Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino brugere - Er amino for selvstændige - hobbyvirksomhed eller studerende ?

Side 2 ud af 16 (154 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 26. Jul 09
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristoffer W Hansen:

Jeg syntes hr. serverservice har fat i et relevant emne, hvad enten folk kan lide det eller ej.

Flere gang om dagen ser jeg folk (tit unger på14-16 år) her på siden, der forsøger at lege erhvervrådgivere, vel og mærke uden de har det mindste relevant forståelse af hvad det er de sidder og snakker om. Det eneste de ved, er de teorier som andre har skrevet på et forum eller en blog.

Det er med til at forringe hele grundlaget for forummet (i mine øjne)

Så du mener det er grund nok til at udelukke alle folk, der ikke er "hardcore"? Det synes jeg er helt forkert. Jeg er selv en af de unge på amino, jeg rådgiver aldrig om noget jeg ikke har forstand på, men ved at andre gør. dog synes jeg det er et forkert spring hvis det udelukkende bliver et sted for CVR registrerede.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:16

Jeg må da også tilstå jeg tænkte mit, da en 14 årig bad mig om penge til sin paypal konto og tikkede og bedte flere gange om det..

Alderen skulle have grænse, men synes ikke CVR skal være krav !.

Mikkel

Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 415
Skrevet kl. 18:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Meget uenig - der er mange - fx. de unge friske, entusiatiske og idérige iværksættere, der endnu ikke har et CVR nr. og det skal de ikke straffes yderligere for. Amino ville ikke være det samme uden dem, så jeg er imod sortering af typer herinde.

De eneste jeg dog ville sortere fra, er dem der skaber direkte ballade og det er en helt anden sag, men ellers skal der ikke røres ved Amino. Smile

Fra Odense
Tilmeldt 5. Mar 07
Indlæg ialt: 273
Fra  Server-Service Odense "Så kommer I videre" ... Skrevet kl. 18:16
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Per Thomsen:

serverservice:

Jeg ville foreslå at amino KUN er for iværksættere med CVR og ikke alle mulige andre der sidder og gør sig til dommer for hvad er rigtigt og forkert og hvad er den rigtige pris.

Vil ikke kommentere alt det andet, men dette er i mine øjne forkert. Amino er netop også et sted, hvor folk kommer for at få gode råd til opstart af virksomhed - altså inden de får et CVR nr.

Derfor mener jeg at Amino stadigvæk skal være for alle!

Nej det kan jeg godt se at du har ret - men kunne man så ikke i betingelserne skrive at man enten er igang med at starte virksomhed op eller allerede har CVR.

Jeg er sådan set ikke ude på at udelukke nogle men syns niveauet herinde er uacceptebalt - og når nogle begynder med spam mails m.m pga. en diskussion ja så bliver man rigtig træt af at man henvendte sig herinde.

IT Support for mindre og mellemstore firmaer på Fyn ! Serverservice

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:18
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

serverservice:

Jeg ville foreslå at amino KUN er for iværksættere med CVR og ikke alle mulige andre der sidder og gør sig til dommer for hvad er rigtigt og forkert og hvad er den rigtige pris.

Du mener helt seriøst at dansk lovgivning skal tilside sættes, og der skal oprettes særlige Amino regler, som ik følger resten af samfundet? Har du hørt om 50.000 kr grænsen?
Du sidder selv nu, og gør dig til dommer over hva der er et "firma" og hva der ik er. Hvor er det egentlig du er meget bedre selv, end dem som du åbenlyst har meget imod?

Morale er godt, men dobbeltmorale er noget LORT!!!

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:20

Og som side bemærkning, så mener du alle os der er bosiddende i udlandet skal udelukkes, fordi vi ik har et CVR-nummer eller kan gøre tingene billigere, fordi omkostnings niveau og skattetrykket er anderledes end i DK?

Du er virkelige ude på et skråplan, hvor ordet fri konkurrence ik længere findes...

