Jørgen, hvad er det for noget pis at skrive.. Du var faktisk lige begyndt at blive fornufig og høre på... |
Martin Thorborg:Det du nok misforstår er, at jeg prøver at få folk til at holde en fornuftig tone, for at sikre at Amino er et rart sted at være, men det udelukker på ingen måde konstruktiv kritik...
Hej Martin.
Nu vi nu snakker om tone er det altså en grim tone du lægger for dagen i dit indlæg til mig. Du siger jeg skriver "noget pis" - og når du fortæller mig at jeg lige var begyndt at blive fornuftig at høre på, ligger der mellem linierne at jeg nu er blevet dum at høre på. Det synes jeg ikke er en god tone. Men du er selvfølgelig herre i eget hus. Jeg går ud fra at du har skrevet det mens du var en lille smule vred og tager det derfor ikke så højtideligt. Er dette sprogbrug hensigtsmæssigt i orden?
Dette var ment som konstruktiv kritik af dit ovenstående indlæg - kan det godkendes som konstruktivt? Jeg ved vi er langt ude af offtopic-vejen, men nogle emner kan desværre kun diskuteres offtopic som du måske har lagt mærke til.
Når folk der snakker pænt har nogle kritikpunkter til f.eks. en tråd i "jeg har et godt tilbud" har jeg set dig bryde ind og bede folk lade trådstarter være i fred hvis man ikke er interesseret i at købe. Typisk er det tilbud der for nogen åbenlyst er for gode til at være sande der får folk til at koge og komme med deres kritik - og det synes jeg er ret fint så længe man forsøger at holde et pænt sprog og iøvrigt ikke blive personlig. Jeg ved godt at det potentielt kan spolere trådstarters salg hvis han ikke kan finde ud af at forsvare sit produkt - eller hvis hans produkt er værdiløst, men det kan jeg ikke se er noget større problem. Og vil man have sin reklame gratis i et forum på nettet, så synes jeg det er rimeligt at man får lov at gøre sig lidt ekstra umage for at forsvare sit produkt hvis det ikke taler for sig selv.
Mener du at jeg uden at tilføre nogen som helst værdi bare konsekvent sviner folk til?
Jeg anerkender i denne forbindelse sandsynligheden for at jeg skulle have "misforstået noget" som du siger. Findes den samme mulighed i dit univers?
Det der foregik i denne tråd før vi trak debatten lidt længere ned i offtopic-suppen (eller længere op, på et mere generelt plan, om man vil) vil du måske mene er ren sabotage. Jeg vil derimod mene at det er en enestående mulighed for AB-transport, og eftersom vi skal til at indgå et samarbejde i nærmeste fremtid vil jeg da gøre dem opmærksomme på det.
Men som sagt, måske har du ret, - måske har jeg og folk herinde på amino faktisk mulighed for at give konstruktiv kritik uden at blive irettesat. Det er nok et definitionsspørgsmål.
Man kan være nok så hård og samtidig have en intention om at ens kritik skal bidrage til at løft i modtagerens moral.
Hvordan måler du om kritik er konstruktivt eller ej? Man kan jo f.eks. ikke måle og veje intentionerne bag. Kan man kun følge sin mavefornemmelse?
Bliv gratis medlem