Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flytte CMS hjemmeside?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hvad skal der til for at flytte en hjemmeside fra et Custom made CMS til fx Umbrago? Kan man bare flytte alle filer, incl. CSS og så skulle siden køre? Ved godt indholdet(teksten) ikke er flyttet, men det skulle jo være til bagefter, når man ikke har nogen stor side.

Håber i kan hjælpe? hvis i mangler uddybninger, kommer jeg gerne med dem!

Hygge

Kristoffer

Dbh Kristoffer

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:22

Kære Kristoffer

En 1:1 konvertering fra et eksisterende website til umbraco er som regel hurtigt og smertefrit. HTML kan som regel kopieres direkte over i nye templates, og indholdsområderne erstattes med indholds-felter fra umbraco. CSS, billeder mv. kopieres over i umbraco-websitet.

Muligvis er der en smule tilpasning, f.eks. referencer der skal tilpasses eller navigation der skal lægges over i XSLT eller lignende.

Hvis der ikke skal ændres i templates og der vitterlig er tale om en 1:1 overflytning af et website til umbraco, så kan det som udgangspunkt gøres på få timer.

Som du selv er inde på, så skal indholdet naturligvis også flyttes efterfølgende. Alt efter hvor meget indhold der er tale om, og hvis det evt. kan eksporteres til XML, CSV eller en database, er det muligt det kan betale sig at gøre brug af nogle af de værktøjer der findes til umbraco til at importere indhold.

Jeg vil gerne hjælpe dig, og du skal være meget velkommen til at kontakte mig hvis du ønsker et tilbud på opgaven. Så vil jeg gerne tale med dig om detaljerne og få lidt mere information om hvilket site der er tale om mm.

http://www.it-future.dk/kontakt.aspx

Med venlig hilsen
Dennis Milandt

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 09:28

Hej Kristoffer

Det er ikke nok at kopiere filer mm over nej, der skal ske en eller anden form for konvertering imellem systemerne. Måske er det simpelt, måske er det mere avanceret, men det ved Dennis nok mere om. Hvis du ikke selv har styr på det vil jeg anbefale dig at henvende dig til en der har før du eksperimenterer på et live site.

Fra Aarhus
Tilmeldt 26. Jun 07
Skrevet kl. 17:43

Hej Dennis og ...

Det er ikke bare en normal HTML hjemmeside der skal flyttes, det er en side der ligger i et andet CMS. Så siden er allerede bygget op i CSS filer. Ved ikke om du troede det andet? og om det så vil have indflydelse på kompleksiteten.

Kan godt være jeg spørger dumt, men skal en Umbraco løsning ikke holdes vedlige i forhold til sikkerhed og lignende? Det skal man vel selv gøre ved en løsning hos Fab-it?

Hygge

Kristoffer

Dbh Kristoffer

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:37
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg havde godt forstået at dine templates allerede ligger i et andet CMS. Det er ikke så afgørende for at flytte det over i umbraco, hvis der ikke er en masse specialbygget funktionalitet (som f.eks. kontaktformularer, sitemap, søgning, produktlister mv).

Øvelsen går i bund og grund ud på at der oprettes et antal "templates" i umbraco, og den eksisterende HTML kopieres over i disse templates. Så oprettes der et antal "document types" der definerer hvilke felter der er på hvilke typer af sider, og placeholders for disse felter indsættes i templates.

Så er det muligt der kan være lidt tilpasning som jeg skriver, f.eks. i forhold til navigation og lignende. Billeder og CSS kan kopieres direkte over i det nye website og referencer mm. til disse rettes til.

Mht. vedligeholdelse af dit nye site, hvis du f.eks. får det hostet hos FAB:IT, så er det rigtigt at du selv skal opgradere sitet med nye versioner af umbraco. Det kan du dog også let gøre via FTP som du naturligvis har adgang til.

FAB:IT og lignende opgraderer ikke bare din umbraco løsning løbende, da der kan være blevet udviklet specialfunktionalitet som der ikke er nogen garanti for virker med den næste patch eller version af umbraco. Den slags bør testes i et udviklingsmiljø først. Hvis du som bruger og kunde ved at der ikke findes noget specialfunktionalitet kan du selvfølgelig altid opgradere selv. Det er ikke vanskeligt - der er altid gode upgrade-instruktioner med en ny version af umbraco.

Med venlig hilsen
Dennis Milandt

Fra Aarhus
Tilmeldt 26. Jun 07
Skrevet kl. 22:07

Hej Dennis

Så fedt, med svar som dem du kommer med. Folk der svarer fuldt ud og ikke kun lige på det præcist bliver spurgt om, skulle have en lille medalje. For når vi som spørgsmål stillere, ikke har forstand på det vi spørger om. Ved vi jo ikke hvad vi skal spørge om! Det er lige præcist hvad du gør! Tak.

De oplysninger du har givet her og i min anden tråd, har virkeligt hjulpet mig!

Dbh Kristoffer

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:44

Kære Kristoffer,

Jeg er glad for at du kan bruge svaret. Du skal være velkommen til at skrive igen når/hvis du går igang med at flytte dit site, eller har brug for hjælp.

Jeg vil naturligvis gerne hjælpe dig med opgaven, enten ved imod betaling at påtage mig hele opgaven, eller som her fortsat komme med råd og hjælp til at bruge umbraco.

Hvis du kaster dig ud i selv at flytte sitet, så husk at umbraco har et fantastisk community af udviklere der er meget flinke til at hjælpe og svare på spørgsmål. Det kan du finde på our.umbraco.org.

Med venlig hilsen
Dennis Milandt

Fra Odense
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 22:52

Har netop selv ville flytte/genskabe et site, og fået anbefalet en virksomhed, som hedder 1902-software. De løfter vist alle den type opgaver også.. Peter findes her på AMINO også.. Så det kan være han ser dette indlæg og skriver.

TAK

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)