Fra Odense
Tilmeldt 5. Mar 07
Indlæg ialt: 273
Fra  Server-Service Odense "Så kommer I videre" ... Skrevet kl. 18:21
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Simona - Uniquebook:

Meget uenig - der er mange - fx. de unge friske, entusiatiske og idérige iværksættere, der endnu ikke har et CVR nr. og det skal de ikke straffes yderligere for. Amino ville ikke være det samme uden dem, så jeg er imod sortering af typer herinde.

De eneste jeg dog ville sortere fra, er dem der skaber direkte ballade og det er en helt anden sag, men ellers skal der ikke røres ved Amino. Smile

Ok den er jeg med på men hvordan gør vi så det ?

1. Jeg ønsker ikke rådgivning af folk som kun er på pubertets stadiet

2. Jeg ønsker ikke at blive hånet og kaldt svindler eller få spammails eller lignende.

MVH Dennis og tak Smile

IT Support for mindre og mellemstore firmaer på Fyn ! Serverservice

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 18:22

Kristoffer W Hansen:

Flere gang om dagen ser jeg folk (tit unger på14-16 år) her på siden, der forsøger at lege erhvervrådgivere, vel og mærke uden de har det mindste relevant forståelse af hvad det er de sidder og snakker om. Det eneste de ved, er de teorier som andre har skrevet på et forum eller en blog.

Kristoffer, har du aldrig været ung?

Sidst denne påstand blev lagt på os lavede jeg et stort research arbejde med at simpelthen tjekke de 20 seneste tråde igennem for hver amino bruger under 18 år for at se om din og Helle's påstand var rigtig, og må ærligt sige; Jeg fandt intet.

Da det sker op til flere gange dagligt i følge dig - vil jeg gerne se noget på. Så hvis du kan ligge dokumentation på din påstand så sender jeg 5 plader chokolade til dig.

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 18:25
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

serverservice:

1. Jeg ønsker ikke rådgivning af folk som kun er på pubertets stadiet

Hold kæft en idiot bemærkning!

Jeg kan orientere dig om jeg kender mange, som er på "pubertets stadiet" som ville kunne rådgive dig - og du vil kunne lære af dem.

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 18:25

serverservice:

Jeg kan se at der især på webside området vrimler med folk som står i kø for at faldbyde sig selv for en skilling. Det være sig webshops til 0 kr men bare et par google adwords reklamer eller til ca 1000-2000kr og jeg mener det er unfair konkurrence , fordi det er folk som:

Det kan godt være, det er unfair konkurrence - men hvor mange kunder, tror du seriøst, man får på det grundlag? Har du belæg for at sige, at de oftere får ordren end dig - kun baseret på prisen? Eller er det bare noget, du tror er sådan..
Der findes mange andre konkurrenceparametre end prisen, og det er ikke alle der kigger kun på den - Jeg kunne aldrig finde på at vælge design ud fra pris, det vil jeg kun vælge baseret på referencer m.m.

og så er jeg for øvrigt enig med de fleste andre - hvis ikke de helt nye kan være med, dem som er under opstart, så bliver besøgstallene nok lidt sløje - og det ville da være ærgeligt. Dem som er under opstart nu, kan jo vise sig at være dem, som kan hjælpe os andre senere hen.

Mht alderen.. tjah kan godt forstå, man kan blive lidt irriteret over det.. Men for at være helt ærlig - Så bliver jeg faktisk mere irriteret over, alle de 117 indlæg, der kun handler om, hvor dårligt det er at være amino, hvor dårlig stemning der er, hvor dårlige debatter der er osv osv.. Det er lidt ligesom med krisen - jo mere vi snakker om det, jo mere tænker man over det, og jo værre bliver det.
Synes snart hvert andet indlæg handler om den slags - hvorfor ikke bare sortere de indlæg fra,. man ikke gider at læse og så er det dét.

En aldersgrænse vil nok være svær at overholde - men hvorfor ikke gøre det sådan, at man skal udfylde visse felter for at kunne oprette sig - navn, alder osv, så man ved hvem man skriver med? Det vil i hvertfald løse en del af problemet.

Side 2 ud af 16 (154 indlæg)