Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

U2-koncert vs. Billetlugen vs. mig...

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fatter ikke en dyt af deres system. Jeg kom så langt flere gange at jeg bare skulle betale billetterne og så brød deres crap system ned.

Jeg kan godt forstå at systemet bliver udsat for ekstremt pres og at de må have et kø/sluse system til at håndtere de mange brugere, men når man endelig er nået så langt som til at betale, hvorfor f..... bliver man så ikke sluset over på en anden server/system der ikke er belastet ?

Hvordan står man egentligt ret juridisk som privatperson, når man har bestilt, men ikke kan gennemføre betaling ?

Jeg er enig med andre, det må simpelthen være teknisk muligt at lave et andet setup der virker......

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:52

IT-Konsulenten:

Jeg fatter ikke en dyt af deres system. Jeg kom så langt flere gange at jeg bare skulle betale billetterne og så brød deres crap system ned.

Jeg kan godt forstå at systemet bliver udsat for ekstremt pres og at de må have et kø/sluse system til at håndtere de mange brugere, men når man endelig er nået så langt som til at betale, hvorfor f..... bliver man så ikke sluset over på en anden server/system der ikke er belastet ?

Hvordan står man egentligt ret juridisk som privatperson, når man har bestilt, men ikke kan gennemføre betaling ?

Jeg er enig med andre, det må simpelthen være teknisk muligt at lave et andet setup der virker......

Ja jeg var os mega lykkelig, da jeg kom til betalingsdelen lige indtil lortet ik ville mere, og man måtte starte forfra... Mega skod!

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:52
Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 13:15

larsuth:

Nu er det det samme om det er billetlugen eller billetnet og grunden er også det samme nemlig økonomi.

De har måske en gang om året hvor der er de her store koncerter og det er klart de ikke ønsker at investere i et setup der kan klare hvor der måske er mellem 50,000 og 100,000 personer der sidder og trykker F5 hele tiden og resten af året har de et MEGET dyrt setup der vil stå og kede sig. Så meget tjener de heller ikke på at sælge de biletter så det kan retfærdiggøre en så stor investering.

Det er ikke nødvendigt at have et superstort setup året rundt. Der er mange måder det kan gøres på. F.eks. som tidligere nævnt ved et køsystem - eller ved at købe sig ind i en sky de par dage om året, der er brug for det.

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 14:23

En jeg kender nåede at få købt nogen.. et stykke tid efter fik en mail om, at der var sket en fejl og de havde ikke flere billetter, så han kunne ikke få nogen.. Men de har hævet pengene alligevel!

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:28

Jakodan:

En jeg kender nåede at få købt nogen.. et stykke tid efter fik en mail om, at der var sket en fejl og de havde ikke flere billetter, så han kunne ikke få nogen.. Men de har hævet pengene alligevel!

Det er surt!!!

Tilmeldt 8. Feb 09
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 00:09

Kender flere, der som medlemmer af U2's fanklub (gebyr på $50) skulle få adgang til at købe dem et par dage før. Der gik systemet også ned begge dage, så de står uden billetter.

Pinligt, at de ikke køber ekstra resourcer på de dage, hvor de VED der kommer spidsbelastning!

Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 619
Fra  År Skrevet kl. 10:20

Det er nok de færreste servere, der kan klare 70-100.000 end users, der vil ind af den samme "dør" på én gang.

Når det er sagt, så har BL og BN haft det samme problem i 5 år, så det er vel tid til at snakke om der er nok kompetence i de 2 firmaer.

Fra København
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 12:51

Holger:

Det er nok de færreste servere, der kan klare 70-100.000 end users, der vil ind af den samme "dør" på én gang.

Derfor spreder man belastningen ud over flere servere. Jeg vil tro, BL allerede har et distribueret setup.

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 13:16

Tror mere det er fordi BL er totalt lige glad.. De får jo solgt billetterne selvom siden går ned og de ved at folk kommer igen næste gang de sælger billetter til en stor koncert.

Så hvorfor bruge penge på det?

Selv synes jeg det er en totalt dårlig holdning, men det er sådan det lyder når BL udtaler sig om problemerne omkring nedbrud.

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)