Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode idèr til lokal marketing søges

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Skanderborg
Tilmeldt 13. Sep 09
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg står med et lille marketingsproblem.

Mit problem:

Jeg må ikke gøre reklame i dagblade, ugeaviser eller andre hus omdelte tryksager.

Jeg må gerne bruge Internettet, men hvordan får jeg lokal reklame på nettet?

Er der en der har en god måde at gøre reklame på, ud fra nævnte begrænsninger?

(da det indtil videre kun er på deltid, har jeg et begrænset budget)

Jeg arbejder med vedligeholdelse og istandsættelse af bygninger og grønne områder, samt klargøring inden udlejning og salg. Jeg har både erhvervs og private kunder og arbejder i et lille geografisk område, Skanderborg – Odder – Horsens – Århus Syd.

Mvh. Klaus Juhl Sørensen

www.kjs-ejendomsservice.dk

KJS Ejendomsservice
Alt indenfor vedligeholdelse af bygninger, grønne områder og legepladser.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 21:51

Hej Klaus,

Du kan bruge geografisk målrettede Google Adwords-reklamer. Det er i hvert fald en metode.

Alternativt købe dig til reklame på lokale hjemmesider med et publikum i dit område. (Omend jeg tvivler lidt på udbyttet af den slags).

På sigt kan du arbejde på at få din side til at ligge højt i Googles normale søgninger på en række lokalt relaterede søgeord.

Fra Rønnede
Tilmeldt 24. Jul 08
Indlæg ialt: 350
Fra  Altan-Inspiration - Fordi GRØNT er det nye SORT Skrevet kl. 09:48

Hej Klaus.

Må du bruge alternative DenVirkeligeVerden-markedsføring - altså netværk, ikke husstandsomdelte tryksager, telefonkanvas, sponsering mv. Og har du interesse i at bruge disse (i øvrigt ofte meget effektive og omkostningsbesparende) salgsmetoder?

Eller foretrækker du net-annoncering?

De bedste hilsner

LotteA

Fra Skanderborg
Tilmeldt 13. Sep 09
Skrevet kl. 11:35

Hej Lotte

De eneste regler jeg kender til er de tidlige nævnte.

Jeg er interesseret i at bruge netværk, og jeg gør det i øjeblikket og med ok afkast.

Men jeg interesseret i næsten alt, jeg vil gerne gå fra deltid til fuldtid, så det kræver lidt flere kunder eller samarbejdspartner.

Mvh. Klaus

KJS Ejendomsservice

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 11:46

Tja, det handler om hvor meget du vil investere i, jeg har et import firma som blandt andet indkøber tøj, som har planlagt til næste sommer at investere i en masse rigtige fede og sjove t-shirts, vi selv har designet, med vores netadresse på.

Så vil vi stille en stand op f.eks. på strøget og dele dem gratis ud, kan godt være det koster men at dele f.eks. 200 t-shirts ud og går vi udfra at de bliver brugt ialt 10 gange i en hel dag, har vi 200 levende reklameskilte gående rundt i KBH, i 2000 dage.
Hvor designene nok skal tiltrække opmærksomhed. 

Kunne måske være en løsning, men det er så et problem med begrænset budget.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Rønnede
Tilmeldt 24. Jul 08
Fra  Altan-Inspiration - Fordi GRØNT er det nye SORT Skrevet kl. 13:38

Hej igen!

Ja, den smukkeste butik er jo dén, der er fyldt med kunder :-)

Du kunne jo lave en stak flyers/fotokopier og så suse rundt og smække dem under vinduesviskerne på håndværkerbilerne på bygge- og parkeringspladser. Det "koster næsten gratis" og kan udføres i alle døgnets timer. Så bliver det pludseligt en fornøjelse at tage med fruen på shopping i det lokale storcenter!

Og et godt og effektivt netværksarbejde er i min verden den både sjoveste og sikreste vej til forretning. Men et godt resultat kræver bestemt en diciplineret indsats...

Så er der jo telefonen... Det kræver også både en diciplineret indsats og ikke mindst nogle konkrete færdigheder at opnå en passende mængde møder den vej rundt.  Og nu vi har fat i mit hjertebarn - selve salget - så ville hitraten også her blive hjulpet på vej, hvis du er salgs-fagligt klædt på til at møde udfordringerne hos kunderne. Især hvis vi taler om at du gerne vil ind som leverandør til f.eks. udlejere, bygmestre og ejendomsmæglere.

