Hej Bennie Der er kun en kunde gruppe, som alle vil have penge til opstart samt drift. Dette vil betyde at banken skal hente finansering fra andre låne udbydere, det er så til højre renter end hvis det stod som indlån fra kunder. Det vil så betyde at renten er højre her. Der vil desuden værer en størrer konkurs rate blandt iværksætter end ved normal blanding af kunder, hvilket vil betyde at banken skal have en størrer rente for at dække tab. |
Bennie Larsen:Er det ikke den der med "skomageren" igen????
Who?
Bankerne har bevist at de knap nok kan drive deres egen forretning uden statssikkerhed, "statstilskud" og lån til procentsatser der smadre den normale konkurrence.
Nu vil du have selvsamme firmaer til både at rådgive og tage risiko? How?
Hvorfor skal banken tage en større risiko ved dit projekt end ved mit projekt? Hvor er det lige man sikre en objektiv vurdering? For banken er jo ik selv objektiv, og så går det jo ik bare galt, det går totalt galt.
Iøvrigt ville jeg gerne vide hvorfra sådan en bank skulle tjene sine penge? Og ja I know at i højkonjukturtiderne, at det er nemt at tjene på nye projekter, men hva så med f.eks nu? Skal en eller få kunder være så stor en risiko at de smadre alle andre iværksætteres virksomheder, fordi de evt går lige til grænsen som en masse af boligspekulanterne gjorde?
Ja selv et respekteret selvskab som Essex har måtte give op, og så synes du det er fair at banken skal tabe enorme summer, måske miste livet, fordi en kunde er uagtsom?
Jeg ville aldrig joine sådan en bank, for hvorfor skulle jeg gå på røven pga andres fejl? Der findes da intet mere unfair end at lade andre betale for ens brølere!!!