Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Open Source webshop?

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jimedia

Har selv lige startet en webshop der kører wp  + ecommerce plugin og er generelt godt tilfreds. Som Kenneth er inde på så er der dog noget arbejde forbundet med at hacke sit tema så det opfører sig præcis som man vil have det. Er også i tvivl om hvorvidt der er en nyhedsbrev funktion, men det burde hurtigt kunne klares med et andet plugin, vil jeg tro. Her er lige lidt plusser og minusser:

+ 'gratis' javascript funktion
+ gratis design (via vanillacart theme plugin)
+ eCommerce som cms er ret velfungerende (har dog ikke erfaring fra andre lignende systemer...)

- man skal slås lidt med at hacke temaet
- Har ikke umiddelbart 100% kontrol over udformning af f.eks. Shopping Cart widget, og betalingssiden
- man får givetvis en del mere end man reelt har brug for, hvilket kan virke forvirrende

 

Synes dog fordelene opvejer ulemperne og hvis du ret hurtigt vil ha det op at køre er det en go ide. Tjek evt mememaker.com for at se hvad jeg fik ud af det.

Mvh
Esben 

Fra Århus
Tilmeldt 13. Jul 07
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er udmærket klar over, at han ikke selv har kompetancerne til at gøre det, men så må man købe sig til de kompetencer man ikke selv besidder. Jeg er sikker på at man kan få en fornuftig handel her på sitet, eller købe en allerede udviklet løsning til nettop det formål spørger skal bruge det til.

Nu siger du at det ikke er godt for spørgeren, og der må jeg erklære mig uenig. Jeg hævder at man uden programteknisk indsigt IKKE kan lave en optimal webshop ud af Joomle eller Wordpress. For at kunne få et Open Source system tilpasset optimalt skal der også en programmør / konsulet ind over, og så står man reelt det samme sted som ved mig forslag.

Hvis spørgers eneste præference er at det skal være gratis er OS CMS han eneste alternativ, men vil køber drive en forretning, må vedkommende investere det der skal til. Som tidligere nævnt er søgemaskineoptimeringen lang fra optimal og mange OS CMS systemer har problemer med duplicate content og ordentlig ranking generelt. Hvis du ikke ranker i Google eksisterer du ikke på nettet, så simpelt er det, og dermed får du ingen traffik, altså ingen konvertering, og dermed ingen kunder.

Fra Århus
Tilmeldt 13. Jul 07
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hvad tager du for 5 timers opsætning kr. 100 i times plus moms? Sandsynligvis ikke, hvis du kun er her for at tale nedladende til andre for at føle dig intelligent, så smut ind på arto.dk. Mit svar er lige så legitimt som dit, jeg har bare en anden holding til tingene fordi jeg rent faktisk har forstand på scripting og SEO, samt forstår hvor vigtigt det er for en webshop at ranke på Google.

Fra København S
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 406
Fra  catch! Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth Dambo:
Som tidligere nævnt er søgemaskineoptimeringen lang fra optimal og mange OS CMS systemer har problemer med duplicate content og ordentlig ranking generelt.

Efter min bedste overbevisning, er der lige så mange købe-løsninger, der har problemer med Duplicate Content, så det argument mener jeg ikke holder. Faktisk vil jeg mene, at meget systemer ikke har problemer med DC.

Hvor du får argumentet "problemer med [...] ordentlig ranking generelt" fra, kan jeg heller ikke helt udlede. Kan du komme med konkret dokumentation for, at købesystemerne klarer sig så markant bedre på de to områder, som dine indlæg lægger op til?

Gratis online magasin for bartendere på bartendermagasinet.dk - blandt andet med opskrifterne på nogle af verdens bedste drinks.

Fra Kolding
Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 44
Fra  Digitalist ApS Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan godt være jeg ikke har formuleret mig helt præcis!

Jeg kan sagtens selv sætte en vm shop op osv. og burde heller ikke have nogen problemer med at bikse en wp e-commerce shop sammen. Mit spørgsmål gik mest på om der var nogen der havde gode/dårlige erfaringer - især mht. wp shoppen?

Alternativt om der var andre mere velegnede systemer til online madbestilling (i behøver ikke foreslå Just-Eat).

Allround webninja hos digitalist.dk og WPBuddy.dk

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth.

