Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår er der interesse fra mediebureauerne?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 21. Feb 06
Indlæg ialt: 254
Fra  Jobfisk.dk Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er der nogen, der kan fortælle mig hvor meget trafik, der skal være på et site før end det bliver interessant for mediebureauerne?

Der skal selvfølgelig tages hensyn til at der er forskel på meget generelle sites og mere niche-præget som mit eget.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 21:52

Hej Henrik,

Det her er min egne erfaringer.

Jeg har haft sites med 50 besøg om dagen, som gav godt. Så kvaliteten af dine besøg er virkelig en vigtig faktor. Min side aviser.nu har ca. 50 besøgende om dagen, langt det meste fra søgemaskinerne - og det giver faktisk nogle leads på avisabonnementer. Omvendt så er der ikke særlig meget at hente på Adsense, i og med der ikke er flere besøg end der er.

Indholdet på dit site, skal også helst modsvare nogle af de kampagner der køre. Et velbesøgt website om mobiltelefoner er noget mere interessant, end et velbesøgt site om kaffens udvikling de sidste hundred år.

Så dit besøgstal er en lille del af det samlede indtryk. Jeg har faktisk aldrig oplevet at få avist en website, pga. et lavt antal besøgende.

Med venlig hilsen
Casper Schneider

Fra Suldrup
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 21:56

Hej Henrik, først ros for din flotte webside..
Mit svar vil være at der ikke findes noget entydigt eller generelt svar på dit spørgsmål, men prøv at kontakte  OMD (Danmarks største medieburea:
http://www.omd.dk/ Og hør om ikke de kan besvare dit spørgsmål;)

Fra Randers
Tilmeldt 21. Feb 06
Fra  Jobfisk.dk Skrevet kl. 08:59

@ Levi. Tak skal du have for de pæne ord om sitet :-)

Du har nok ret i at jeg hurtigst får et svar ved at kontakte et mediebureau direkte. Tanken om at spørge her, var hvis der nu var stor forskel på hvad de lægger vægt på. Måske der var nogen der havde erfaring.

@ Casper: Når du siger, at du ikke er blevet afvist nogle steder med 50 besøg om dagen, er det så ikke hos diverse affiliateprogrammer som euroads, tradedoubler m.fl. som du tænker på?

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 09:23

Ligesom affiliates får et højere split jo mere de leverer, så får affiliateprogrammerne også et højere split fra mediebureauerne jo mere de leverer. Derfor kan du på nogle kampagner få det samme eller mere som affiliate, som hvis du hentede kampagnen direkte hos et mediebureau.

Jeg tror iøvrigt ikke at 50 besøgende, selv med høj kvalitet, er nok til at få en aftale med et mediebureau. Mit skud vil være på den anden side af 10.000 unikke daglige besøgende, men jeg lytter spændt med her, hvis der kommer et svar Smile

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 09:29

Henrik Rygaard Jensen | Jobfisk.dk:

Hej

Er der nogen, der kan fortælle mig hvor meget trafik, der skal være på et site før end det bliver interessant for mediebureauerne?

Der skal selvfølgelig tages hensyn til at der er forskel på meget generelle sites og mere niche-præget som mit eget.

Meget trafikBig Smile og det er også besværligt da du skal til at sætte dit ejer tracking system op eller stole blindt på mediebureauet.

De fleste der får direkte aftaler med et mediebureau levere rigtig meget og typisk fra mange sider. Du skal hellere koncentrere dig om at få prisen rigtig højt op hos dine affiliatenetværk..

Fra Randers
Tilmeldt 21. Feb 06
Fra  Jobfisk.dk Skrevet kl. 09:29

Jeg venter også spændt på hvilke svar der kan komme :-)

Men 10.000 unikke om dagen tror jeg nu ikke vi skal op på. Det er der alligevel ikke så mange sites der kommer op på: http://fdim.dk/?pageid=84 Jeg tror tallet er lidt mindre, men lad os se hvad folk siger :-)

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 09:56

Henrik Rygaard Jensen | Jobfisk.dk:

Jeg venter også spændt på hvilke svar der kan komme :-)

Men 10.000 unikke om dagen tror jeg nu ikke vi skal op på. Det er der alligevel ikke så mange sites der kommer op på: http://fdim.dk/?pageid=84 Jeg tror tallet er lidt mindre, men lad os se hvad folk siger :-)

Mange af de sider har jo fælles ejere og kan derfor samlet levere meget trafik. Men der er nok også forskel på hvor kræsne mediebureauerne er Wink

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 10:27
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Du behøver langt fra at have 10.000 besøg om dagen, for at få mediebureauernes opmærksomhed.. Et besøg er ikke bare et besøg, for der er kæmpe forskel på hvem der besøger dit site. 

Det kan godt være ekstrabladet.dk har en meget høj trafik, men de besøgende er meget forskellige. dvs. sælger du hundemad vil din naturlige målgruppe jo være folk med hund. Af den trafik der kommer på ekstrabladet.dk vil ca. 15 % (eksempelvis) have hund og være din målgruppe. Dette betyder at du betaler 100% for kampagnen, for at ramme 15% af de besøgende. 

Annoncerer du i stedet på en hjemmeside a la Vi-Med-Hund.dk betaler du 100% for kampagnen for at ramme 90% af din målgruppe. (igen eksempelvis).

Husk det gamle ordsprog der hedder Kvaliltet frem for Kvantitet. Har du en hjemmeside med et niche produkt / emne / budskab, behøver du altså ikke have mange besøgende for at være interessant.

Prøv at forestil jer en hjemmeside, der hver  dag besøges af 50 af de største indkøbere i DK. Hvem vil ikke gerne i kontakt med dem selvom de ikke er flere?

En yderligere væsentlig faktor, handler om personlighed og evnen til at kunne sælge sit produkt eller budskab.

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 10:36

Hej Henrik

Jeg har tidligere arbejdet med salg til forza.dk, som var meget fokuseret mod fodbold. Dengang fik jeg flere gange beskeden fra mediebureauerne at hjemmesiden skulle have 25.000 unikke besøgende om ugen eller flere før de overvejede dem.

Jeg ved ikke om det forsat er gældende, men jeg forestiller mig det er der omkring.

Mvh Kim

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)