Vi aner intet omkring ebay og hvordan man som sælger benytter dette. Vi har en del produkter vi gerne ville teste af på ebay med udgangspunkt i salg i europa og ikke som sådan hjemmemarkedet i DK. Men vi ved som sagt ikke meget omkring ebay og hvordan man får det hele op at stå.
Kan I hjælpe med den rette information til, hvor vi henter det bedste materiale herom eller måske kender i til nogle som "underviser" i dette.
Jeg ved at der bl.a. er artikler og vejledninger omkring salg på Ebay. Jeg ved også at mange af medlemmerne derinde sælger de fleste af deres varer på Ebay, så¨det er et godt sted at hente hjælp, stille spørgmsål etc.
Jeg har købt rigtig meget foto-udstyr på den tyske, engelske og amerikanske ebay - og har indtil nu kun gode erfaringer. Jeg har dog endnu ikke solgt noget.
Du skal kun have een konto. Den gælder for alle ebay's - dog ikke den svenske ebay.se (som er tradera)
Dine varer bliver listet på den Ebay, hvor du opretter auktionen (måske kan man selv vælge en site ved oprettelsen). Ebay har en rigtig god funktion i "advanced search", hvor man kan søge i afsluttede auktioner indenfor de seneste 14 dage. Det er interessant at se, hvad tingene bliver solgt til.
Betalingen bliver oftest håndteret af PayPal, som ejes af Ebay. Vær opmærksom på, at PayPal har et lidt blakket ry blandt sælgere pga. problemer med annulerede betalinger og manglende sikkerhed. Deres garantier er generelt behæftet med så mange krav, at de vist i praksis er værdiløse.