Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ebay information/kursus eller lign.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 8. Oct 06
Indlæg ialt: 238
Fra  microparts NAP - Nordic AutoParts ApS Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Vi aner intet omkring ebay og hvordan man som sælger benytter dette. Vi har en del produkter vi gerne ville teste af på ebay med udgangspunkt i salg i europa og ikke som sådan hjemmemarkedet i DK. Men vi ved som sagt ikke meget omkring ebay og hvordan man får det hele op at stå.

Kan I hjælpe med den rette information til, hvor vi henter det bedste materiale herom eller måske kender i til nogle som "underviser" i dette.

På forhånd tak.

v.h.

John

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 16:42

Hej John

Der må da være en masse info på Ebays egne sider?

Alternativt så prøv at smutte fordi det engelske forum http://www.thewholesaleforums.co.uk/forum

Jeg ved at der bl.a. er artikler og vejledninger omkring salg på Ebay. Jeg ved også at mange af medlemmerne derinde sælger de fleste af deres varer på Ebay, så¨det er et godt sted at hente hjælp, stille spørgmsål etc.

Hilsen Morten

Fra Århus
Tilmeldt 8. Oct 06
Fra  microparts NAP - Nordic AutoParts ApS Skrevet kl. 16:49

Hej Morten,

Tak for info. Ebay er lidt forvirrende, da der findes ebay.dk, .com. uk. de. eu. Og hvor man skal starte er ikke til, at finde hoved eller hale i.

Forsøger med dit link.

Takker.

v.h.

John

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 17:00

Hej John

Det komer jo an på hvilket land du vil sælge til :)

Hilsen Morten

p.s. i Sverige hedder det ikke ebay - men her er der tradera.se hvis du også er interesseret i Sverige.

Fra Århus
Tilmeldt 8. Oct 06
Fra  microparts NAP - Nordic AutoParts ApS Skrevet kl. 17:04

Hej Morten,

Vil det sige, at man skal oprette en konto for hvert land man ønsker, at sælge i? eller?

v.h.

John

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 17:12

Det tror jeg - men jeg ved det faktisk ikke.

Hilsen Morten

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 21:39

Jeg har købt rigtig meget foto-udstyr på den tyske, engelske og amerikanske ebay - og har indtil nu kun gode erfaringer. Jeg har dog endnu ikke solgt noget.

Du skal kun have een konto. Den gælder for alle ebay's - dog ikke den svenske ebay.se (som er tradera)

Dine varer bliver listet på den Ebay, hvor du opretter auktionen (måske kan man selv vælge en site ved oprettelsen). Ebay har en rigtig god funktion i "advanced search", hvor man kan søge i afsluttede auktioner indenfor de seneste 14 dage.  Det er interessant at se, hvad tingene bliver solgt til.

Betalingen bliver oftest håndteret af PayPal, som ejes af Ebay. Vær opmærksom på, at PayPal har et lidt blakket ry blandt sælgere pga. problemer med annulerede betalinger og manglende sikkerhed. Deres garantier er generelt behæftet med så mange krav, at de vist i praksis er værdiløse.

Med venlig hilsen

Carsten

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)