener jeg at kunne huske forklarede at MLM stod for mindre end 1% af den totale handel i USA.

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 23:01
Hej Magnus!

Åh ja - nu får vi da bragt det ned til nogle mere håndterlige spørgsmål syntes jeg.

Citat:

Vedr. kompetencer for sælgere - jeg mener .............

Det er da helt rigtigt man skal da IKKE vælge at arbejde med et firma der er useriøst. De forhandlere der er kommet med men som du IKKE har anbefalet. Dem kan du såfremt de ikke overholder forretningsbetingelserne få opsagt - Hviste du ikke det ?

De af dem der overholder disse - men som alligevel aldrig skulle have være tanbefalet må duu leve med - men det er derfor at du ikke bør være ukritisk med hvem du anbefaler og derfor ogspå vigtigt ad "kvalidficerer" dem du ansewr for at være ok før du anbefaler dem som forhandlere. Og du bør være seriøs med uddannelsen af disse nye forhandlere ellers fåpr de ikke chansen for at bygg en god forretning og de vil muligvis kunne skade dit image. 

Citat:
Som en sidebemærkning:

I øvrigt, at Bill Gates'' måde at blive rig på forstår jeg ikke man bruger som eksempel

Det gør IKKE noget at du ikke forstår det bare du kan se det visionærer deri. Nemlig at deter en god historie om et menneske med visioner en der kunne se muligheden i det umulige !

- tænk over dette Magnus

Et eksempel der skal få folk til at percipere - tænk stort - og start småt - det er jo hvad det drejer sig om uanset hvilken forretning du vælger at bygge.

Hilsen

mvh john sommer

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)