Vi har nogle super lækre sorte postordreposer med guld mønster på tilbud. Vi har haft lidt svært ved at få gang i salget af dem og troede først problemet lå i prisen.. Så vi satte dem ned til samme pris som de almindelige hvide/sorte poser. Lige nu er de på tilbud og billigere end normale poser, så det har selvfølgelig løftet salget en del.
Men alligevel vælger mange af kunderne standardposerne og vil hellere betale lidt mere for at få de hvide end de mønstrede.. og nu har jeg talt med et par kunder og har fundet ud af hvorfor - De er simpelthen bange for, at hvis de sender i en flot pose, er der større sandsynlighed for, at pakken bliver stjålet under transporten!
Jeg vil derfor blive rigtig glad for, hvis du vil hjælpe mig med at finde ud af, om der er noget om snakken - eller om det bare er tomme bekymringer..
Hvad er din erfaring med stjålne pakker/breve? Oplever du det sjældent eller ofte? - Hvis ja, hvordan sender du varerne? (Hvilken emballage)
Kom endelig med alle jeres erfaringer på området - De varer vi selv sender, er jo ikke ligefrem noget langfingrede postbude går efter, så har lidt svært ved selv at undersøge det.
Vi har nu gemmen flere år brugt dine almindelige hvide/sorte poser (A3 og A4). Vi skifteted fra prøvekuverter som postdanmark havde en kedlig tendens til at "tabe" i regnvejr, derfor skiftet til securety poserne. Skiftet til securety poserne gav samtidig et mærkbart fald i forsvundende pakker og et kraftigt fald i ting der forsvandt fra pakkerne.
Hvis du gerne vil have en A/B split test af dine poser A3, så lægger jeg gerne virksomhed til testen hvis du lægger guld poser til testen (1 ks 500 stk burde være nok).
Hos os er det vel lige i underkanten af 1% af vores paprør, der "forsvinder" i posten. Men da vi sender som maxibrev, kan vi reelt ikke sige, om det er hos posten eller kunden, problemet ligger.
Det er et langt større problem med beskadigede rør.
Men formen på pakken har helt sikkert stor betydning - hvis det ligner en CD eller DVD-film, så er risikoen f.eks. større.
Vi har nu gemmen flere år brugt dine almindelige hvide/sorte poser (A3 og A4). Vi skifteted fra prøvekuverter som postdanmark havde en kedlig tendens til at "tabe" i regnvejr, derfor skiftet til securety poserne. Skiftet til securety poserne gav samtidig et mærkbart fald i forsvundende pakker og et kraftigt fald i ting der forsvandt fra pakkerne.
Hvis du gerne vil have en A/B split test af dine poser A3, så lægger jeg gerne virksomhed til testen hvis du lægger guld poser til testen (1 ks 500 stk burde være nok).
Hilsen
Tim Poulsen (Protect-a-bub Nordic)
Hej Tim,
Super at du er glad for poserne :-) Jeg havde selv tænkt på noget i samme stil - at teste det vha af en kunde.. Vil rigtig gerne have lov til at vende tilbage til dig, hvis vi får brug for en test.
Men i første omgang vil jeg lige prøve at finde ud af, hvor stort problemet med stjålne pakker egentligt er og hvem der har flest problemer med stjålne pakker.. (Og så tænker jeg at der måske også er forskel på, om man sender maxibrev eller pakke?) Måske er problemet i virkeligheden ikke så stort - måske er det bare folks frygt der spiller ind. Findes der mon statistikker over antallet af stjåle pakker? Og her tænker jeg på statistikker som ikke lige er lavet af speditøren selv.. måske lavet af en transport-forening, webshop-forening eller hvad ved jeg?
Personligt har jeg aldrig oplevet at få stjålet fra en pakke - heller ikke privat.. Jeg har haft pakker som er blevet væk, men ikke noget belæg for at sige, om de var stjålet eller bare forlagt.
