Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg oprette firma

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Oct 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Til Amino.

Er der nogen her som kan hjælpe mig. Jeg har hørt, at man først behøver blive momsregistreret, når man har tjent 50.000,-, og så er det jeg spørger.

Jeg vil gerne undervise, og vil tage nogle supplerende kurser, samtidig med, at jeg starter med at have indtægt. Kan jeg så alligevel lave regnskab og skrive det på selvangivelsen, hvor jeg enten har underskud eller overskud, selvom jeg ikke har et registreret firma? Jeg regner med at have underskud i starten, og vil alligevel gerne kunne trække mine udgifter fra.

Mange hilsener Winnie L

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:36

Det kan du ja. Skat kan måske finde på at kalde det hobby virksomhed hvis du vedvarende har underskud i 3 år (med den virkning at du ikke kan få fradrag for underskud) men det er næppe tilfældet når vi taler om undervisning hvor underskuddet formentlig kun er lige i opstartsfasen (du sælger jo dig selv).

Iøvrigt er det jo ikke al form for undervisning der er moms på hvis du skulle komme udover de 50.000

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 07:48

Hej Bent

Jeg håber at jeg må følge op på indtægt fra Winnie L

Jeg har en hjemmeside hvor jeg sælger annoncer plads til andre firmaer.

Hvis jeg nu kun har en omsætning på under 50.000, men måske næste år komme over. Så er det jeg tænker om det er besværet værd, altså at oprette et firma.

Eksempelvis fordi:

• Hvad vil min fagforening sige hvis jeg en dag bliver arbejdsløs. 
  • Hvad sker der med min arbejdsløshedsforsikring og min tryghedforsikring ved ufrivillig arbejdsløshed. 
  • Skal jeg lave mere administration og dermed bruge mere tid end jeg skal hvis jeg ikke har oprette et firma.
  • Skal jeg betale en for at lave mit regnskab, for at SKAT vil godkende det.
  • Hvis jeg begynder at bruge fradrags muligheden, vil det ikke bare få SKAT til at sende mig mere administration arbejder.

Altså kan det betale sig, hvis det måske kun er 2500 kr mere i omsætning, over de 50.000.

Jeg håber at høre fra dig

Med venlig hilsen

Marck

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:45

De 50.000 kr. har kun interesse i forhold til momsspørgsmålet. Når du omsætter for noget, fakturerer etc. så har du pr. definition et firma

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)