Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pludselig masser af trafik fra motorcykelgalleri.dk?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 13. Feb 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 02:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære amino'er

I går havde vi pludselig en masse trafik fra motorcykelgalleri.dk (og bilgalleri.dk), som fremgår af Google Analytics:

http://index.wep.dk/gfx/google-analytics2.jpg

Det er jo herligt, men jeg vil da gerne vide hvorfor det pludselig sker, da det kun skete den ene dag. Problemet er så at finde ud af præcis hvilken side på sitet hvor vi er omtalt. Hvis man hopper et skridt dybere ned i statistikken får man følgende:

http://index.wep.dk/gfx/google-analytics.jpg

Så analytics kan altså ikke fortælle hvilken side det er, da parametrene ikke er med. Så hvordan finder jeg ud af hvor vi er omtalt derinde? Jeg har prøvet at søge på "butiksnavn site:motorcykelgalleri.dk" på google, men der kommer ikke noget frem (men det er selvfølgelig også kun 1 dag siden, så måske om et par dage).

Men hvilke metoder kan jeg ellers bruge for at finde ud af hvor på motorcykelgalleri.dk der ligger et link over til vores side?

På forhånd tak.

Tilmeldt 17. Oct 09
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 02:31
Fra Århus
Tilmeldt 13. Feb 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 02:41

Hej Martin

Tak for dit svar.

I analytics kan jeg se at en af mine sider har været landingpage 430 gange den pågælgende dag, så jeg går ud fra at det er den side der er blevet linket til, så jeg har prøvet at søge deres forum igennem for ord som kunne bruges til at beskrive den pågældende side inklusiv butiksnavnet, men uden held. Ellers en god idé.

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 08:51

Gallerisiderne gør ofte det at de "sælger" en del reklameplads til affiliatnetværk. Hvis du har tilmeldt dig sådan noget, kan det være derfor at du er blevet "boostet" lidt. Sammenlign med fx Tradedoubler, jeg kunne forestille mig det kunne være dem.

Jimmy

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:51

Jeg oplevde det samme i går

Deres forumbeskeder er bygget op som for_messagedetail.asp?msg_id=XXXXXXX  hvor XXXXXX er besked/svar ID

Først undrede det mig at der ikke var nogle komplet link i Google Analytics, så jeg checkede serverloggen, men der var heller ikke nogen.

Så jeg gik ud fra de må ha leget lidt med en ny Spider/bot på deres server, der enten checkede links eller indhold af links, for den trafik de sendte havde en ekstrem høj bouncerate og generede ikke meget entlig forbrug

Jeg gad ikke skrive til invio.dk og spørge dem, for de er ikke ligefrem nogle som jeg betragter som venner

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 09:55

Jeg kan måske godt forklare dig det da jeg ofte modtaget trafik fra hestegalleri.

det virker som om, en bruger har sendt en besked rundt til andre brugere idet at links kommer fra deres message.asp / beskedindbakke om du vil. Men 279 hits lyder vildt. så en VIP må have sendt noget besked rundt :)

Ellers ville linket være noget ala forum og du kan søge efter det.

Gav de 279 hits så en konvertering på shoppen? :)

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 10:05

Smith:

Jeg kan måske godt forklare dig det da jeg ofte modtaget trafik fra hestegalleri.

det virker som om, en bruger har sendt en besked rundt til andre brugere idet at links kommer fra deres message.asp / beskedindbakke om du vil. Men 279 hits lyder vildt. så en VIP må have sendt noget besked rundt :)

Ellers ville linket være noget ala forum og du kan søge efter det.

Gav de 279 hits så en konvertering på shoppen? :)

Som du kan se af det han skriver, er formatet af det henvisende link "for_messagedetail.asp?msg_id=XXXXXXX"

Det ER deres forum (eks: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=127848 )

Deres private beskeder har et andet format (noget med "privat" tror jeg det var)

Fra Vojens
Tilmeldt 14. Sep 08
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 10:29
Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 10:47
Fra Vojens
Tilmeldt 14. Sep 08
Indlæg ialt: 59