Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gratis returporto - og fuld refusion?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 1. May 07
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hold da op, så har jeg vist mange penge ude af svømme, for selvom jeg selvfølgelig har taget ansvar for returforsendelse, har jeg heller aldrig bedt om at få forsendelsen tilbage. På den anden side, synes jeg heller ikke det skal gå ud over en online shop, at jeg ikke kan bruge varen alligevel.  Med mindre de har begået en fejl med produktet.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:57

Niels Tybjerg:

Bare for at gøre det helt klart: Kunden har ret til at få sit fulde køb inklusiv porto refunderet. Kunden skal selv bekoste at få varen returneret til dig. Så hvis du også betaler returportoen for kunden, har du ydet en ekstra service ud over købeloven.

Du glemte MEN... For hvis kunden returnere 50% af en ordre, så er kunden ik forpligtet til at få refunderet portoen. Det gælder kun ved returnering af den fulde ordre. At de fleste så alligevel vælger enten at returnere hele portoen eller den %-mæssige del, som hver vare står for, er en anden snak...

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:58

Morten Nielsen:

Nu spørger jeg måske dumt, men hvordan får man de penge retur? Via Post Danmark eller via skattefar?

Fra webshoppen du har handlet i...

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:59

Lazerto:

Hold da op, så har jeg vist mange penge ude af svømme, for selvom jeg selvfølgelig har taget ansvar for returforsendelse, har jeg heller aldrig bedt om at få forsendelsen tilbage. På den anden side, synes jeg heller ikke det skal gå ud over en online shop, at jeg ikke kan bruge varen alligevel.  Med mindre de har begået en fejl med produktet.

Sådan er lovgivningen ved fjernsalg... Du er nærmest mere beskyttet end hvis du handler i en fysisk butik!

Tilmeldt 1. May 07
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 14:06

Sådan er lovgivningen ved fjernsalg... Du er nærmest mere beskyttet end hvis du handler i en fysisk butik!

Ja, det svarer da næsten til at en almindelig butik skulle betale benzinen hvis du fortryder købet :)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 14:11

Og for lige at opsummere:

Kunden skal ved fortrydelse (af den samlede ordre) have refunderet sit fulde fakturabeløb (dvs. inkl. evt. porto). Kunden skal selv afholde omkostninger til returforsendelsen.

Man kan så, som jeg gør og Mira planlægger at gøre, betale for kundens returforsendelse - enten via en refusion eller ved at fremsende/vedlægge en returpakkelabel. Det er selvfølgelig en ekstra service overfor kunden.

Så skulle den ged vist være barberet.

Venlig hilsen
Ole

Fra København
Tilmeldt 4. Oct 07
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 15:03

Tak for dit svar og for sammnefatningen, Ole :-)

[Skønt udtryk med geden]

Hvis der er andre der har erfaring med at tilbyde denne service eller en mening om det vil være en god idé hører jeg meget gerne fra jer!

Mvh Mira

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 15:05

Jeg syns faktisk det lyder som en overraskende god idé. Tror lige jeg diskuterer den sag med min makker... Tak for tippet :-)

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)