Hej, Hvad skal der til for at flytte en hjemmeside fra et Custom made CMS til fx Umbrago? Kan man bare flytte alle filer, incl. CSS og så skulle siden køre? Ved godt indholdet(teksten) ikke er flyttet, men det skulle jo være til bagefter, når man ikke har nogen stor side. Håber i kan hjælpe? hvis i mangler uddybninger, kommer jeg gerne med dem! Hygge Kristoffer |
Kære Kristoffer
En 1:1 konvertering fra et eksisterende website til umbraco er som regel hurtigt og smertefrit. HTML kan som regel kopieres direkte over i nye templates, og indholdsområderne erstattes med indholds-felter fra umbraco. CSS, billeder mv. kopieres over i umbraco-websitet.
Muligvis er der en smule tilpasning, f.eks. referencer der skal tilpasses eller navigation der skal lægges over i XSLT eller lignende.
Hvis der ikke skal ændres i templates og der vitterlig er tale om en 1:1 overflytning af et website til umbraco, så kan det som udgangspunkt gøres på få timer.
Som du selv er inde på, så skal indholdet naturligvis også flyttes efterfølgende. Alt efter hvor meget indhold der er tale om, og hvis det evt. kan eksporteres til XML, CSV eller en database, er det muligt det kan betale sig at gøre brug af nogle af de værktøjer der findes til umbraco til at importere indhold.
Jeg vil gerne hjælpe dig, og du skal være meget velkommen til at kontakte mig hvis du ønsker et tilbud på opgaven. Så vil jeg gerne tale med dig om detaljerne og få lidt mere information om hvilket site der er tale om mm.
http://www.it-future.dk/kontakt.aspx
Med venlig hilsen
Dennis Milandt