Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaringer med som Bilka, Føtex, (XL Byg, Jem & Fix, Silvan og BR søges

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 12. Oct 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er ved at undersøge markedet for et produkt, jeg vil forsøge at afsætte igennem varehuse (som Bilka og Føtex), byggemarkedet/DIY (XL Byg, Jem & Fix, Silvan) og legetøjskæder (BR).

Produktet er non-food sommer-dille-legetøjsprodukt (jeg vil tro, dillen kan holde et par år eller tre), der kan sælges i sommermånederne.

Er der nogen, der har erfaringer med leverandørforhandlinger med ovennævnte? Hvilken mark-up skal jeg regne med, at de forlanger? Hvad kræver de af deres leverandører? Kræver de fx. at man køber overskydende varer tilbage? Og hvor meget buffer kræver de, at man har på sit lager?

Pft.

Kristobal

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15083
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:04

Skal det sælges ind i deres sortiment eller som partivare?

Tilmeldt 12. Oct 09
Skrevet kl. 16:32

Partivare. Jeg forestiller mig, at i takt med at de sætter sommermøbler, griller, badebassiner osv. frem, så har de også en placering med mine produkter...

K

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:41

Kan kun udtale mig om DS, da det er de eneste vi har haft kontakt med tidligere.

De vil have en mark-up på minimum 2, men oftes mere hvis ik det er en mærkevare.

De har rigtig mange krav. Se deres website for info omkring disse. Det er alt lige fra kolli str til emballagen.

De kræver ik at du køber overskydende tilbage, med mindre det er en del af aftalen for at komme ind hos dem.

De kræver intet lager, hvis det er en partivare. De køber det de mener der kan sælges og thats it...

Tilmeldt 12. Oct 09
Skrevet kl. 19:10

Jeg har set deres hjemmeside og deres super detaljerede krav spec til leverandører... Jeg kommer ikke til at sætte stregkoder på fra fabrikken osv. Det bliver måske vanskeligt at gøre dem tilfredse - med mindre de synes idéen er stærk nok. De er vel købmænd...

Fashion-Seller:

De vil have en mark-up på minimum 2, men oftes mere hvis ik det er en mærkevare.

Det bliver svært at honorere en mark-up på 2,0, hvis business casen stadig skal give mening for mig. Jeg havde mere regnet med 1,6 ud af butik inkl. moms. Jeg var godt klar over, at den lå omkring 2,0-2,5 i byggemarkeder, men troede den lå lavere hos supermarkeder. Jeg ved i hvert fald, at den på non-food varierer fra 2% til 50%.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:21

kristobal:

Jeg har set deres hjemmeside og deres super detaljerede krav spec til leverandører... Jeg kommer ikke til at sætte stregkoder på fra fabrikken osv. Det bliver måske vanskeligt at gøre dem tilfredse - med mindre de synes idéen er stærk nok. De er vel købmænd...

Uden stregkoder er det allerede svært før start... Og ja de er købmænd af den hårdeste kaliber!

kristobal:

Jeg havde mere regnet med 1,6 ud af butik inkl. moms. Jeg var godt klar over, at den lå omkring 2,0-2,5 i byggemarkeder, men troede den lå lavere hos supermarkeder. Jeg ved i hvert fald, at den på non-food varierer fra 2% til 50%.

1,6 er INGENTING på non-food eller partivarer med mindre det er et meget stærkt brand.

Hvis du mener de kun har 2-50% på non-food, så tror jeg du skal lave lidt markedsresearch før start, for non-food (med undtagelse af tv, pc´er og dyrt elektronik) er en af de kategorier DS tjener aller flest penge på. Det er hverken på mælk, brød, frost eller andet, det er non-food og textiler der trækker en stor del af profitten!

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 19:28

For at underbygge det fashion er inde på med stregkoder, så der bliver der lagt stor vægt på det. Jeg ved at der før er blevet afvist at tage i mod et helt sættevognstog med vare pga. ingen/forkert stregkode. De kunne pænt komme igen, når der var styr på tingene.

Det er helt essentielt i forhold til deres lagerstyring.

Med venlig hilsen
Casper Schneider

Tilmeldt 12. Oct 09
Skrevet kl. 19:39

Fashion-Seller:
Uden stregkoder er det allerede svært før start... Og ja de er købmænd af den hårdeste kaliber!

Jeg håber på at købe et læs varer one off med et kvantum bestemt af de salgsmøder, jeg kan få i bogen. Om ikke andet, må jeg sætte stregkoder på selv... Det lyder som om, DS er de sidste i rækken, jeg skal forhandle med...

Fashion-Seller:

1,6 er INGENTING på non-food eller partivarer med mindre det er et meget stærkt brand.

Hvis du mener de kun har 2-50% på non-food, så tror jeg du skal lave lidt markedsresearch før start, for non-food (med undtagelse af tv, pc´er og dyrt elektronik) er en af de kategorier DS tjener aller flest penge på. Det er hverken på mælk, brød, frost eller andet, det er non-food og textiler der trækker en stor del af profitten!

Der skulle selvfølgelig have stået food og ikke non-food. Eksempelvis er der en mark-up (eller var, da jeg arbejdede med det) 1,5-3,0% på drikkevarer. Mit produkt er ikke et brand per se, men jeg har ikke fundet konkurrenter, så jeg kan godt argumentere for, at de ikke vil kunne få det andetsteds i samme kvalitet. De har selvfølgelig mulighed for selv at få varen produceret, men der er ikke volumen til, at det er interessant.

I hvor høj grad vil de kontrollere udsalgsprisen? Hvis jeg har regnet med 599,- siger de så "Jamen, vi kan kun sælge den for 499, så det må du æde?"

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:36

kristobal:

Fashion-Seller:

Der skulle selvfølgelig have stået food og ikke non-food. Eksempelvis er der en mark-up (eller var, da jeg arbejdede med det) 1,5-3,0% på drikkevarer. Mit produkt er ikke et brand per se, men jeg har ikke fundet konkurrenter, så jeg kan godt argumentere for, at de ikke vil kunne få det andetsteds i samme kvalitet. De har selvfølgelig mulighed for selv at få varen produceret, men der er ikke volumen til, at det er interessant.

I hvor høj grad vil de kontrollere udsalgsprisen? Hvis jeg har regnet med 599,- siger de så "Jamen, vi kan kun sælge den for 499, så det må du æde?"

Du kan ik sammenligne et non-food produkt med et food produkt. Det er forskellige varegrupper med forskellige behov og avance satser.

Er det et "noname" produkt skal du være opmærksom på, at DS især har gode kontakter i Asien og det derfor er svært at sælge ind. Det er ik umuligt blot svære...

De kontrollere prisen 200%. De siger deres udsalgspris og deraf hva de vil betale. Kan du efterleve det, har du lavet en god deal, hvis ik er der intet at hente...

Fra Brisbane/Fredericia
Tilmeldt 18. Sep 09
Skrevet kl. 01:06

Hej,

Jeg har desværre ingen erfaring med kæde salg :-/  MEN, jeg bor i Australien (Queensland), hvor det er rigtig sommer en stor del af året. Befolknings tallet har passeret 22 mio. så mulighederne burde være gode.

Vi har boet her 3 år nu og er klar til at kaste os ud i nye eventyr. Vi har stadig vores virksomhed i Danmark og driver den "på afstand", så vi har indtil nu ikke haft overskud til, at kaste os over arbejde hernede - men nu er vi klar "til lidt af hvert"

Du er velkommen til at kontakte mig hvis du kan bruge en distributør i Australien.

mvh/jeu

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)