Tja, nu har jeg i længere tid gået med en ide og også købt nogle domænenavne til denne. Min ide er at starte en butik som udelukkende sælger bærbare. Der vil blive lavet en hjemmeside, som skal være ultra nem og meget beskrivende så alle typer kunder kan læse om hvad alt det tekniske betyder og en opdeling af bærbare i grupper så man hurtigt og nemt kan finde det rigtige. Der vil ikke være nogen form for salg via hjemmesiden, men muligheden for at reservere til afhentning. Så siden er en form for guide og så man kan se sortiment. Endvidere skal der laves nyheder på hjemmesider og sendes nyhedsbreve ud. Hjemmesiden skal søge-optimeres. Grunden til dette er selvfølgelig at det er lige besværligt med det 14 dages fuld returret, og jeg mener ikke at man rigtigt kan købe computer uden at se den først. Min plan er så at finde en pæn lille ( 80 - 100 kvm ) butik i københavn K ( Centralt ) hvor at man kan prøve og se de bærbare. Der skal selvfølgelig være salg af diverse tilbehør, hardware og forsikringer osv osv. Jeg tænker lidt at tage fat i diverse studier og lave noget studierabat osv. Ellers så nogle postomdelte reklamer ( Egen omdeling ) og så via internet. Som service havde jeg tænkt mig at man mod en lille betaling når man købte ny bærbar, var garanteret en lånebærbar i rep. perioden. Og f.eks. ved at man også lavede forsikring, så var dette gratis. Ellers kunne man tilbyde installation osv. Så tanken bag det hele er service. Hvis alt går vel, så kan man udvide til århus, ålborg... Hvordan lyder det? Tror i at det er realistisk? Jeg har selv arbejdet i detailhandlen i nogle år, og er souschef i en elektronikbutik. Så jeg ved udemærket at det er dårlig DB ved salg af disse produkter. Men så er det jo tilbehørssalget der er det vigtige!
Ser frem til nogle konstruktive svar! |
Forresten så kan i jo ligeså godt vurdere mit navn! Jeg har købt www.minbærbar.dk & www.minbaerbar.dk
Så det bliver jo også nok navnet! :-)
Holder det?
Og, som bigeschæft, så kunne man købe kunders ældre aflagte bærbare for en lille penge, og så lave en website som sælger disse!