Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ville du give 20% rabat hvis du fik det hos alle andre?

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 13. Jul 07
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen anklage, det er let at forveksle de to, hvis man ikke kender den økonomiske sammenhæng i regnskabet.

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 23:27

Kenneth Dambo:

Ingen anklage, det er let at forveksle de to, hvis man ikke kender den økonomiske sammenhæng i regnskabet.

Det var jo ikke bare at jeg forvekslede dem, selvom det var sødt af dig at forsøge at dække over mine spasserier ;-) 
Jeg har ikke rørt noget der ligner hverken regnskab eller bogholderi i mine 6 år som selvstændig, med god grund.

:-)

Jeg skal beklage, at jeg fik ført tråden på sidespor.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 23:28

Kenneth Dambo:

Forveksle brysterne eller? Stick out tongue

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Århus
Tilmeldt 13. Jul 07
Skrevet kl. 23:32

Tiltaler idéen om at kunne få 20% på alle udgifter, mod at give 20% i rabat udelukkende til dem der giver rabat jer ikke?

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:32

Lone S. Hansen:

Det var de bryster dér. De kommer i vejen for begreber som Debitor, Kreditor og i øvrigt også matematik ;-)
Jeg beklager min blatante idioti :-) 

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 23:44

Hehe, Kristoffer ;-) Jeg skal se om jeg kan lave et pat-monster senere i aften :-D

Kenneth:
Det tiltaler mig ikke synderligt, men jeg skal også være den første til at indrømme, at jeg sikkert stadig ikke har forstået konceptet. 

Jeg er illustrator. 
Hvis jeg køber ydelser af en programmør og giver ham 20% i rabat, mod at han får 20% i rabat, når han skal købe grafik hos mig, så synes jeg bare at vi er lige vidt.

Selvfølgelig ville det være dejligt, hvis jeg købte kode for 450.000 kr. om året og fik 20% rabat og han købte for 5.000 hos mig og jeg så gav ham 20% i rabat og tog fuld pris fra alle mine andre kunder - men jeg forestiller mig bare ikke, at han vil lege med dér. 
Folk vil vel kun, når forholdet er nogenlunde ligeværdigt og så kan jeg bare ikke se fidusen. 

Er der noget jeg misforstår? (igen)

Fra Århus
Tilmeldt 13. Jul 07
Skrevet kl. 23:56

Nej det er rigtigt forstået, men idéen er også tiltænkt de mere nye iværksættere der ikke har så mange midler at gøre med. der ville det være en fordel, hvis man kunne reducere alle sine startomkostninger med 20% mod at man servicere disse leverandører med dit produkt til en tilsvarende lav pris.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:57

Lone S. Hansen:

Jeg er illustrator. 
Hvis jeg køber ydelser af en programmør og giver ham 20% i rabat, mod at han får 20% i rabat, når han skal købe grafik hos mig, så synes jeg bare at vi er lige vidt.

Selvfølgelig ville det være dejligt, hvis jeg købte kode for 450.000 kr. om året og fik 20% rabat og han købte for 5.000 hos mig og jeg så gav ham 20% i rabat og tog fuld pris fra alle mine andre kunder - men jeg forestiller mig bare ikke, at han vil lege med dér. 
Folk vil vel kun, når forholdet er nogenlunde ligeværdigt og så kan jeg bare ikke se fidusen. 

Er der noget jeg misforstår? (igen)

Jeg sidder med samme problemstilling ved det koncept der. Har læst indlægget 3 gange og er alle gange nået frem til at det vil betyde nul niks og nada, hvis man får 20% rabat og samtidig giver 20% rabat. For det der tjenes på karusellen det tabes på gyngerne...

Gider du ik forklare konceptet for os der er totalt blanke. Misforstår vi noget?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:59

Kenneth Dambo:

Nej det er rigtigt forstået, men idéen er også tiltænkt de mere nye iværksættere der ikke har så mange midler at gøre med. der ville det være en fordel, hvis man kunne reducere alle sine startomkostninger med 20% mod at man servicere disse leverandører med dit produkt til en tilsvarende lav pris.

Jamen man reducerer jo ik blot sine udgifter, man reducerer tilsvarende sine indtægter, ergo går det jo i nul...

Og hva kan en IT programmør og en webshop ejer, der sælger reserve dele til Mercedes, egentlig bruge hinanden til? Det er åbentlyst hvem der tjener på "vennetjenesten/rabatten"...

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 00:06

Sjov debat Wink

Resultatet bliver det samme i % - men ikke i kr.

Før rabat 20% rabat Efter rabat
Salgspris     100,00      20,00      80,00
Købspris      50,00      10,00      40,00

Fortjeneste i kr.      50,00        40,00
Fortjeneste i % 50%   50%

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)