Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

et POST danmark spørgsmål ??

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Helsingør
Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo dig som sælger der har ansvaret for at varen indtil at den kommer helt frem til kunden. Så vidt jeg ved kan du ikke få erstattet varen når den er sendt som et brev det er kun pakker. Grunden til at du har sendt pakken som et brev, er vel fordi at du har vurderet at prisen for varen ikke er særlig høj og hvis den går tabt så er det bare surt.

Hvis du køber noget på qxl.dk så er det jo heller ikke dig som kunde, der skal sørge for at du får varen. Men det er sælgers ansvar at den når frem.

Men hvis det er sandt det som kunden siger, så er det jo tyveri det der er foregået og om man kan gå videre med det, det ved jeg ikke, Post Danmark er jo nok ikke så interesseret i det.  

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Tybjerg:

Jakodan:

Ej, det er jeg bare slet ikke enig i!!

Hvad så hvis posten fx har smidt brevet i postkassen, da kunden ikke var hjemme - så kan han jo på ingen måde nægte modtagelse?!
Og selv om han var, kan det jo være, at han ikke opdagede hullet før han havde modtaget den, og så er det jo stadig ikke hans skyld.
Det er dit problem som afsender at bevise, at kunden har modtaget pakken - kan du ikke det, så må du sende nye varer med det samme.

Hvis man vælger at sende som brev i stedet for pakke, så må det være fordi man har gjort op med sig selv, at man vil tage chancen, hvis det skulle blive væk, stjålet eller lign.! Ellers skulle man have ofret lidt ekstra og sendt som pakke.

Og mht spørgsmålet om, om det er afsender eller modtager, der skal tage sig af det - Det skal afsender selvfølgelig! Alt andet vil være elendig kundeservice!
Du skal bare sende nye varer med det samme og tage diskutionen med posten bag efter - selv om du nok ikke får noget ud af at diskutere det.

Hvad er det så lige, at vi er uenige om? Jeg skriver jo lige netop, at jeg er usikker på det rent juramæssige i det, men at jeg aldrig kunne finde på at behandle mine egne kunder sådan. De får selvfølgelig en ny vare med det samme. Ofte beder vi faktisk ikke en gang kunden om at sende varen retur, da porto og administrationsomkostninger i den forbindelse ofte overstiger vores indkøbspriser på mindre ordrer. Det ser vores kunder som en rigtig god service, da de så ikke skal til at bruge tid på at gå på posthuset igen igen. 

Jeg siger bare, at man på et teoretisk plan kan argumentere for, at det KUNNE være kunden, der prøvede at misbruge systemet, men det er en rigtig dårlig ide at gøre det. Trådstarter spørger jo lige netop til, hvis man glemmer alt om kundeservice og kun tænker i ansvar. Og ved brev fralægger posten sig jo under alle omstændigheder det.

Beklager, hvis jeg fik udtrykt mig forkert - jeg er slet ikke i tvivl om, at du ikke mente, at han burde gøre det..

Jeg mente blot, at jeg synes ikke, han på nogen som helst måde kan argumentere for, at det kan være kundens egen skyld - under ingen omstændigheder. Man er vel uskyldig til det modsatte er bevist..
Med andre ord, mener jeg ikke, at man på teoretisk plan kan diskutere, om det kunne  være kundens egen skyld - for der ikke noget at diskutere.
(Man kan måske ærgere sig og tænke tanken, men man kan ikke tillade sig at sige det til kunden efter min mening).

Når det er en brugt vare, hvor man ikke kan sende en ny - så er det rigtig surt! Men der er nok ike andet for, end at give ham pengene tilbage pg sende som pakke næste gang.

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)