Jeg synes nu den er ved at være så hvid, at man ik kan skelne den fra baggrunden herinde. Jeg er totalt lost for længe siden og den tabel der var mit dødsstød... Selv efter at have sovet, spist og arbejdet fatter jeg ik pointen med "fortjeneste i kr" delen. Desuden kræver det ik meget at regne ud at 20% af et stort beløb, er mere i kr og øre end 20% af et væsentlig mindre beløb... |
Helle, regnestykket du sætter op lever ikke op til Kenneths Kode, som jeg foreslår vi officielt døber den.
(Så kan man stå i en skummel baggård, med hånden knuget om krøllede Sallingsundbro-sedler og hviske: "Arbejder du under Kenneths Kode?" til skumle mandspersoner)
Jeg glæder mig allerede.
Anyway.
Kenneth siger jo selv, at du skal sælge varen til dine retailkunder til fuld pris (Var det dem han kaldte debitorer? Eller kreditorer? Hehe) Så når han siger "give alle dine kunder 20% i rabat", så mener han teknisk set "Alle de kunder, der også er leverandører til dig".
Så dit 3. regnestykke er faktisk dét Kenneth mener.
Så på dén måde giver det mening.
Problemet er bare, at det ikke er ret ofte, at man har kunder der også er leverandører - og hvis man har, så træder førnævnte dilemma i kraft - nemlig, at rabatten kun er plausibel, hvis man køber for nogenlunde lige meget af hinanden - og så er Koden meningsløs.
Efter - ligesom Fashion-Seller at have læst indlægget igen, spist, arbejdet, sovet og gen-konsulteret mit patværk forstår jeg altså stadig heller ikke, hvordan der nogensinde skulle kunne være en fidus i projektet.
Men jeg vil stadig spørge skumle mandspersoner i mørket om de arbejder under Kenneths Kode.