Jeg pakkede over en periode på et par år cd og dvd'er - og her var det af stor forskel om om de blev sendt som pakke eller maxi-brev.
Vores tab på maxi-breve var omkring 5% - hvorimod pakker var ½%. Ingen tvivl om at de blev stjålet - men igen var det svært at afgøre om det var pd eller kunden som var problemet.
Privat kunne jeg for 2 år siden ikke sende checks eller bankbreve fra vestjylland (Holstebro) til Fredericia. 100% tab. Hvis jeg derimod sendte dem fra Herning var der ingen tab. Alm. breve ingen problem.
Jeg tør slet ikke skrive mit firmanavn på breve jeg sender - jeg skriver mit private navn og adresse så det ikke ser for spændende ud "olsens it" lyder værdifuldt og det er min bitre erfaring at en rigtig stor andel bliver stjålet - da der ikke er stregkoder på forsendelsen koster det ikke postdanmark noget - og medarbejderne bliver ikke knaldet som de gør med pakkerne. Ikke at det ikke er nemt for postdanmark medarbejdere at stjæle pakker hvis de arbejder på et pakkecenter - de skal bare klistre deres egne pakkelabels på dem der ser værdifulde ud - evt. oven på afsenderens pakkelabel - så bliver pakken sendt hjem til postbudet.
Jeg vil da godt dele ud af min dålige/gode erfaring hvad angår betydningen af emballagen udseende i henhold til tyveri undervejs.
I MediaMouse har vi et produkt som hedder MarineFolie, hvilket er navne til både. Ganske enkelt. De skilte som bestilles i MarineFolie bliver sendt i en halvflad pakke og det er den samme type emballage som vi har sendt disse i igennem de sidste 6-7 år.
I de første 2-3 år havde vi et ret højt tab i form af forsvundne pakker som aldrig kom frem til kunderne. Men efter at jeg en dag havde snakket med Thorborg i en helt anden sammenhæng, kom vi ind på det med forsvundne pakker og snakken endte på om det mon ikke var på grund af vores navn. Jeg prøvede efterfølgende at lave en test med de forskellige fragtmænd, postbude m.m. som dagligt kom forbi MediaMouse. Som udgangspunkt vidste de færreste af dem hvad vi overhovedet lavede. Jeg gjorde det, at jeg viste dem en typisk MarineFolie-pakke og spurgte om de kunne gætte hvad der var inden i. Og resultatet var lidt skræmmende, men samtidigt bekræftede hvad Thorborg havde snakket om: På grund af navnet MediaMouse (som står på pakken) og selve pakkens form, så var der faktisk 9 ud af de 12 som mente at der enten var spil, videofilm eller nogle andre CD/DVD-medier i pakken......
På baggrund af det lavede vi et klistermærke hvorpå der var et logo for MarineFolie og det vigtigste af alt: der var en tekst under logoet hvor der så stod "Selvklæbende navne og motiver til både". Dette klistermærke sættes den dag i dag stadig på alle MarineFolie-pakkerne - og siden vi begyndte på det, så har vi kun mistet 2 eller 3 af disse pakker i løbet af en sæson - hvilket må siges at være ret godt gået i og med at vi laver skilte til imellem 300 og 400 forskellige både på en sæson og derved også sender en næsten tilsvarende mængde af disse pakker ud.
Så jeg er 100% sikker på at der er en sammenhæng imellem hvor "spændende" pakken ser ud og hvor stor sandsynlighed der er for at den forsvinder.
Du har jo lavet vores fine poser som er pink med hvide logoer. Man ser dem bestemt i mængden - og da de er bløde kan man regne ud at der er børnetøj i - tror jeg da.
Vi sender vel ca. 30% af vores forsendelser som maxibreve og resten som pakke. Vi oplever utrolig sjældent at en forsendelse bliver stjålet.
Jeg forestiller mig at det er et større problem jo mindre pakkerne er - og alt efter hvor nemt omsætteligt det er. Derfor tror jeg på at cd'er og dvd'er er et større problem.