Ok, vidste ikke det med den lokaler server, om at man kunne tjekke browser og validering, men det kan man jo så kun på min lokale maskine ikke?
Fx min veninde, som skal give feedback, vil ikke kunne se siden, ej heller kunder der skal følge med og give feedback, når det er en lokal server?
Hvis du kører en lokal server, fx Apache til PHP eller IIS til ASP, så har du det tekniske på plads til at servere siden - så handler det bare om at der ikke er noget der spærrer for adgang udefra fx firewall og så kan adgangen ske via dit offentlige IP eller du kan lade et subdomæne eller en service som fx dyndns.dk pege ned på dit IP. Installer flere browsere og kør evt med virtuelle maskiner for at browserteste. Validering kan ske på flere måder hos w3 - udover en url så også fil-upload og direkte input af html.
Er det normalt at gøre det på den måde, eller lige så normalt at uploade filerne til en mappe?
Ja, jeg stiller mig meget skeptisk overfor at alle webudviklere skulle kører apache?
Ja måske jeg blot er meget uvidende lige på dette område, har aldrig haft problemer eller at nogen har stillet sig på tværs af at jeg har uploadet det til nettet, selv ikke på studiet til multimediedesigner kom de ind på at det var mest normalt med en lokal host....
Er det normalt at gøre det på den måde, eller lige så normalt at uploade filerne til en mappe?
Ja, jeg stiller mig meget skeptisk overfor at alle webudviklere skulle kører apache?
Ja måske jeg blot er meget uvidende lige på dette område, har aldrig haft problemer eller at nogen har stillet sig på tværs af at jeg har uploadet det til nettet, selv ikke på studiet til multimediedesigner kom de ind på at det var mest normalt med en lokal host....
??
Jeg arbejder primært i .NET med Visual Studio og der er indbygget webserver i så vores scenarier kan nok ikke helt sammenlignes - men jeg har udviklet rigtig meget ASP og her ville jeg aldrig undvære min localhost (Du kunne jo blive ramt af net-nedbrud så du ikke havde adgang til webhotellet).
Jeg har selvfølgelig også siddet og arbejdet direkte på filerne på webhotellet (jeg håber i hvert fald ikke at du sidder og udvikler ét sted og uploader et andet sted for at teste det du lige har skrevet - det må da tage oceaner af tid fremfor bare at klikke Save og så er filen gemt på webhotellet) men i mine øjne er et webhotelikke beregnet til at teste nyudviklet kode af på da du med lidt hovsa-kode risikerer at ødelægge det for en masse andre på samme webhotel.
Jeg håber - og tror - at langt de fleste udviklere har adgang til en lokal server så måske ikke alt men i hvert fald langt det meste udvikling og test foregår lokalt hvilket betyder, at det meste upload til webhotellet foregår med henblik på dels at teste på produktionsplatformen og dels at fremvise for kunden udover selvfølgelig at sætte egentligt i produktion.
Hej Lone, ville som udgangspunkt lave sitet på min egen server og så uploade den til kunden når den var færdig, men kan ikke se hvorfor man ikke kan lave arbejdet online, der er ingen besøgende alligevel da ingen kender url !! Så man efterlader intet halvfærdigt indtryk til potentielle kunder af siden, og at kunden følger med i udviklingen af sitet kan jeg ikke se nogle problemer i, der er også en tilfredsstillelse for kunden at se siden tage form og følge med i de opdateringer der laves og kunden kan komme med feedback med det samme når du spørger om det.
Jeg udvikler også altid koden på mit produktionsmiljø, eksempelvis på et andet domæne som test.domain.dk. På den måde er jeg helt sikker på at koden kan kører på produktionsmiljøet. Du kan evt. som andre skriver bruge ip beskyttelse i din firewall eller webserver, så andre ikke kan se din side.
I første omgang har jeg fra One.com support fået en guide til hvordan jeg kodeordsbeskytter en undermappe på det rigtige domæne, fx. test mappe på 30something Og har genereret kodeordene og lavet de korrekte .htaccess og så videre filer.har uploadet dem til serveren test mappen og når jeg vil logge ind genkender den ikke mine login oplysninger?
Er der nogen der kan gennemskue hvad jeg gør galt?
Har lavet det fuldstændigt som guiden siger...
Der ligger godt nok en .htaccess fil i roden, og jeg prøvede lige at downloade den og der står :