Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

billederedigeringsprogram?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Photoshop havde op til Creative Suite 4 faktisk en udmærket funktion til det, som gjorde det mere eller mindre automatisk, men den er som sagt blevet fjernet i CS4.

Det bedste er nok, at lave en maske - det sikrer at man altid kan rette i fritlægningen igen.

Paint.net ville jeg nok foretrække hvis det absolut skal være et gratisprogram.

Men hvorfor ikke spare besværet (og penge) og få andre til at gøre det? Der findes firmaer der koncentrerer sig omkring fritlægning, og som kan klare det rigtigt hurtigt (nogle kan på én time - 24 timer i døgnet, andre har en deadline på én dag).

De fleste har første fritlægning gratis, så du kan jo prøve omkring, og se hvad du får ud af det :o)

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 14:40

Hej Elias

Det funktion du tænker på er extract. Den findes også i CS4, du skal bare selv installerer den.

Du finder den i folderen Goodies på installations DVD’en.

Mvh

Juul

Tilmeldt 30. Oct 08
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 14:54

Hej Lanther

Hvis du vil lære at fritlægge dine produktfotos, så vil jeg foreslå at du først kigger på masking tutorials in photoshop.

Søg på google og youtube, så har du adgang til god hjælp.

Du skal dog være opmærksom på, at du skal  arbejde i lag, ellers bliver det besværligt at påføre en "ny" baggrund på dine produkt fotos.

Gimp er et udmærket gratis program og i mange tilfælde det eneste du behøver. Dog findes der rigtige mange situationer hvor du ikke kan bruge "gængse" metoder, men må bruge din kreativitet for at komme frem til et godt resultat, med kreativitet mener jeg, at bruge flere teknikker på samme foto for at have et okay resultat.

Hvis du finder ud af, at det er meget tidskrævende og besværlig, kan du benytte de firmaer som har det som speciale at fritlægge objekter i et foto.

Jeg er et af dem Juul-s media men der er flere på markedet.

http://www.lazymask.dk/

http://www.uclip.dk

http://www.onlinemask.com/dk/index.html

osv.

Mvh
Juul

Fra Århus
Tilmeldt 10. Jun 08
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 15:10

Mht fritlægninger skal man også passe på. Hvis de ikke bliver lavet ordenligt, kommer det til at se meget billigt ud. Der er selvfølgelig forskel på om de skal bruges til nettet eller tryksager og i hvilken størrelse. Som en skriver herinde, så kan det godt betale sig at få det gjort ude i byen, da det ikke koster alverden. 

Til billedbehandling er der kun ét program og det er photoshop. Man kan selvfølgelig sagtens bruge alle de gratis programmer hvis kvaliteten skal være derefter.

Jeg tilbyder selv retouch, manipulation, fritlægninger, look/udtryk, farvekorrektion, konvertering/klar til tryk, osv. 

Ja det er billig reklame, men dette område er mit speciale :-) se www.ril.dk

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 15:59

Ingen nemme løsninger for at få et flot resultat..

Så hellere tage nye billeder på rigtig baggrund eller ??

mvh

Tilmeldt 30. Oct 08
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 16:09

Hej Lanther

Den nemmeste løsning ... send de fotos du ønsker fritlagt, til en som har det som speciale. Du er velkommen til at sende et par stykker til mig, så kan jeg vise dig resultatet af en frilægning, helt gratis

Mvh
Juul

Fra Århus
Tilmeldt 10. Jun 08
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 20:18

Det kommer an på om det er nemmere/billigere at få taget nye billeder? Nogle produkter gør sig også bedre på miljøfotos og andre frittet.

Tilmeldt 26. Jul 09
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 08:02

jeg vil da rigtig gerne se resultatet af et par billeder.

Send mig gerne en mail heidi@amsinck.net

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)