Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hosting til flere domæner

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har flere individuelle domæner..

Bør jeg mht seo, have egne hosting for hver enkelt domæne?

eller kan jeg f,eks nøjes med at have èn hosting, og sende domænerne til mapper..?

(Det skal lige siges, at siderne ikke fylder ret mere end 10mb.. og derfor lidt unødvendigt med egne hosting)

Hvad anbefales..?

tak.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:24

Med mindre du har tænkt dig at ha det samme indhold på alle siderne, samt linke ud og ind mellem hinanden, så har det ingen større relevans for dig at ha det på forskellige net.

brug http://www.dlx.dk/ vælg "delux" pakken

Jeg bruger den selv til nogle af mine kunders sider + nogle af mine små

Og Bla http://www.vagcars.dk/phpbb/index.php bruger dem

Der er flere hosting firmaer, der giver mulighed for at route via forskellige class C IP netværk, så det ser ud som om der kommer fra forskellige servere, men, men det er i mine øjne spild af penge.

Jeg har selv over 20 Offroad og 4x4 relaterede sites liggende på samme server, uden at det skader min ranking.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:30

Gora:
Bør jeg mht seo, have egne hosting for hver enkelt domæne?

Det kommer an på hvad din plan for domænerne er

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 16. May 09
Skrevet kl. 14:38

Der er 2 kategori.

det ene er at det er helt unikke domæner, der ikke har noget med hinanden at gøre, verken indhold etc etc...

den anden er, at domænerne har "noget" med hinanden at gøre, dvs de er i samme branche..og vil blive linket imellem.

Tilmeldt 16. May 09
Skrevet kl. 14:41

hoved planen er jo at få hver enkelt domæne højt oppe på søgemaskine...

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 14:42

Gora:

Så længe det ikke er nøjagtigt det samme indhold, så er der intet problem

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:47

Gora:

Hvis de ikke skal linke til hinanden, så kan du sagtens have dem liggende på samme server. Men mange hostingfirmaer tillader kun har du har max 5 eller 10 domæner til hvert webhotel (selv tillader jeg uendelige).

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra København
Tilmeldt 7. Nov 06
Indlæg ialt: 251
Fra  Netsite A/S - Domæne & Webhotel Skrevet kl. 15:16

Hvis domænerne skal give hinanden SEO værdi, så er det en fordel, at de ikke befinder sig på samme netværk/udbyder.

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 15:47

Christian Reupke:

Hvis domænerne skal give hinanden SEO værdi, så er det en fordel, at de ikke befinder sig på samme netværk/udbyder.

Ikke korrekt, med mindre du har 100+ sites, eller sites med duplicate content. Så længe dine links og sites er "organic and useful" - så har det ingen relevans.

Googles tidligere top-arkitekt skrev

"I have many different sites. Can I cross-link between them?

Before you begin cross-linking sites, consider the user's perspective and whether the crosslinks provide value. If the sites are related in business -- e.g., an auto manual site linking to an auto parts retail site, then it could make sense -- the links are organic and useful. Cross-linking between dozens or hundreds of sites, however, probably doesn't provide value, and I would not recommend it."
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Fra  TextReactor Skrevet kl. 17:32

Kristoffer W Hansen:
Ikke korrekt, med mindre du har 100+ sites, eller sites med duplicate content. Så længe dine links og sites er "organic and useful" - så har det ingen relevans

Og det er heller ikke korrekt. Da trådstarter vil linke imellem nogle af dem så bør domænerne ligge på hver deres C-Class. Hvis indhold på dem ligger inde for samme område så KAN det være ok at placere dem på samme server mener dog ikke sikker på om det er rigtigt.

Kristoffer W Hansen:
Googles tidligere top-arkitekt skrev

Han svarer ikke på om de kan ligge på samme netværk, men blot om cross-linking mellem dem.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)