Nogle der kender et godt billederedigeringsprogram til at downloade? |
Af gratis programmer derude, findes der i hvert fald GIMP og Paint.net. Begge er ganske gratis og ret omfattende for en amatør som mig.
Af gratis programmer derude, findes der i hvert fald GIMP og Paint.net. Begge er ganske gratis og ret omfattende for en amatør som mig. |
|
Jeg bruger selv GIMP, som Frank bragte på banen. Medmindre du er ude i noget meget avanceret, så kan den hvis det hele - ellers kan www.picnik.com også hjælpe med diverse småopgaver som man sommetider sidder med. |
Vil også anbefale Paint.net ( http://www.getpaint.net/ ) til den slags opgaver |
Hvilket program en nemmest til fritlægning af et billedet, det vil sige, fjerne baggrunde så motivet står helt flot alene! Nogle mener tryllestav eller en lasso, men har man mange billeder, tager det noget tid at lave. Hvem ved ? mvh |
Jeg ville nok bare bruge eraser tool til det, evt. med lidt fin-tuning med lassoen/tryllestaven. |
Det vil sige, der er en masse manuelt arbejde forbundet med det mvh |
Ja - du vil aldrig kunne få det gjort helt automatisk, hvis det også skal være pænt ;) Men du kan dog gøre det, hvis du først skal til at tage billederne, at du ligger dem op mod baggrund der har modsatte farve af produktet (sort baggrund - hvidt produkt fx), og så bruger tryllestaven til det - det vil gøre det hurtigt, men nok ikke så pænt som du kunne ønske dig. |
Sjovt nok, at man ikke har løst denne opgave som mange efterlyser, men det kommer nok engang. mvh |