Prøv at tænke lidt ud af boxen mht. netværks-muligheder. Suppler gerne de business-orienterede netværk som ProNetwork, BNI, WhatEver med erfagrupper og seminarer. Prof-tømmerhandlerne afholder sommetider fyraftensmøder. Der er seminarer og kurser, du kan deltage i. Alle steder, hvor du kan møde pro-aktive mennesker med berøring til potentielle kunder.

Jeg prøver lige at gå lidt mere konkret i tænkebox. I'll be back Cool

De bedste hilsner

LotteA

Fra Rønnede
Tilmeldt 24. Jul 08
Fra  Altan-Inspiration - Fordi GRØNT er det nye SORT Skrevet kl. 22:36

Så må tankerne hellere komme ud af tænkeboksen og ned gennem tasterne.

Der er ikke mange verdensrevolutionerende tips og tricks, men nedenstående har tidligere vist deres værd:

Få lavet en pap-kalender til at hænge op på opslagstavler, kontorer og i skurvogne. Engang væltede kalendere ind af brevsprækken til nytår. Det gør det bestemt ikke mere.... Lav dem i A3 størrelse med 6 måneder på hver side. Dem har jeg haft bedre respons på en på dem, der er i A4 eller som bordkalendere. Kalenderen skal naturligvis være printet med firmaets logo, kontaktinformationer og kerne-kompetencer. Og lidt lækkert grafisk guf.

Afhængigt af, om du vil foretrækker at handle med professionelle eller private, kan du enten omdele dem til netværksmøder, messer eller lægge en stak på tømmerhandelen/hos frisøren/ i sportshallen. Eller uddele dem til kunderne i gågaden/shoppingcenteret. Det er at skyde lidt med spredehagl, og du har svært ved at måle konkret udbytte af "aktionen". Men det er god branding - lidt ligesom at sætte en annonce i lokalavisen. Udbyttet kan være ganske godt!

Vil du være mere målrettet kan du vælge at sende kalenderne ud sammen med et følge-/salgsbrev. Det giver dig mulighed for at følge op på henvendelsen. I princippet en rigtig god løsning, men bryder du dig ikke om at gribe knoglen og ringe ud til "fremmede" - ja, så er det bare ikke den rigtige løsning for dig.

Magter du til gengæld telefon-kanvas, så er alle muligheder åbne! (og hvis ikke du gør - så tag et kursus eller læs en bog!)

Send et julekort til de virksomheder, du har handlet med i tidens løb. Og til dem, du har mødt via netværk. Og til dem, du "bare" kender. Tak for året, der gik, og gør samtidigt opmærksom på, at du gerne udvider kundekredsen, og at du vil tillade dig at kontake dem for at høre, om der er basis for et samarbejde. Alternativt høre, om de eventuelt kender nogle andre virksomheder, der kan have brug for dine kompetencer. De fleste hjælper meget gerne :-)

Meld dig som sponsor i en sportsklub. Vælg klub efter hvor meget business, der bliver genereret i netværket. De gode klubber holder statistik på fremmøde og omsætning. Tag ikke sportsklubbens ord for, hvor fantastisk deres erhvervsklub er. Bed om en medlemsliste og ring til en 5 - 10 stykker og spørg dem, hvor meget konkret forretning, de har fået ud af sponsoratet. Det kan være en genvej til at komme hurtigt ud af røret.

Hvis dit netværk er et af dem med flere afdelinger, så tag endeligt på visit hos nye, friske grupper. Og - lidt ligesom med telefonkompetencer - så er netværk noget, der skal gøres med professionalisme, hvis du skal have værdi for din tid og penge. Så igen; læs en bog eller tag et kursus.

Vær i det hele taget opmærksom på, hvor du kan generere lidt ny forretning eller lidt nye relationer. Uden at blive en social vampyr, tak! Husk, at netværk kommer af mennesker, der hjælper mennesker. Er du et godt menneske, der gerne hjælper andre - ja, så får du virkeligt værdifulde ambassadører, der gerne anbefaler dig og dit firma.

Håber, der er noget brugbart imellem :-) Og vil du have noget uddybet, så bare skriv, ikke?

De bedste hilsner

LotteA

Fra Skanderborg
Tilmeldt 13. Sep 09
Skrevet kl. 22:54

Hej Lotte

Tak for de gode idér

Jeg vil starte med at få lavet nogle tryksager jeg kan dele ud,

DBH.

Klaus

KJS Ejendomsservice

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)