Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skifte navn på virksomhed - råd søges :)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Birkerød
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 207
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg har længe gerne ville skifte navn på min enkeltmandsvirksomhed, så den ikke bare hedder Anja Hallsson som mig selv ;)

Synes ikke det er helt nemt, da stort set alle idéer er optaget..

Jeg arbejder med fotografering, grafisk design og illustrationer, så navnet skal helst dække alle tre områder. Derfor synes jeg at navne hvor fx 'Design' indgår er lidt begrænsende.

Da der er meget få her i DK med navnet Hallsson(islandsk) overvejer jeg enten 'Hallsson Creations' eller 'Hallsson Media', men ved ikke helt.. hvordan synes i disse lyder?

Hvis i har nogle gode forslag modtager jeg dem meget gerne! :) Og mit navn behøver ikke at indgå..

Mange hilsner Anja

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. May 09
Indlæg ialt: 493
Fra  ThomsenMedia Skrevet kl. 15:40

Kan godt lide: Hallsson Media

Venlig hilsen

Per Thomsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:49

Jeg synes rent faktisk at Anja Hallsson lyder vildt fedt. Jeg ville beholde det. Det er mere personligt, og der er noget personlig branding af det. Det fik mig til at besøge dit site, og tænke, hende der Anja Hallsson er sku dygtig.

Det andet virker for "corporate" , men det skal det måske.

Tilmeldt 24. Sep 09
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 15:57

Hej

Enig med Greyzone

Hvis du alligevel vil skifte findes svaret måske på Island i form af et særligt begreb for når noget er smukt, naturligt, spændende eller lign.

Det internationale engelskklingende navn for en stor virksomhed ville jeg droppe tanken om. Du skal huskes som en personlighed der kan levere det unikke, og ikke en mainstream fabrik.

Synes jeg, altså ;-)

Michael Sørensen 

Tilmeldt 30. Aug 05
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 16:05

Hej Anja, Jeg stemmer også for at du bruger dit fine efternavn Smile evt. med Creative til sidst.

Kenneth Arentoft www.privatelabel.dk ”Hvis du tænker for længe over det næste skridt, kommer du til at tilbringe livet på et ben” Kinesisk ordsprog

Fra Birkerød
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 207
Skrevet kl. 16:34

Hej Alle,

Tusind tak for jeres råd og kommentarer :) Det er rigitg godt at høre andres synspunkter når man selv er så enormt vant til at høre sit navn, og har svært ved at høre hvordan det virker udefra!

Jeg synes i har ret i at fx Hallsson Media kommer til at lyde for corporate, og det er ikke meningen..

Måske er det, at det er så svært at vælge, faktisk et tegn på at jeg bare skal beholde mit navn - hvis jeg skulle skifte ville der måske ikke være så meget tvivl? ;)

/Anja

Fra Århus
Tilmeldt 13. Jul 07
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 23:28

illustrationer, grafisk design og fotografering... illugrafo Media ... Grafolu Media ... Fograil Media...

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 05:20

Jeg ville også sige, behold navnet "Anja Hallsson ".

Du kan beskrive, hvad du laver i et slogan, hvis du vil.

Hilsen, Robert

Fra Odense
Tilmeldt 16. Feb 09
Indlæg ialt: 156
Fra  Symatic Skrevet kl. 10:00

Hej

Jeg synes du skal overveje meget om du skifter navn. Er du kendt som fotograf under navnet Anja Hallsson ? Hvis du er, og har et kundegrundlag under det navn nu, synes jeg det ville være dumt at skife uanset hvad dit firma hedder. Nye kunder kunne få forkert oplyst website af dine gamle kunder.

Jeg synes du skriver hvorfor du gerne vil skifte firma navn? I min verden skal der mere end blot at man ikke lige synes det er et fedt navn (det nye), eller man får en fix ide som så gør at man skifter firma navn.

Men hvis du ikke er kendt under dit firma navn, er det ligegyldigt, så kan du skifte hver dag hvis du vil.

Jeg synes personligt at dit firma navn er godt. Mange fotografer bruger deres eget navn.

Iøvrigt synes jeg ikke, at skiftet til: Hallsson Media, eller Hallsson Creations er godt. Why? Bliver du ikke træt af det navn ?

Du behøver ikke at svare mine (?) er mere så du tænker dig rigtig godt om før du skifter. Lav evt. en tråd hvor folk kan komme med gode bud på hvad dit firma navn skal være hvis du skifter, og evt et logo.

MVH

Thomas K

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 823
Skrevet kl. 10:07

Hej Anja

Enig med flere andre her på tråden. Markedsfør dit eget navn som "Anja Hallsson" - og tilføj så eventuelt en underoverskrift a la "Unique photo design and illustrations" eller sådan noget.

God vind og hilsen Bennie

PS. har vist nok en rigtig god flashskabelon til fotograf hvis du er interesseret. http://www.lindegaard-larsen.dk

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)