Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dk-domæne, ejeren benytter det ikke?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 19. Mar 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Jeg har været ude for lidt det samme, med et domæne som jeg ønskede, og som jeg kunne se ikke var i brug - i hvert fald ikke til en hjemmeside.

Jeg slog "ejeren" op på DK-Hostmaster, og googlede mig derefter frem til hans mailadresse. Jeg kontaktede ham, og sørme om jeg ikke fik lov at overtage domænet ganske kvit og frit Smile Han sendte mig bare en overdragelsesblanket som han havde underskrevet.

Med venlig hilsen

Helle Christensen

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 22:12

Klagen/Dommen kan laeses paa http://www.difo.dk/perl/arkiv/pdf/2009-0016-eof.dk.pdf (Summery i bunden) men der skal en del specielle forhold til for at man mister et domain. Saa vidt jeg kan se udfra dommen er det foreksempel nok at have sin mail addresse paa et domain for at sige at det er i brug.

Det er i oevrigt ikke den eneste sag af den slags. Ejeren af ups.dk mistede ogsaa sit domaine (http://www.djoef.dk/Udgivelser/Juristen/Juristen2007/Juristennr62007/Domaenenavneogbrugafandensvaremaerke.aspx) hvilket dog mest skyltes at han havde bestilt en masse(ca 200) domainer som han ikke brugte, og dommeren derfor lagde til grund at han ikke havde taenkt sig at bruge dem men at saelge dem viderer.

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 22:19

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Vejle
Tilmeldt 26. Jul 09
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 22:58

Det eneste der irritere mig ad h. til, er at det er et firma der har det. Da der kun er firma adresser på den adresse, hvor ejeren skulle befinde sig.

Fra Vejle
Tilmeldt 26. Jul 09
Skrevet kl. 23:00

Er det muligt at se hvilke domæner der befinder sig på registrantens dk-hostmaster id?

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 08:52

Morten:

Er det muligt at se hvilke domæner der befinder sig på registrantens dk-hostmaster id?

Ja - her.

Fra Vejle
Tilmeldt 26. Jul 09
Skrevet kl. 16:14

Det eneste domæne på den konto, er det jeg vil have. Telefonnummer eller adresse er ikke gyldig, hvad kan man så gøre?

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:24

Skriv til DK-hostmaster og oplys dem om whois info er ugyldigt

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:16

Martin T:

Det er i oevrigt ikke den eneste sag af den slags. Ejeren af ups.dk mistede ogsaa sit domaine (http://www.djoef.dk/Udgivelser/Juristen/Juristen2007/Juristennr62007/Domaenenavneogbrugafandensvaremaerke.aspx) hvilket dog mest skyltes at han havde bestilt en masse(ca 200) domainer som han ikke brugte, og dommeren derfor lagde til grund at han ikke havde taenkt sig at bruge dem men at saelge dem viderer.

Den er måske lidt dårlig i denne sammenligning, da der os gøres opmærksom på at UPS er varemærkebeskyttet, hvilket normalt betyder at man mister sit domæne ved en evt klage...

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)