Hvis du investerer i 100 maskiner, tror du så ikke det ville være smart at investere i bedre lokaler. tænker mere, Hvad får du for 5.000/mdr, du skal jo have en god beliggenhed.
Jeg kender en gut der sammen med en partner åbnede en netcafé med 100 computere. Den hedder Surf & Play, prisen var 13 kr. så vidt jeg ved. Den kørte rigtig godt, fuldt hus hver weekend samt ferier. Jeg ville personligt satse mest på kiosk varer samt mad og drikke. Det er nok der pengene ligger.
Efterfølgende åbnede han en, alene, i frederiksberg som hedder Let's Play, den kørte også rigtig godt. Den er idag solgt. Tror der er 2-3 ejere.
Jeg mener det godt kan lade sig gøre, men kræver ufattelig hårdt arbejde. Begge caféer havde i øvrigt døgn åbent alle dage.
Driver www.ebakko.dk hvor vi sælger e cigaretter og tilbehør
Hvad mener i om en netcafe på en "kælder" altså det er sådan halvt kælder?
Hej Sinan,
Der er lige åbnet en nede i Roskilde, med 123 computer og de starter den først mdr. med kun 5 kr. i timen, og derefter mellem 10-20 kr. så hvidt jeg husker.
Den hedder Just Play, men har kun set den ude fra gaden kan ikke findes deres hjemmeside...
Ja, kender ejeren det er nemlig min nabo, han har også lige åbnet en i Herlev :-)
Den første som åbnet Surf & Play, var Ekrem som nu har åbnet i frederiksberg (solgt nu) og har nu åbnet i Roskilde med 137 PC'er (Det skulle eftersigende være Nordens største)
Men ja, kender begge to i snakker om :)
Har lavet min lektie og undersøgt Alle netcafeer i kbh :-)
Det er godt du har undersøgt de andre, men du mangler efter min mening stadigvæk at lave lektie på opstart og driftsbudgettet:) et tip her fra endnu engang:D
Det kunne være du skulle prøve at lave en detaljeret forretningsplan. Der er ingen regler der siger man skal følge den, men dette er en rigtig god måde at komme ind på alle emner og finde svar på ting man måske ikke lige havde tænkt på.
Har ingen erfaring på området med opstart af Netcafé, men var i mine yngre år en hyppig bruger af disse.
Som en anden nævner i tråden, tror jeg det er mindst ligeså vigtigt at gøre stedet til et miljø/tilholdssted. I min hjemby Svendborg, havde vi for en del år tilbage en netcafé ved navn "The Edge", de havde voldsomme seje lokaller og var den eneste netcafé i byen, de fik hurtigt gjort stedet til et hyggeligt miljø hvor mange unge drenge mødtes for ikke bare at spille Counter Strike mv., man kom der også blot for at hænge ud i lækre sofagrupper, hygge sig o.s.v (og naturligvis købte en masse slik og andet i caféens kiosk). Det blev hurtigt voldsom populært at komme dernede, altid mange mennesker, både ved computere og i "hygge" hjørnet. Netcaféens succes aftog dog i takt med at folk begyndte at få lidt hurtigere internetforbindelser, hjemme LAN blev populært o.s.v.
Så hvis jeg skulle komme med et råd, er det i hvert fald at gøre stedet til mere end bare en internetcafé hvor man kun kommer for at spille computer og så ud igen.
At lokalerne ligger i en kælder bør bestemt ikke afholde dig fra dem - Der er flere virksomheder der tilbyder forebyggelse af fugt af kældre. Vi har i hvert fald selv fået fugtisoleret vores private kælder, og der har aldrig været nogen problemer :-)