Er det ikke tankevækkende at Øresundsbroen, som er delvist eget af den danske stat, opfordrer danskerne til at køre til Sverige for at shoppe til lavere kurs...
Jo, det er muligt....men mon ikke svenskerne også kommer den anden vej efter f.eks øl osv !!
Desuden holder det med den store kursforskel ikke helt, hvis du kører til f.eks Malmø og handler i Mobilia center (mener jeg det hedder), så har de forlængst sat priserne op, så de scorer ekstra fortjeneste, fordi de ved de dumme danskere valgfarter dertil for at købe billige varer. I starten ku det betale sig som forbruger at hente f.eks. børnetøj i H&M. LINDEX osv. men prisforskellen nu er så lille at det ikke kan betale sig at kører derover.
Det er såmænd ikke fordi jeg mener at grænserne skal være lukkede, eller at vi ikke kan køre frem og tilbage for at handle frit. Det er da helt fint. Jeg havde heller ikke lagt denne tråd hvis det var JP som havde en »shoppingguide« om Sverige med - det er mere fordi det er den danske stat som i princippet er med til at opfordre til at handle andre steder. Synes bare det var tankevækkende.
Du kan vel i det mindste skrive og bede dem om enten at lade være med at bruge dit billede, til at sælge en vare i en anden butik (i Sverige), eller i det mindste være så flinke at linke til din shop, når de nu nævner den - og bruger dine billeder.
Så kan du, om ikke andet få lidt linkjuice ud af sagen.
Det er da det samme som når DR (delvist skattebetalt) i den ene historie efter den anden, anbefaler folk at tage til sverige for at købe ind, lave bilen osv osv.
Især er det hovedrystende idiotisk, når det bruger det som en løsning på finanskrisen. At sende danske penge til udlandet og lade de danske firmaer gå konkurs, det er vist IKKE med til at hjælpe den manglende omsætning.