Hej Aminoer. Jeg har en netbutik og overvejer at tilbyde min kunder en *FULD* returret - dvs. en returlabel til pakken samt refundering af varens pris samt porto, såfremt de fortryder deres køb. De "risikerer" altså ikke andet end en tur på posthuset. Kombineret med en udvidet returperiode på f.x. 30 dage, vil jeg således forsøge at overbevise kunderne om, at de trygt og nemt kan købe gaver over nettet. Jeg tænker dog, at det nok kun skal gælde køb for over f.x. 500 kr, for ikke at have alt for mange små-leverancer.
Er der nogen der har erfaringer med dette? Det vil jo koste mig ret meget i de tilfælde at kunderne rent faktisk returnerer varerne, men til gengæld mener jeg, at det sender et stærkt signal om, at vi ikke er i tvivl om at vores varer vil leve op til eller overgå deres forventninger. Jeg oplevede selv denne service fra Ellos, da jeg engang købrte en julegave derfra. Den passede desværre ikke og måtte byttes - og da var det bare fantastisk, at der ikke var nogle udgifter forbundet med det for dem jeg havde givet gaven til. Det "sjove" er så, at jeg slet ikke var klar over denne service da jeg bestilte - men så blev jeg jo bare glædeligt overrasket.... Tror I man bare vil drukne i returvarer? Eller vil folk have tendens til at beholde varerne, når de nu engang har købt dem? Alle kommentarer er velkomne! Mvh Mira |
Hej Mira
Jeg tilbyder det samme ved at medsende en forudfyldt returpakkelabel - ikke kun til returnering, men også postgang i garantiperioden.
Det har ikke medført at jeg drukner i returvarer og kunderne er glade for det.
Men du skal altid refundere varen pris inkl. porto ved fortrydelse, så det er ikke en ekstra service fra din side - selvom det da ikke skader at gøre opmærksom på det.
Venlig hilsen
Ole