Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt produkt - tror du på det?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Vi er ved at forhandle om rettighederne til et nyt produkt indenfor vores sortiment. Det drejer sig om næste generations elektriske løbehjul:

Elektrisk løbehjul - Golf modellen

Modellen kan slåes sammen så den kan være i bagagerummet.

Jeg er især rigtig spændt på dette produkt fordi:

1) der er en model til golfentusiaster. Dvs. man kan nu have sin personlige golfvogn i babagerummet af bilen. Det er sgu da fedt :)

2) De har også en model der er lovlig til gadekørsel (som knallert) - det er ingen af de øvrige modeller!

3) De kører med lithium batterier.

Jeg vil selvfølgelig meget gerne høre jeres mening om dette nye produkt. Det skal selvfølgelig testes i markedet, men selv tror jeg på at nogen af målgrupperne kunne være:

1) Golfentusiaster

2) byfolk - man kommer let, hurtigt og lydløst igennem byen. Klap løbehjulet sammen og tag det med op på kontoret / lejligheden.

3) ældre / svagtgående. De har nu et transportmiddel de kan tage med i bilen, og stadig komme vidt omkring. Der findes selvfølgelig elektriske kørestole, men de er vildt store og tunge.

Hvad synes i andre? Alle tanker - ideer - kritik - forslag etc. modtages med kyshånd :)

Hilsen Morten

Fra Gram
Tilmeldt 8. Jan 07
Indlæg ialt: 352
Skrevet kl. 16:57

Hej Morten

uden at kende markedet overhovedet, har jeg følgende kommentarer/overvejelser.

Golfentusiaster og bymennesker lyder som en rigtig god ide.

Ældre/svagtgående kunne jeg godt være i tvivl om, da balancen måske ikke altid er den bedste hos dem.

Lithiumbatteri tror jeg er vigtigt (de aflader ikke vel) ??

Hvor langt kan den køre på en opladning ?

Hvad med at sætte nogen "gratis" på gaden for at gøre reklame ?

Vægten, er vigtig hvis den skal klappes sammen.

Hvor stærkt kører den, her tænker jeg på hvis især børn skulle få lyst til at bruge den ?

Er det det et "higend" produkt - som skal sælges hos f.eks. cykelhandler - her tænker jeg på vejledning , så der ikke sker skader.

Hvis prisen er rigtig, sikkerhed og kvalitet er i orden, ser jeg absolut potentiale.

Glæder mig til at høre mere om den.

Med venlig hilsen

Lillian

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:10

Vil golfklubberne tillade den slags legetøj?

Hvis de gør, så sørg for at få arrangeret en demo ved en af klubberne

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 17:16

Hej Lillian

Du stiller nogle interessante spørgsmål, og har gjort nogle relevante observationer. Super fedt :)

Ja - det er et high-end produkt. De er ikke billige - prisen starter på 10.000 og går på til 20.000, så det er ikke noget der er henvendt til alle. Til gengæld er det utrolig god kvalitet hele vejen igennem, og det er selvfølgelig også et af de væsentligste salgsargumenter!

Umiddelbart ville jeg heller ikke selv skyde ældre / svagtgående som værende i målgruppen. Men vi har faktisk allerede flere kunder i dette segment, der har været interesseret i vores 2-hjulet elektriske løbehjul netop fordi de er transportable. Dvs. de kan have den med på ferie, med i bilen etc. Så jeg tror ikke dette segment skal undervurderes. Der er jo også 3 hjul og et sæde - så balancen burde ikke være så svær. Men det ved jeg selvfølgelig først når vi får mulighed for at få den direkte respons fra målgruppen.

De kan køre 40-60km på en opladning, og de kan med 3 hastighedsinstillinger køre op til 25-30km/t. Deraf registreringen som knallert :)

Har du ideer til hvordan de ellers kan promoveres? Hvem der kan være interesseret?

Jeg tænker selv at erhvervslivet som også køber mange af vore nuværende elektriske løbehjul kunne være interesseret. Og hvad med div. hoteller - det ville da være et super produkt de kan leje ud til deres gæster.

Hilsen Morten

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 17:19

Kristoffer W Hansen:

Vil golfklubberne tillade den slags legetøj?

