Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salgsbrev - digitalt (PDF) eller papir?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Som regnskabsfirma er jeg tit ude hos kunderne og mange af dem smider salgsbrevene i papirkurven uden at læse dem!!

Ville det virke bedre at sende dem som vedhæftet PDF-fil i en mail?

Er der nogen med erfaringer eller andre synspunkter om dette?

Michael Kousgaard

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke det hjælper da en PDF jo kræver en mail for at bliver distribueret. Hvis indholdet er i mailen er chancerne for at det bliver læst vil alt andet lige større da modtageren ikke skal åbne en PDF file først..hvordan lyder det?

 

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael,

Hvis du vil sende salgsbreve i en vedhæftet fil i en mail, skal du ringe til samtlige modtagere på forhånd for at overholde loven. Det kan være en god idé at gøre alligevel, men det er i hvert fald noget, man skal have med i overvejelserne, før man kaster sig ud i en mailkampagne.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker for svarene begge to.

Jeg har startet en leverandørservice op, hvor jeg samler gode ressourcer, ideer samt viden om leverandører. Håbet er, at jeg overfor mine kunder/klienter kan være en slags "trusted" afsender af PDF-salgsbreve således at afsendelsen af salgsbrevet går gennem mig til nogle modtagere, som jeg på forhånd ved er interesseret i et bestemt emne/omkostning. Alt andet lige vil afsenderen således for det første spare portoen men endnu mere vigtigt vide at modtageren overfor mig har tilkendegivet interesse. Det må man da kunne tjene en lille skilling ved?

Jeg ved at det kræver et enormt netværk, men det er bare et punkt på listen over tiltag fra min leverandørservice.

Men udfra mine sparsomme oplysninger i oplægget forstår jeg jeres kommentarer. Hvordan lyder det?

Michael

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du og jeg kender hinanden og du sender mig en PDF file som du syntes jeg skal læse, så gør jeg det. Sender du mange PDF filer eller hvis du gentagende gange sender PDF som ikke har min interesse så vl jeg nok begynde at sortere dem fra....

Fra København
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 62
Fra  Danish Mind Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael - alt efter hvilke midler du har - så kunne du jo vælge en lille interessant målgruppe og sende dem en fin lille gave sammen med det første printede salgsbrev. F.eks. en fiks lille lommeregner - måske med dit logo / navn etc. på - måske kan du "lænke" dit visitkort til den på en eller anden måde. Det er nok de færreste der vil smide en lommeregner direkte i skraldespanden - og du har i hvert fald formildnet læserens sind og vakt positiv interesse. 

God fornøjelse

Helle

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Mails egner sig generelt ikke til den indledende kontakt - med mindre der er én eller anden helt særlig vinkel på.

For det første er der de juridiske forhindringer, men de er egentlig ikke de værste.

Langt værre er den psykologiske modstand, folk har mod at modtage spam.
Hvis du sender 100 breve ud, ryger en del af dem direkte i papirkurven - helt følelseskoldt.
Hvis du sender 100 mails, ryger mindst lige så mange ud. Nogle af dem helt følelskoldt, men andre med en vred følelse.
Når du så ringer og følger op, fremkalder du denne vrede igen, og det er nok det dårligst tænkelige udgangspunkt for et salg.

Derfor er mit korte svar: Papir.

Argumentet med portoen holder kun, hvis det er et meget billigt produkt, der er tale om.
Jeg sendte selv i foråret ca. 100 breve til en meget specifik målgruppe, der kunne vælge mellem to ydelser til hhv. ca. 500 og ca. 1000 kr.
Da jeg havde solgt én "lille" balancerede projektet og resten af salget var overskud.

Det vil sjældent være rationelt at være bange for portoudgiften på salgsbreve, med mindre du ikke tror på, at dit salgsbrev virker - og så er det ikke et portoproblem, du har - vel?

venlig hilsen

Hans

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans

Den helt særlige vinkel ville være det jeg nævner med at jeg er en "trusted" afsender - at jeg kender modtagerens holdninger og reaktioner på salgsbreve - og at han ved, at de mails der kommer fra mig indeholder noget, som han selv har godkendt interessen for. Så vil det netop ikke blive opfattet som spam. De juridiske forhindringer eliminerer jeg vel også ved at have hans accept?

Den med portoen forstår jeg - det var udelukkende for at det kunne være en del af mit honorar i stedet for at Post Danmark får dem Wink

Michael

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

Du skal være "trusted" i et meget stort netværk, hvis det skal fungere lige så effektivt som et papirbrev, og som det tidligere er anført, så kan du ikke misbruge tilliden ret mange gange, før du automatisk ryger på spamliste.

Jeg har venner, som alt for ofte har sendt "sjove" e-mail med powerpointshows af søde dyrebørn.
Jeg kan stadig rigtig godt lide disse venner, men de prioriteres lavt, når jeg tjekker mail.

Hvis den salgsstrategi skal virke på mig, skal den nok drejes så personligt som

Hej Hans
Jeg så, du havde hul på strømperne.
Én af mine kunder sælger strømper til kun 1400 kr. pr. stk.
Var det ikke noget for dig?

- hvis du forstår.


mvh Hans

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans

...Jeg forstår. Men papirbrevet er jo netop ikke effektivt, hvis modtageren slet ikke gider at læse det - end ikke åbne det, bare fordi han er irriteret over dem fordi der kommer så mange. Jeg er jo ikke ude efter dem, som sætter sig og læser dem alle troligt. Hvis man laver en direct mail-kampagne men end ikke ved om brevet bliver læst, kan det jo være nok så godt skrevet. jeg er såmænd bare ude på at hjælpe:

For det første afsenderen ved at vide at modtageren læser brevet

For det andet modtageren, så han kunne fange de breve, som har interesse i stedet for at de alle ryger i spanden. han kunne jo gå glip af et godt tilbud eller et godt koncept.

Michael

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)