Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

programmerings spørgsmål ??? Ønsker at købe

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Sep 09
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil høre om det kan lade sig gøre at lave et program der laver en redirect offline.

Ja det kræver nok lidt mere forklaring.

Det som jeg ønsker er et program som installeres på en enkelt pc. Dette program er programeret til at lave en redirect på en speciel side.

Lad os sige at programmet er sat op til at redirecte amino til thorborgs egen hjemmeside. En bruger der har installeret dette software på sin pc vil altå ikke have mulighed for at benytte amino. Hver gang brugeren prøver at gå til amino, vil programmet sende personen til thorborgs side.

Altså lidt som et filter der nægter adgang, men samtidig sender personen til en anden side.

Er der nogen som kan lave dette vil jeg gerne købe.

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 16:27

Du kan faktisk bare ændre i Host filen ( system32/drivers/etc/hosts ) Smile

Tilmeldt 26. Sep 09
Skrevet kl. 16:39

Det var overraskende simpelt Tongue Tied

Kan du give mig et eksempel på den tekst linje jeg skulle skrive ind hvis jeg gerne vil lave en redirect fra en side til en anden ???

En anden ting er at det ser ud som om filen skal have en IP adresse for at det virker. Kan det passe ??? Hvis ja er det desværre ikke noget jeg kan bruge, da de fleste folk ikke engang er klar over hvad en IP er. Det ville heller ikke være super bruger venligt hvis det krævede manuelt indtasting fra kundens side.

Dog en optimal løsning hvis jeg kan lave en universal fil der vil virker på alle computere hvis den blot blev erstattet.

Håber du kan hjælpe.

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 16:54

Selvfølgelig hvis det er til en almindelig forbruger vil dette ikke være en løsning. De ville nok have brug for et lille program. Men det kan jeg desværre ikke hjælpe med. Men hvis der ikke er nogen som henvender sig til dig her i tråden. Tror jeg faktisk godt at www.burnzone.dk ville kunne løse det for dig.

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 01:54

Martin:

Du kan faktisk bare ændre i Host filen ( system32/drivers/etc/hosts ) Smile

Det virker simpelt - og måske for simpelt til at være sandt.

Der er jo mange spørgsmål som skal besvares før man kan komme med en løsningsmodel.

Har brugeren administrative rettigheder ? Hvis ikke, så er hosts-løsningen ikke den rigtige - og det bliver nok svært at finde en løsning i det hele taget.

Skal det virke hvis den oprindelige server der redirectes til skifter IP-adresse ? Hvis Ja - så er hosts-løsningen ikke den rigtige.

Ved brugeren hvorfor der skal redirectes - og hvad der redirectes hvorhen ? Det stiller langt højere krav til softwaren at gøre det så smerteløst som muligt.

Ved brugeren i det hele taget at der redirectes ?

Skal brugeren have indflydelse på at der redirektes og hvorhen ?

Hvilke operativsystemer skal det virke på ?

Skal der redirectes requests der kommer på  samtlige netkort ?

Skal det virke over VPN ?

Hvad nu hvis serveren som der redirectes til skifter  IP ? Skal et evt program hente en ny adresse ? Hvorhenne ? Via DNS eller skal det hentes på en alternativ server ?

Skal det virke for andre maskiner hvis det er en shared network connection på den pågældende maskine ?

Skal det virke i alle browsere eller er det nok med IE ?

Skal det virke i andre applikationer der laver http requests og evt. på alternative porte end lige port 80 ?

Står du selv for tests på de forskellige operativsystemer og netværkskonfigurationer eller er det noget leverandøren skal gøre for dig ?

Skal der være et brugerinterface hvor setuppet kan ændres eller slås til/fra ?

Skal setuppet kunne ændres fra centralt hold ?

Alle disse ting (og sansynligvis andre også) skal du have taget stilling til når du giver opgaven til en udbyder (og de fleste ting er noget vedkommende bør spørge om). Ellers vil han/hun have svært ved at give dig et reelt tilbud - og så vil du sansynligvis ikke få den rigtige løsning.

mvh

Jan

Fra Hillerød
Tilmeldt 17. Sep 07
Indlæg ialt: 134
Fra  DANOSOFT aps Skrevet kl. 10:09

Jeg vil foresål en proxy server.

Det fungerer på den måde at alle brugerens kald til internettet ledes igennem proyserveren.

På proxy'en kan du så bestemme hvilke sider der skal blokeres og hvikle der skal videresendes til andre sider.

Det eneste der skal gøres på brugerens PC er at sætte brovseren op til at bruge proxy.

Du kan hente en "klar til brug" firewall med indbygget proxy her: http://www.ipcop.org

SALDI Regnskab for iværksættere

Tilmeldt 26. Sep 09
Skrevet kl. 12:58

Rude:

Jeg vil foresål en proxy server.

Det fungerer på den måde at alle brugerens kald til internettet ledes igennem proyserveren.

På proxy'en kan du så bestemme hvilke sider der skal blokeres og hvikle der skal videresendes til andre sider.

Det eneste der skal gøres på brugerens PC er at sætte brovseren op til at bruge proxy.

Du kan hente en "klar til brug" firewall med indbygget proxy her: http://www.ipcop.org

Det lyder som en ret god løsning der kan laves nemt.

Kan det sættes op til både IE og firefox på samme pc `?

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 09:28

Det er muligt hvis man har admin rettigheder på den lokale maskine, at omgås alt det du forsøger at sætte op.

Bruger du en proxy-server, omgår man denne med et lokalt proxy program på klient pc'eren.

Lad mig sige det med det samme, det vil være næsten umuligt at lave en løsning, som brugeren ikke kan omgås, hvis :

1) Brugeren kan installere programmer på computer

2) Der ligger Windows på maskinen (nemmere at "hacke") end linux.

mvh

MJ

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 14:17

Det er fuldstædigt rigtigt. Og som nævnt tidligere, så er det ret svært at komme med en løsningsmodel før man kender nogle flere detaljer.

Man kunne også forestille sig at det var noget som skulle køre i et corporate miljø, hvor brugerne har begrænsede rettigheder, og hvor en admin kan installere det...

Der er også hele distributions/installations delen. Hvordan var det tænkt at det skulle foregå ?

Så OPS - der skal nogle flere oplysninger frem hvis du skal have den rigtige løsning. Det kan godt være at Off The Shelve proxyløsningen er den rigtige - men det er svært at sige på nuværende tidspunkt.

Der er jo også andre (mere eller mindre nasty) løsningsmodeller, som vil være sværere for "The Average Joe" at komme udenom. Een kunne være en Winsock Hook, en anden en mellemliggende netværksdriver.

Så der er flere forskellige løsningsmodeller - afhængigt af behov, tid og penge.

mvh

Jan

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)