Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gratis returporto - og fuld refusion?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 4. Oct 07
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Aminoer.

Jeg har en netbutik og overvejer at tilbyde min kunder en *FULD* returret - dvs. en returlabel til pakken samt refundering af varens pris samt porto, såfremt de fortryder deres køb. De "risikerer" altså ikke andet end en tur på posthuset. Kombineret med en udvidet returperiode på f.x. 30 dage, vil jeg således forsøge at overbevise kunderne om, at de trygt og nemt kan købe gaver over nettet. Jeg tænker dog, at det nok kun skal gælde køb for over f.x. 500 kr, for ikke at have alt for mange små-leverancer.

Er der nogen der har erfaringer med dette?

Det vil jo koste mig ret meget i de tilfælde at kunderne rent faktisk returnerer varerne, men til gengæld mener jeg, at det sender et stærkt signal om, at vi ikke er i tvivl om at vores varer vil leve op til eller overgå deres forventninger.

Jeg oplevede selv denne service fra Ellos, da jeg engang købrte en julegave derfra. Den passede desværre ikke og måtte byttes - og da var det bare fantastisk, at der ikke var nogle udgifter forbundet med det for dem jeg havde givet gaven til. Det "sjove" er så, at jeg slet ikke var klar over denne service da jeg bestilte - men så blev jeg jo bare glædeligt overrasket....

Tror I man bare vil drukne i returvarer? Eller vil folk have tendens til at beholde varerne, når de nu engang har købt dem?

Alle kommentarer er velkomne!

Mvh Mira

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 13:35

Hej Mira

Jeg tilbyder det samme ved at medsende en forudfyldt returpakkelabel - ikke kun til returnering, men også postgang i garantiperioden.

Det har ikke medført at jeg drukner i returvarer og kunderne er glade for det.

Men du skal altid refundere varen pris inkl. porto ved fortrydelse, så det er ikke en ekstra service fra din side - selvom det da ikke skader at gøre opmærksom på det.

Venlig hilsen
Ole

Tilmeldt 1. May 07
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 13:39

Er det dansk lov at man skal refundere porto ved fortrydelse? Jeg har netop handlet ved en at Danmark større tøj webshops, og endte med at bede om pengene igen, da varen ikke passede, og ikke fandtes i min størrelse.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 13:41

Ja, det er det.

Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Indlæg ialt: 547
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 13:43

Fairtime:
Men du skal altid refundere varen pris inkl. porto ved fortrydelse, så det er ikke en ekstra service fra din side

Jo, det er en ekstra service, for i tilfælde af, at kunden fortryder, skal vedkommende selv afholde returportoen.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:44

Fairtime:

Men du skal altid refundere varen pris inkl. porto ved fortrydelse, så det er ikke en ekstra service fra din side - selvom det da ikke skader at gøre opmærksom på det.

Det er nu en extra service, da kunden normalt selv , efter lovgivningen, skal afholde returomkostningerne...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:46

Lazerto:

Er det dansk lov at man skal refundere porto ved fortrydelse? Jeg har netop handlet ved en at Danmark større tøj webshops, og endte med at bede om pengene igen, da varen ikke passede, og ikke fandtes i min størrelse.

Nej du skal selv afholde returomkostningerne, men får ved fuld returnering dine forsendelsesomkostninger retur, dvs dem du betalte for at få varerne tilsendt...

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 13:48

Nu spørger jeg måske dumt, men hvordan får man de penge retur? Via Post Danmark eller via skattefar?

Fra København
Tilmeldt 29. May 09
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 13:48

Bare for at gøre det helt klart: Kunden har ret til at få sit fulde køb inklusiv porto refunderet. Kunden skal selv bekoste at få varen returneret til dig. Så hvis du også betaler returportoen for kunden, har du ydet en ekstra service ud over købeloven.

Fra København
Tilmeldt 29. May 09
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 13:50

De fleste web shops kan håndtere at føre pengene direkte tilbage til den konto, hvor pengene kom fra

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)