Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ide... God nok?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Tja, nu har jeg i længere tid gået med en ide og også købt nogle domænenavne til denne.

Min ide er at starte en butik som udelukkende sælger bærbare. Der vil blive lavet en hjemmeside, som skal være ultra nem og meget beskrivende så alle typer kunder kan læse om hvad alt det tekniske betyder og en opdeling af bærbare i grupper så man hurtigt og nemt kan finde det rigtige. Der vil ikke være nogen form for salg via hjemmesiden, men muligheden for at reservere til afhentning. Så siden er en form for guide og så man kan se sortiment. Endvidere skal der laves nyheder på hjemmesider og sendes nyhedsbreve ud. Hjemmesiden skal søge-optimeres.

Grunden til dette er selvfølgelig at det er lige besværligt med det 14 dages fuld returret, og jeg mener ikke at man rigtigt kan købe computer uden at se den først.

Min plan er så at finde en pæn lille ( 80 - 100 kvm ) butik i københavn K ( Centralt ) hvor at man kan prøve og se de bærbare. Der skal selvfølgelig være salg af diverse tilbehør, hardware og forsikringer osv osv. 

Jeg tænker lidt at tage fat i diverse studier og lave noget studierabat osv. Ellers så nogle postomdelte reklamer ( Egen omdeling ) og så via internet.

Som service havde jeg tænkt mig at man mod en lille betaling når man købte ny bærbar, var garanteret en lånebærbar i rep. perioden. Og f.eks. ved at man også lavede forsikring, så var dette gratis. Ellers kunne man tilbyde installation osv.

Så tanken bag det hele er service.

Hvis alt går vel, så kan man udvide til århus, ålborg...

Hvordan lyder det? Tror i at det er realistisk?

Jeg har selv arbejdet i detailhandlen i nogle år, og er souschef i en elektronikbutik. Så jeg ved udemærket at det er dårlig DB ved salg af disse produkter. Men så er det jo tilbehørssalget der er det vigtige!

Ser frem til nogle konstruktive svar!

Tilmeldt 19. Oct 09
Skrevet kl. 21:41

Forresten så kan i jo ligeså godt vurdere mit navn! Jeg har købt www.minbærbar.dk & www.minbaerbar.dk

Så det bliver jo også nok navnet! :-)

Holder det?

Og, som bigeschæft, så kunne man købe kunders ældre aflagte bærbare for en lille penge, og så lave en website som sælger disse!

Tilmeldt 19. Oct 09
Skrevet kl. 11:10

Hmm... ingen med et enkelt input?

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 11:47

Det lyder altsammen fint nok, men personligt ville jeg ikke gå på nettet for at købe en bærbar for efter følgende at afhente den.

Har du forudset forskellige situationer?

Hvad hvis der ikke er kunder i butikken de første 3-6 måneder? kan du betale butikslokalet?

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 12:04

Det grundlæggende med at lave en overskuelig netbutik, som udelukkende sælger bærbare, er der jo intet i vejen med, men hvis det var mig, ville jeg udelukkende køre forretningen over nettet. Husleje i forbindelse med en butik er unødvendige penge - ikke mindst i de her tider. Du skal så adskille dig fra andre udbydere ved at lave et særligt flot, lækkert og brugervenligt website. Brug hellere lidt penge og energi på at gøre opmærksom på din nye virksomhed i form af salgsmateriale, eller hvad du nu kan finde på.

Mvh

Thomas Høedt Thomsen    www.tt-tekstforfatter.dk

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 19. Oct 09
Skrevet kl. 12:45

Hmm... det jeg bare ikke bryder mig om det er at jeg ikke syntes at bærbare skal købes på nettet. Så har man ikke muligheden for at mærke kvaliteten osv. Og så er der jo de 14 dages fortrydelsesret på nettet, som jeg heller ikke syntes er fair!!

Nu arbejder jeg selv i detailhandlen, og jeg har mange kunder som kun kommer og mærker på vores produkter, og så bagefter køber på nettet.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 12:58

Selv kender jeg en del, som har købt deres bærbare på nettet uden nogensinde at have haft den foran sig i fysisk form. Måske kunne du starte med kun at have et website - så får du også testet, om det kan bære uden en butik? Om ikke andet, så får du i det mindste genereret en vis omsætning, som vil gøre dig bedre rustet til at påtage dig en butikshusleje.

Ikke desto mindre ville jeg personligt aldrig investere penge i en butik, hvis jeg skulle starte en side op, hvorfra al salg sagtens kunne klares.

www.tt-tekstforfatter.dk

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 12:59

Desværre er der også rigtig mange andre steder hvor man kan afprøve en bærbar.

Så det som et lokale koster, vil ikke tjene sig ind igen, så hellere få fat i en ordenlig leverandør som kan skaffe dig bærbare til en konkurrence dygtig pris og lav en webshop, som er stilren og har de forskellige guides til det bedste køb.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:09

Jeg tror du ender med at en masse kommer ned og prøver en bærbar, og bagefter går hjem på edbpriser.dk og bestiller den der hvor den er billigst. Der skal sælges MANGE bærbare, før du kan forente din kredit og husleje, for slet ikke at snakke om lave overskud.

Tilmeldt 19. Oct 09
Skrevet kl. 15:28

Tak alle sammen!!

Hmm... min far har login til en computerleverandør, men når jeg sammenligner hans priser, men f.eks edbpriser, så ligger alle priser under hans indkøbspris!

Hvor køber man billige computere ind?

Problemet med nethandel, er jo selvfølgelig den skrappe pris! Der findes jo stadig mennesker som gerne vil betale for service og muligheden for hurtig hjælp!

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)