Mails egner sig generelt ikke til den indledende kontakt - med mindre der er én eller anden helt særlig vinkel på.
For det første er der de juridiske forhindringer, men de er egentlig ikke de værste.
Langt værre er den psykologiske modstand, folk har mod at modtage spam.
Hvis du sender 100 breve ud, ryger en del af dem direkte i papirkurven - helt følelseskoldt.
Hvis du sender 100 mails, ryger mindst lige så mange ud. Nogle af dem helt følelskoldt, men andre med en vred følelse.
Når du så ringer og følger op, fremkalder du denne vrede igen, og det er nok det dårligst tænkelige udgangspunkt for et salg.
Derfor er mit korte svar: Papir.
Argumentet med portoen holder kun, hvis det er et meget billigt produkt, der er tale om.
Jeg sendte selv i foråret ca. 100 breve til en meget specifik målgruppe, der kunne vælge mellem to ydelser til hhv. ca. 500 og ca. 1000 kr.
Da jeg havde solgt én "lille" balancerede projektet og resten af salget var overskud.
Det vil sjældent være rationelt at være bange for portoudgiften på salgsbreve, med mindre du ikke tror på, at dit salgsbrev virker - og så er det ikke et portoproblem, du har - vel?
venlig hilsen
Hans