Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dk-domæne, ejeren benytter det ikke?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 26. Jul 09
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Mht. de nye regler for domæner, er der så en regel, hvis man ikke bruger domænet, at en anden må overtage dette? Har et domæne jeg er på udkig efter, og vedkommende der står som registrandt bruger det ikke, eller der kommer ihvertfald ikke noget op, når man går ind på det.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 20:18

Et domæne kan bruges til meget andet end blot www så det kan du ikke regne med.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Vejle
Tilmeldt 26. Jul 09
Skrevet kl. 20:22

Det vil jeg ikke tro, når det står registreret hos tdc, og så vidt jeg ved udbyder de ikke mails ved eget domæne.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:24

jo, deres hosted exchange blandt andet

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 20:24

Prøv at slå det op på http://www.dk-hostmaster.dk. Bare fordi man ikke kan browse sig frem til en hjemmeside, så er det ikke ensbetydende med at domænet ikke bliver benyttet. F.eks. så har jeg ingen hjemmeside tilknyttet mit private domæne. Til gengæld kan man sende mig e-mail på domænet, hvilket er det primære jeg benytter det til...

Fra Vejle
Tilmeldt 26. Jul 09
Skrevet kl. 20:27

Har slået det op der :)

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 20:30

Check om de har sat en MX record up, eller der er andre records i DNS'en

brug evt http://www.mxtoolbox.com/ hvis du ikke kender din nslookup på fingerne

Fra Århus
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 21:13

Hvis de ikke bruger domænet til HTML, altså til et website, så skal de have en MEGET god grund til at fortsætte med at beholde det, hvis der er andre, som har mere behov for det. Mail er ikke en god nok grund, da man sagtens kan bruge andre domæner til mail.

Det viser en nylig afgørelse i domæneklagenævnet, hvor en virksomhed havde (og brugte internt) domænet eof.dk, De havde haft domænet i årevis, og bl.a. brugt det til udvikling på (End Of Line). Men så skiftede Oliebranchens Fællesrepræsentation navn til Energi- og Olieforum.dk, og ville have domænet.

Det fik de med afgørelsen fra domæneklagenævnet, med begrundelse i bl.a. det faktum, at eof.dk ikke blev brugt som website.

http://www.version2.dk/artikel/12124-klagenaevn-konfiskerer-html-fri-domaener

Selvom jeg forstår logikken i afgørelsen, synes jeg den er dybt dybt problematisk og en anelse bekymrende i dette tilfælde hvor domænet rent faktisk har været aktivt anvendt i en årrække. 

Anyway, hvis dit brug af domænet er meget relevant, og de ikke bruger domænet til noget særligt, så kan du muligvis kræve domænet overdraget via domæneklagenævnet.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 21:15

Den afgørelse du omtaler er jeg ganske overbevist om IKKE kommer til at danne præcedens i kommende sager.

Den er simpelthen så himmelråbende forkert at det er taget op på folketingsplan, så jeg forventer at der sker noget andet i kommende sager der måtte ligne.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 21:54

Martin Pihl:

Hvis de ikke bruger domænet til HTML, altså til et website, så skal de have en MEGET god grund til at fortsætte med at beholde det, hvis der er andre, som har mere behov for det. Mail er ikke en god nok grund, da man sagtens kan bruge andre domæner til mail.

Det viser en nylig afgørelse i domæneklagenævnet, hvor en virksomhed havde (og brugte internt) domænet eof.dk, De havde haft domænet i årevis, og bl.a. brugt det til udvikling på (End Of Line). Men så skiftede Oliebranchens Fællesrepræsentation navn til Energi- og Olieforum.dk, og ville have domænet.

Det fik de med afgørelsen fra domæneklagenævnet, med begrundelse i bl.a. det faktum, at eof.dk ikke blev brugt som website.

http://www.version2.dk/artikel/12124-klagenaevn-konfiskerer-html-fri-domaener

Selvom jeg forstår logikken i afgørelsen, synes jeg den er dybt dybt problematisk og en anelse bekymrende i dette tilfælde hvor domænet rent faktisk har været aktivt anvendt i en årrække. 

Anyway, hvis dit brug af domænet er meget relevant, og de ikke bruger domænet til noget særligt, så kan du muligvis kræve domænet overdraget via domæneklagenævnet.

Det lugter langt væk af der er nogen der ikke har haft råd til at hyre en god advokat

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)