Jeg har kun dårlige erfaringer med billetdistributørerne i dk ved spidsbelastninger. Mig bekendt er der ikke nogen der kan klare det, men billetlugen er helt klart dem jeg har de dårligste erfaringer med. Jeg har dog hidtil kun prøvet billetlugen og billetnet. Som bruger er det voldsomt frustrerende den måde det fungerer (eller IKKE fungerer) på under spidsbelastninger. Jeg og 2 andre havde dog heldigvis heldet da vi gennem u2.com kunne skaffe 12 billetter gennem pre-sale. Men selv her havde vi lidt bøvl, men det lykkes til sidst :-) Findes der andre der sælger billetter på nettet i dk til de store koncerter som man kan forvente fungerer bedre? (altså til de koncerter hvor der bliver solgt 40.000 billetter eller mere på under en time? |
Det viste sig, at min kompagnon havde held med at bryde igennem billetmuren, så vi alligevel fik de seks ønskede billetter - men trådens svar viser jo tydeligt, at der er et problem. Et problem, som billetlugen & Co. tilsyneladende ikke har synderlig stor interesse i at løse, da de rigtig store navne trækker læsset succesfuldt trods billetkøbernes frustration.
Men er det helt umuligt for en af aminos skarpe webudviklere at kreere et velfungerende køsystem til sådanne spidsbelastninger?
I bund og grund så jeg gerne et køsystem, der var så pædagogisk og overskueligt, at man som køber visuelt blev placeret i en lang "flash-agtig" kø, og på den måde med ro i sindet kunne følge fremdriften.
Noget med at blive sendt over på et helt andet site, når først ens første klik på "Køb billet" var registreret...