Hvis de gør, så sørg for at få arrangeret en demo ved en af klubberne

Det er svært at sige. Nogle golfklubber tillader ikke golfvogne, og de vil så nok heller ikke tillade vores version af en golfvogn! Men stadig flere gofklubber tillader vognene. Her er der så et krav om at de ikke må ødelægge banerne. Uden at kende så meget til det tekniske, så er det noget med hvor stort trykket på plænen er. Det afhænger vist bl.a. af hvor brede dækkene er, hvor stor belastningen er, hvor stor afstand der er mellem hjulene og meget andet.

Men det skulle der være styr på :)

Hilsen Morten

Fra Gram
Tilmeldt 8. Jan 07
Skrevet kl. 17:28

Hej Morten

Det var også den pris jeg ville have forestillet mig.

Afsætningsmuligheder:

Bådfolket, istedet for de minicykler de fragter rundt i dag.

Hoteller synes jeg er en rigtig god ide.

Turistkontorer i de større byer - f.eks. København - det ville jo være et godt alternativ til HT busser eller cykler.

Der er selvfølgelig en risiko ved at udleje et så dyrt transportmiddel, da der nok skal stilles et rimeligt depositum for at minimere risikoen, for at den klappes sammen og puttes i bilen.

Jeg tror meget på at det drejer sig om at få den ud på gaden, med reklame på hvor den kan købes, for ingen tvivl om at den vil vække opsigt, og så vil man gå hjem og "google" hvor man kan få sådan en - så hvad med nogle grønne bude, der kunne reklamere på deres tøj for den, og hvor den kan købes (en hjemmeside med et nemt og kort navn) som folk kan huske til de kommer hjem. (eller noget i den stil) ?

Hilsen

Lillian

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 17:39

Hej Lillian

Smart idé med De Grønne Bude. Desværre tror jeg ikke de kan bruges til deres formål, for jeg tror sgu de kører mere end 60 km om dagen :)

Men jeg har overvejet at de skal lånes ud til forretninger, der kan bruge dem som led i deres udstillinger. Det gør vi allerede med vores nuværende produkter, og det skaber en win win situation. Forretningen får noget de kan bruge i deres udstilling og som blikfang, og vi får vist vores produkt til en masse potentielle købere.

Det handler helt sikkert om at blive set. Men hvordan gøres det billigst - det er jo udfordringen vi alle har. Jeg tror desværre ikke på udlejningsmodellen. Med mindre det er campingpladser, hoteller etc. der lejer dem ud.

Det er jo også et grønt transportmiddel. Jeg ved at mange andre lande kører meget på Grøn Transport. Miljøvenligt produkt etc. Men jeg har altid tvivlet på om den indfaldsvinkel virker..... Men selvfølgelig - der er snart klimakonference i KBH, så KBH kommune ville da være et godt forebillede hvis de kørte rundt på vores produkter under klima-topmødet Smile

Hilsen Morten

Fra Gram
Tilmeldt 8. Jan 07
Skrevet kl. 17:53

Hej Morten

Ja det gør de jo nok - måske nogle pizzabude - eller lign.

Jeg tror mere på at de skal ud i billedet (folk vil se hvad de kan - ikke hvordan de ser ud) - istedet for at stå som blikfang.

Det ville jo være GENIALT at få dem ud i bybilledet under klimakonferencen, kan du ikke finde nogle hel/halvprominente, som vil køre rundt på dem, ellers lej nogle unge mennesker til at køre rundt og rundt og rundt ??

Lav et fedt og sjovt slogan, tryk det på nogle t-shirts - som de unge kan have på !! Jeg kan godt se for mig at de har nogle "team easy-on" agtige bluser på (de vækker opsigt) med et fedt slogan på.

Jeg tror ikke at ideen om det grønne er død tværtimod det bliver mere og mere vigtigt - MEN det kræver at det man siger HOLDER.......

Spændende........

mvh

Lillian

Fra København
Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 175
Fra  visual-id Skrevet kl. 12:49

Perfekt til klima-møde og til store konferrence centre. Yes

og da mange af ideerne er perfekte til produktet 

så er der jo ingen griund til at komentere yderligere.

hvis du skal have en hånd med markedsførring så sig endelig til.

med venlig hilsen

Claudio

visual-id.dk / Branding / Design / AD'er / Markedsføring / Produktudvikling / Produktion inden for Sko, Lædervarer og Tekstilvarer / Tlf: +45-5334 7904

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:04

Jeg tænker lidt på sygehus personale da de jo ikke forurener på de lange gange på sygehusene.

Lufthavne ville måske også være et sted og overveje (personale)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)