Hej Aminoer. En kammerat og jeg har i en årrække afholdt computertræffet LAN After Dark i Odense (kan sikkert flyttes til anden by), som var utroligt populært. På trods af et godt indtægtspotentiale, har vi dog valgt at gå i nye retninger. Vi synes det er sjovest at skabe noget nyt. Nu hvor vi har skabt en succes, vil vi prøve kræfter med nye udfordringer. Vi er vist også blevet for gamle til at holde os vågne til langt ud på natten ;-) Salget inkluderer:
Indtægtspotentiale: For os har LAN After Dark været et hobby-projekt, så vi holdt prisen på et særdeles lavt niveau. De personer vi har spurgt har sagt, at vi meget gerne måtte fordoble prisen, hvis bare vi ville afholde træffet igen. Vores regnestykke har set således ud: Indtægt fra deltagere: 100 x 100 = kr. 10.000 Takket være vores kiosk, havde vi et overskud på ca. 5.000 sidste gang. Vi brugte det meste af indtægten fra deltagerne til at købe præmier. Vi vil anbefale at fordoble prisen for deltagerne, så der er lidt profit i foretagenet. Afgiv bud: Mindstebudet starter på kr. 5.000 excl. domænerne, og kr. 10.000 incl. domænerne. Vi sælger altså gerne computertræffet uden domænerne, da jeg har et par ideer til andre løsningerne, jeg kan hoste på domænerne, som kan udnytte den mængde trafik, der er på dem. Vi sælger det hele som en slags "brugt vare", så momsen kan ikke trækkes fra. Lidt mere om hjemmesiden: Nu hvor alle de hårde fakta er præsenteret, kan I lige få lidt mere information om funktionerne på hjemmesiden. Bemærk at der ikke er gjort noget ud af SEO. Domænerne alene må stå for en del af populariteten. Den faste brugerskare har dog også haft stor betydning.
Hjemmesidens øvrige indhold er statisk, dvs. skrevet ind i HTML-siderne. Det kunne måske være en fordel at flytte hjemmesiden til en CMS-platform. Booking-systemet (bordplanen) er også en statisk tabel, som kan ændres i kode relativt nemt. Hvis I har spørgsmål, så skriv endelig - så skal jeg forsøge at besvare dem så fyldestgørelde som muligt :-) |
Hvis I har forslag til andre steder jeg kan poste dette opslag, så hører jeg gerne fra Jer. Jeg burde måske prøve virksomhedsbørsen. Findes der evt. en bedre kategori, jeg kunne have oprettet denne post i?