Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

AdSense optimering

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jan 09
Indlæg ialt: 224
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,5 stjerner givet af 2 person

Hej Aminoer.

Jeg ved godt at spørgsmålet har været oppe mange gange før og jeg har set Googles heat-map (for AdSense placeringer), men da spørgsmålet om hvor man bedst placerer sine AdSense reklamer er individuelt betinget (afhænger af hjemmesidens design), tillader jeg mig nu alligevel at spørge her.

Jeg har startet en ny hjemmeside op for at se, om jeg også kan få del i de mange penge der er at tjene på nettet. Jeg har placeret nogle AdSense reklamer på hjemmesiden, men jeg har ikke rigtigt forstand på optimering af reklamerne. Derfor håber jeg i kan hjælpe mig.

Det drejer sig om siden:
http://www.makemoneyonline.it/make-money-by-blogging.php
(i skal ikke kigge på andre dele af hjemmesiden - bare nøjes med at kigge på den ene artikel. Hjemmesiden er ikke færdig endnu.)

Hvor placerer jeg bedst mine reklamer -  er det godt som det er nu? Da hjemmesiden udelukkende har det formål at jeg skal tjene penge på den, så gør det ikke noget, at reklamerne er placeret på en sådan måde, at det går ud over designet og brugervenligheden. 

Google tillader så vidt jeg kan læse mig til op til tre linkenheder, og tre ads per side. Hvis det kan betale sig, gør det ikke noget, at jeg går lige til grænsen, hvad det angår.

Jeg ved godt at det hele handler om at teste hvilke placeringer (og designs) der giver den bedste indtjening, men det er nu rart at have det bedst mulige udgangspunkt, for at teste placeringerne.

Håber der er nogle kloge mennesker der kan hjælpe mig :)
Mvh. Lasse.

PS. Er det egentligt ikke hamrende umoralsk at lave hjemmesider kun til det formål at fylde dem med reklamer?

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 13:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Lasse,

Du er allerede selv inde på, at hvad der virker rigtig godt for den ene hjemmeside måske ikke er den optimale løsning for den næste. Så du skal teste og være villig til at rykke Adsense-blokkene rundt - og ændre på deres antal. Ofte gælder det nemlig at "less is more", nemlig at en enkelt velplaceret blok eller to kan performe bedre end at bruge det hele fuldt ud. Fylde du det maskimale antal annoncer i, risikerer du nemlig at få nogle meget billige annoncer med.

Når formålet udelukkende er at tjene penge på siden, står dine annoncer fornuftigt til en første test. Især den i øverste venstre hjørne vil formentlig være god. Men husk nu at oprette kanaler til dine adsense-blokke, så du kan følge, præcis hvordan hver blok klarer sig.

Og til sidst. Hvis du synes, at det er umoralsk at lave hjemmesider som den her, så lad da være. Så lav i stedet nogen, der rummer noget brugbar information OG reklamer.

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Jul 09
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 13:50

Hej

Jeg kunne godt tænke mig at høre af ren nysgerrighed, hvor meget man kan tjene via adsense på sådan en side der hvis den bare er nogenlunde optimeret?

Mvh Mikael

Billig hjemmeside hos www.AzureX.dk

Tilmeldt 19. Jan 09
Skrevet kl. 15:13

Tak for svaret Frank. Havde ikke regnet med at "less is more", men jeg kan godt se din pointe.

Det vil altså sige, at AsSense automatisk placerer de annoncer der giver flest penge på min side, og hvis jeg så placerer flere ads på min side, så tager Google de næste i rækken?

Jeg prøver at teste med den opstilling jeg har nu. Nu ved jeg ikke om du lagde mærke til linkenheden i toppen, men den rykker jeg nok ned under billedet i stedet for. Ang. kanaler så har jeg vist styr på det.

Mikael:  Interessant spørgsmål, og det er lige netop hvad jeg vil finde ud af; hvor meget kan man tjene på en lille hjemmeside som den jeg er i færd med at lave? Har lavet en blog til formålet - den kan du jo læse, hvis du vil følge med i hvordan det går med indtjeningen:

http://www.makemoneyonline.it/blog

Siden er ikke færdig endnu, så lige nu er der ikke så meget interessant læsning på bloggen.

Fra København
Tilmeldt 22. Sep 09
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 15:24
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Hej alle.

Jeg er i gang med nogenlunde samme projekt, og skriver statistik om det på http://www.danishguy.net. Hvis i interesserer jer for SEO og Adsense kan i følge med i hvad jeg tjener og hvordan jeg gør der.

Jeg arbejder med http://www.informationsbasen.com og http://www.guidebase.org.

Venligst Bo.

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 15:42

Hej Lasse

Franks råd er gode! 

Tritonus:

PS. Er det egentligt ikke hamrende umoralsk at lave hjemmesider kun til det formål at fylde dem med reklamer?

Det er i hvert fald lidt specielt når du som så mange andre starter med at lave en blog om hvordan man tjener penge på nettet for selv at lære at tjene penge på nettet.

Dem der søger efter hvordan man tjener penge på nettet kunne nok have mere gavn af at læse en blog skrevet af en som tjener en masse penge på nettet, tænker jeg :-)

Mvh Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 19. Jan 09
Skrevet kl. 15:58

Og til sidst. Hvis du synes, at det er umoralsk at lave hjemmesider som den her, så lad da være. Så lav i stedet nogen, der rummer noget brugbar information OG reklamer.

På en eller anden måde syntes jeg vel at det er umoralsk. Men jeg har skam hjemmesider med brugbar information - det vil jeg bare ikke have reklamer på. Så må de gode hjemmesider opveje den negative karma jeg får for den dårlige side. 

Anders:

Jeg mener faktisk ikke at der er noget 'specielt' i bloggen. De fleste af dem der skriver en blog om at tjene penge, tjener rent faktisk en masse penge på nettet allerede. Er det for en gangs skyld ikke mere spændende at læse en blog fra en nybegynder, for at læse om det rent faktisk er muligt for en nybegynder at tjene penge uden at yde så meget arbejde? De fleste af dem der læser en sådan blog er jo selv nybegyndere, og står dermed i præcis samme situation som skribenten selv.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)