Hvad tror du reelt set er den største hæmsko for en meget nystartet og meget skrabet e-forretning? - dublicate content eller investeringsmidler? - jeg tror specielt det er det sidste, og jeg tror stadigt at det vil koste mindre at adressere et DC problem i en OS løsning end det koster at bygge den fra bunden...

Om ikke andet kan dette problem adresseres når løsningen har tjent nogle kastanjer hjem, og ikke før noget overhovedet har fået muligheden for at skabe noget indkomst. 

En skrabet shop kan sagtens i starten være et værktøj til eksisterende kunder og udbydes som en loyalitetsservice, uden man nødvendigvis skal ligge #1 på pizza på google. 

Jeg siger ikke en, fra bunden bygget, løsning er noget specielt dårligt, men det er bare en bedre ide, hvis man absolut ønsker fuldstændig frihed over funktioner, og hvis man ikke bliver skræmt af et større udviklings- & vedligeholdelsesbudget. 

så med alt respekt til din holdning, så tror jeg stadigt ikke du svarer efter spørgerens bedste interesse, men måske mere din egen, eller i hvert fald som du ville gøre det, havde det været dig. 

-Karsten

Fra Århus
Tilmeldt 13. Jul 07
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt enig i, at der er mange købeløsninger der her lige så store, hvis ikke større problemer med duplicate content. Man skal ikke undlade at være kritisk over for kvaliteten, selvom man betaler for det. Min intention var udelukkende at påpege at Open Source systemerne har problemer med duplicate content, og derfor vil den bedste løsning set fra et SEO synspunkt være at få det kodet af en der har forstand på området.

Jlmedia - Jeg beklager at have bidraget til at tråder gik off-topic.

Fra Århus
Tilmeldt 13. Jul 07
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten jeg er enig i dit synspunkt, jeg antog dog ikke at spørger som havende kapitalproblemer. Jeg holder fortsat fast i at tilpasning af et Opsen Source system - eller et andet stort system - koster tid eller penge at tilpasse. Det er bestemt ikke køreklart når man har trykket download.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth Dambo:
Nu siger du at det ikke er godt for spørgeren, og der må jeg erklære mig uenig. Jeg hævder at man uden programteknisk indsigt IKKE kan lave en optimal webshop ud af Joomle eller Wordpress. For at kunne få et Open Source system tilpasset optimalt skal der også en programmør / konsulet ind over, og så står man reelt det samme sted som ved mig forslag.

Det er overhovedet ikke det samme, der er nok imellem en faktor 10-100 forskel i den indsats der skal til at løse opgaven, for slet ikke at tale om hvad der sker når løsningen skal vedligeholdes, der sker jo at der kommer nye browser versioner m.m. Så er det bare at betale hele udviklingen selv, imodsætning til open-source, hvor man i det mindste har en chance for at der laves en opgradering som man kan installerere.

Jeg synes næsten der er et uhæderligt råd, du kommer med! For der virkeligt ikke godt for opgavestiller, at hoppe med på den galej.

Det eneste formildne omstændig, jeg kan forstille mig er at du selv er relativt langt fra at mestre en open source platform. Men du tilgengæld lært noget php eller noget andet. For det kan sagtens være rigtigt at det ville tage dig længere tid, at bruge en eksisterende cms/shop platform, end at kode den fra bunden. Og det er også fair nok!
Men der findes folk, der har investeret tid i at mestrer disse platforme, og produktivitetsmæssigt kan de løbe cirkler om dig. Og så er du bare ikke den rigtige mand til opgaven!!!

Bare fordi du ikke har det store kørekort, så betyder det ikke at man skal fragte fyrringsolie i en personbil.

 

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

jlmedia:
Jeg har selv tænkt på enten Joomla med Virtuemart eller Wordpress med WP eCommerce. Jeg har dog ikke prøvet at arbejde med WP eCommerce før? Er der andre der har gode/dårlige erfaringer eller helt andre alternativer?

For lige at komme tilbage på sporet igen, så vil jeg klart anbefale dig at kigge på Magento hvis du er på udkig efter et open source webshop system:

http://www.magentocommerce.com/

Se evt. demoshop her: http://demo.magentocommerce.com/

Det er et skønt system og kan varmt anbefale det Yes

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)