Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af Ltd. (Limited) selskab i England

Side 5 ud af 5 (49 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

nimije:
Dem kender jeg ikke, kan du uddybe eller smide et link ?

Tyskerne er  så flinke at navngive deres love. Prøv at googleMoMig.

Med omfanget af din virksomhed ville du nok være bedst stillet med et GmbH, hvis et tysk marked skulle være interessant.

Henrik

Fra danmark
Tilmeldt 14. Apr 09
Indlæg ialt: 31
Fra  Borntours Feriehus udlejning Skrevet kl. 14:51

Henrik,

Nu har jeg læst lidt forskelige sider om disse "UG" selskaber,
men såvidt jeg kan se hæfter man vist noget mere selv, iforhold til et Ltd,

har jeg forstået det  korrekt ?

Umiddelbart vil det jo være interessant med et tysk selskab, da 50% af vores kunde er tyskere og schweizere.

www.marisolvillas.com Ejendomme på Costa Blanca

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 15:44

nimije:

Ja - det er korrekt forstået. Hvis du vælger en UG lløsning følger der et større ansvar med end hvis du vælger et engelsk ltd. Hæftelsen er alene knyttet op til dit ansvar for at efterleve "reglerne" for et UG. Selskabstypen er nok mere en hjælp indtil du kan danne et rigtigt GMBH (25.000 Euro).

Nu melder historien ikke noget om hvor du er bosiddende, men hvis du ikke er bosiddende i UK og stifter et selskab i UK med henblik på at blive skattepligtig af dine indkomster der, så vil der være følgeudgifter til nominee sekretær og nominee direktør, adresse mv.

Fordelen ved den tyske lovgivning er at at den giver mulighed for at det tyske selskab reelt kan drives uden for Tyskland. Det eneste krav, er at du har en postadresse i Tyskland. En anden ting som du skal have med er hvordan det tyske marked fungerer. I forhold til nogle markedsområder er det en fordel at være tysk i Tyskland og hvis der er det primære marked - så kunne det være at salget ville være bedre end hvisman så at det var et UK ltd, som man handler med.

Om et tysk selskab eller en filial af dit danske ApS er det rette kan jeg ikke svare på. Men helt sikkert værd at ofre noget tid på at få optimeret den del.

I forhold til CH er det mere problematisk at lave et selskab idet CH kræver at en direktør har bopæl i landet.

Henrik

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:25

nimije:

Henrik,

Nu har jeg læst lidt forskelige sider om disse "UG" selskaber,
men såvidt jeg kan se hæfter man vist noget mere selv, iforhold til et Ltd,

Umiddelbart vil det jo være interessant med et tysk selskab, da 50% af vores kunde er tyskere og schweizere.

Vil du have en bedre position i Tyskland er der kun en vej, og det er et tysk firma. Det kan de forholde sig til 120% hernede og tilliden er meget større...

Fra danmark
Tilmeldt 14. Apr 09
Fra  Borntours Feriehus udlejning Skrevet kl. 16:26

Schweiz har aldrig været på tale, men vi har jo nok stirret os lidt blind på Ltd, simpelthen fordi der har været mere information om dette, tilgengæld syntes jeg også at diverse udbydere af disse selskaber tager sig rigtig godt betalt for disse løbende udgifter, så det er da klart at når man ser denne UG løsning er det noget der skal undersøges nærmere, det eneste manko jeg umiddelbart kan se, er at man hæfter personligt uanset havd hvis det går galt, og den kan jeg jo bestemt ikke lide.

Fra danmark
Tilmeldt 14. Apr 09
Fra  Borntours Feriehus udlejning Skrevet kl. 16:28

Fashion-Seller:
Vil du have en bedre position i Tyskland er der kun en vej, og det er et tysk firma. Det kan de forholde sig til 120% hernede og tilliden er meget større...

Det betyder intet i vores tilfælde, da tyskere intet har imod at booke feriehuse i udlandet hos udenlandske udlejere,
så længe al info og oplysninger er korrekte og på tysk

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:31

nimije:

Fashion-Seller:

Det betyder intet i vores tilfælde, da tyskere intet har imod at booke feriehuse i udlandet hos udenlandske udlejere,
så længe al info og oplysninger er korrekte og på tysk

Tror du bliver overrasket over, hvor meget effekt et tysk firma har...

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 16:32

Du hæfter kun i det omfang, hvor du IKKE har overholdt dine forpligtigelser i forhold til lovgviningen. Ellers er hæftelsen begrænset til den indskudte kapital. Det er ikke anderledes end i Danmark, hvor du også i et ApS kan idømmes ansvar for ikke at  have overholdt lovgivningen  - eksempelvis den seneste tids snak om bestyrelsesansvar i eksempelvis Bagger-sagen.

En udbyder af engelske selskaber kunne være www.companiesmadesimple.com.

Henrik

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:34

UG er mini GmbHs hvor du hæfter for indskuddet, med mindre du har handlet groft uansvarligt...

Side 5 ud af 5 (49 indlæg)